Η Γυναίκα του Καίσαρα...

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Η Γυναίκα του Καίσαρα...
Με μεγάλο προβληματισμό και απογοήτευση, παρακολουθούμε τους τελευταίους μήνες την αποκαθήλωση του προεδρείου της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος καθώς πλήθος καταγγελίες συσσωρεύονται και αμαυρώνουν τον θεσμό της ΟΜΑΕ.

Οι γνήσιοι εραστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, έχουν απογοητευτεί από την έως τώρα πορεία των ελληνικών αγώνων κάθε μορφής και το δείχνουν με την αποχή τους από τις λίγες και με λίγες συμμετοχές εκδηλώσεις που πλέον γίνονται. Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις έχασε την λάμψη του μετονομαζόμενο σε Historic Rally of Greece και υπήρξε το σημείο καμπής ακόμα και ανάμεσα στην Ομοσπονδία και στους υποστηρικτές της. Η Ομοσπονδία (από εδώ και στο εξής ΟΜΑΕ) αναλώνεται σε εσωτερικά διοικητικά θέματα και σε κόντρες με την ΕΛΠΑ και δεν προάγει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο μέτρο που του αρμόζει στη χώρα μας. Τουλάχιστον κατά την δική μου άποψη.

Η ολιγωρία σε βασικά θέματα είναι εντυπωσιακή, όπως εντυπωσιακή είναι η έλλειψη στυλ, ενημέρωσης και αποτελεσμάτων σε κάθε επί μέρους θέμα που άπτεται των δραστηριοτήτων που θα έπρεπε η ΟΜΑΕ να επιβλέπει, δημιουργεί ή φροντίζει. Η έλλειψη επάρκειας, ικανοτήτων, στελεχών, πόρων και οραμάτων (πάντα κατά την δική μου άποψη) είναι θέματα που ταλανίζουν την ΟΜΑΕ και απαξιώνουν την ίδια την ύπαρξή της. Η ΟΜΑΕ, αν και επίσημη Αθλητική Ομοσπονδία όπως είναι οι υπόλοιπες Αθλητικές Ομοσπονδίες, δεν απολαμβάνει το άρθρο 50 του αθλητικού νόμου, και δεν επιχορηγείται σε τακτική και μόνιμη βάση. Κατά την ταπεινή μου γνώμη δίχως να δίνω άφεση αμαρτιών στο προεδρείο της ΟΜΑΕ, αυτή είναι η πηγή των προβλημάτων. Βεβαίως... αν έπαιρνε επιχορήγηση κάποια εκατομμύρια ευρώ, πιθανόν να είχαμε άλλά προβλήματα... αλλά αυτή τη στιγμή δίχως η πολιτεία να φροντίζει τουλάχιστον να αμοίβονται με έναν έστω συμβολικό μισθό (θα επιθυμούσα έναν υψηλό μισθό) τα εκλεγμένα στελέχη της διοίκησης είναι αδύνατον να προσφέρουν έργο, ενώ δημιουργούνται και ερωτηματικά στο πως εργάζονται δίχως να αμείβονται...

Δεν θα σταθώ στις καταγγελίες συγκεκριμένων οδηγών-αθλητών που κατηγορούν με στοιχεία το προεδρείο για παράνομες πράξεις, κινήσεις ή δραστηριότητες. Αυτό είναι θέμα των αθλητικών ή ποινικών δικαστηρίων. Θα σταθώ σε συγκεκριμένα θέματα που θα επιθυμούσα και θα ήθελα η ΟΜΑΕ να έχει κάνει και να έχει δημοσιοποιήσει την μέχρι τώρα πορεία τους, αντί για τις κινήσεις που έχει κάνει ως τώρα.

1. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει αυτοκινητοδρόμια, πίστες ταχύτητας, πίστες χωμάτινες και πίστες Moto-Cross σε κάθε έναν από τους 13 δευτεροβάθμιους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης του ελληνικού κράτους, τις γνωστές «περιφέρειες». Είναι σίγουρο πως η ΕΕ επιχορηγεί κέντρα μηχανοκίνητου αθλητισμού εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές κατασκευής και χρήσης. Θα έπρεπε σε αγαστή συνεργασία με τον κάθε έναν από αυτούς τους οργανισμούς, να είχε προτείνει την δημιουργία τέτοιων κέντρων, να είχαν βρεθεί οι χώροι και θα έπρεπε -ακόμα και σε θεωρητικό επίπεδο βρε αδερφέ...- να δοθούν σε πολυτεχνεία (ως πτυχιακές εργασίες) οι σχετικές μελέτες για αυτούς τους πολυχώρους, που επαναλαμβάνω θα περιείχαν, πίστες ασφάλτινες, χωμάτινες και κέντρα εκπαίδευσης αγωνιστικής οδήγησης αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, ώστε κάθε περιφέρεια της χώρας να είχε το δικό του Αυτοκινητοδρόμιο/Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού..

2. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να έρθει σε επικοινωνία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και συγκεκριμένα με την Διοίκηση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και να ζητήσει μερικές ημερομηνίες τον χρόνο, για την διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας σε κάποια από τα δεκάδες ενεργά ή ανενεργά αεροδρόμια της χώρας (όχι φυσικά τις Πτέρυγες Μάχης) ώστε να υπάρξει μια ποικιλία σε πίστες, καθώς η εμπειρία υπάρχει αφού το ΓΕΑ δίνει άδεια για την διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας στην 124 ΠΒΕ, την γνωστή σε όλους «Πίστα της Τρίπολης».

3. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει το Ελληνικό Αγωνιστικό Αυτοκίνητο, σε συνεργασία με τις καταπληκτικές ομάδες των Ελληνικών Πανεπιστημίων που αρκετά χρόνια τώρα, συμμετέχουν και διακρίνονται στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Formula Student και μαζί να δημιουργήσουν μια Ελληνική Formula, για αγώνες Ενιαίου τύπου. Οι «Φόρμουλες» που φτιάχνουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι έτοιμα σχεδόν κανονικά αγωνιστικά μονοθέσια αν αυξήσεις το μετατρόχιο και το μεταξόνιο.

4. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να επαναφέρει τον θεσμό του ΕΝΙΑΙΟΥ που είχε μεγάλο ενδιαφέρον σε θέαμα και συναγωνισμό και θα μπορούσε εύκολα και με εμπορικό ενδιαφέρον να «σπρώξει» τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτου να συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία πρωταθλημάτων «Ενιαίου Τύπου».

5. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να πείσει την ΕΡΤ ή τα συνδρομητικά κανάλια να καλύψουν ζωντανά το Εθνικό Πρωτάθλημα Formula (με τις Formula Hellas που θα είχαν σχεδιάσει τα πανεπιστήμια) και το Εθνικό Πρωτάθλημα ΕΝΙΑΙΟΥ, ώστε να δημιουργηθεί ξανά το ενδιαφέρον του κόσμου προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε μεγαλύτερο εύρος που ξεπερνά τους σχετικούς με το αντικείμενο φίλους του αθλήματος.

7. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να φέρει στους αγώνες κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών (αλλά και να τους δεχθεί ως επίσημους καλεσμένους την ημέρα του αγώνα) τις διάφορες πρωινές εκπομπές τηλεόρασης και ραδιοφώνου, (με συζητήσεις, συνεντεύξεις, βόλτες με αγωνιστικά αυτοκίνητα κ.λπ.) ώστε να μάθουν όλοι για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

8. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να έχει τα αποτελέσματα όλων των ελληνικών αγώνων την Δευτέρα το πρωϊ, της επομένης κάθε αγώνα και φυσικά την βαθμολογία κάθε πρωταθλήματος ενημερωμένη και προσβάσιμη στο site της.

9. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει προγράμματα ασφαλούς οδήγησης (σε συνεργασία με τις σχολές ασφαλούς οδήγησης που δραστηριοποιούνται στην χώρα όπως του ΙΑΒΕΡΗ, το SAFETRACK με τον Νίκο Τσάδαρη, το Driving Academy του Θωμά Παπαπάσχου ή το RIDING SCHOOL του Θανάση Χούντρα, το RIDEIT του Τάκη Μανιάτη αλλά και άλλες που πιθανόν να ξεχνάω) για τα σώματα ασφαλείας, την Ελληνική Αστυνομία, την Πυροσβεστική κ.λπ.

10. Θα ήθελα να έχει προσπαθήσει να κάνει προγράμματα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στα δημοτικά σχολεία ώστε να βάλει το «μικρόβιο» στις τρυφερές ηλικίες...

Θα ήθελα άλλα 100 πράγματα να έχει κάνει η ΟΜΑΕ ώστε να βοηθήσει πραγματικά την άνοδο των μηχανοκίνητων σπορ στην Ελλάδα.

Και τότε θα ήθελα, να έβγαινε ο Πρόεδρος με κουστούμι και γραβάτα με κεντημένο το λογότυπο της ΟΜΑΕ στο πέτο, και να μας ενημέρωνε πως... «...προσπάθησα να κάνω όλα αυτά και κατάφερα μόνο τόσα...» και να του βγάζαμε το καπέλο.

Αλλά μάλλον τότε θα ήθελα μια άλλη ΟΜΑΕ.

* Είχα την ευκαιρία τα προηγούμενα χρόνια, να τρέξω σε αρκετούς αγώνες ταχύτητας και αναβάσεων με τον Πρόεδρο της ΟΜΑΕ κο. Δημήτρη Μιχελακάκη τον οποίο θαυμάζω και σέβομαι αφάνταστα ως οδηγό αγώνων και τον θεωρώ ως έναν από τους 10 καλύτερους Έλληνες ασφάλτινους οδηγούς όλων των εποχών. Άλλο κορυφαίος οδηγός όμως και άλλο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Εκεί Δημήτρη δεν πρέπει να «κόβεις» μέτρα... γιατί δεν χρειάζεται να βγεις πρώτος. Είσαι πρώτος. Είσαι Πρόεδρος. Δεν είναι αργά, κάνε κάποια από τα παραπάνω...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος