Οι ρύποι σκοτώνουν τα «παπιά»

Πέτρος Πιτσίνης
Οι ρύποι σκοτώνουν τα «παπιά»
Αν αναρωτιέστε γιατί εξαφανίστηκαν τα φτηνά δίτροχα των 50 κ.εκ., τότε σίγουρα δεν θα χαρείτε με τον επερχόμενο θάνατο των παπιών ακόμα και των 100 κ.εκ.

Οι ρύποι είναι ο μεγάλος εχθρός των πολύ μικρών μοτοσικλετών. Όχι διότι παθαίνει η υγεία τους από αυτούς αλλά διότι δεν μπορούν να φανούν συνεπείς με τις προδιαγραφές εκπομπής τους.

Κολοσσοί της σημερινής αγοράς όπως η Honda, έχτισαν την αυτοκρατορία και τη φήμη τους με μοτοσικλέτες όπως το Super Cub 50 –το περιώνυμο «παπί»- στο τέλος της δεκαετίας του ’50. Έως τότε, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μεσουρανούσαν με αντίστοιχου κυβισμού μοτοσικλέτες, που είχαν όμως δίχρονο κινητήρα.

Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως ήρθε και η οικολογική συνείδηση, που με τη σειρά της οδήγησε στις προδιαγραφές ρύπων. Σήμερα, για να μπορεί οποιοσδήποτε κινητήρας να καλύπτει την ευρωπαϊκή οδηγία Euro 4, που ισχύει για τις μοτοσικλέτες, χρειάζεται σύστημα ψεκασμού στην τροφοδοσία και προηγμένα ηλεκτρονικά ελέγχου για το σωστό έλεγχο του μίγματος.

Τα παραπάνω έχουν κόστος δυσανάλογο με αυτό ενός «παπιού» 50 κ.εκ. και γι’ αυτό οι καταναλωτές διαπιστώνουν εσχάτως, ότι η διαφορά τιμής ενός μοντέλου 50 κ.εκ. με αυτό των 125 κ.εκ. είναι μικρότερη από 100 ή 200€.

Ο ερχομός της οδηγίας Euro 5 στην Ε.Ε. θα κάνει ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για τα μικρά μοτέρ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μεγάλων κατασκευαστών δικύκλων Honda, Yamaha και Suzuki, πολύ σύντομα ο κατώτατος κυβισμός των κινητήρων στις μικρές μοτοσικλέτες πόλης θα είναι τα 125 κ.εκ.

Μικρότεροι σε κυβισμό κινητήρες από 125 κ.εκ. δεν θα έχουν κανένα πλεονέκτημα κόστους, οπότε δεν θα υπάρχουν. Ήδη, «παπιά» μεγάλων κατασκευαστών κάτω από 100 κ.εκ. δεν υφίστανται στην αγορά και αυτό θα γενικευτεί στα επόμενα χρόνια.

Όλοι εμείς λοιπόν που κάναμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα πάνω σε ένα «παπί» 50 κ.εκ. θεωρώντας αυτά των 90 κ.εκ. «υπερβολή», καλό θα είναι να ξεχάσουμε μια για πάντα την ύπαρξή τους. Δεν θα μείνουμε όμως χωρίς πρακτικά, οικονομικά δίτροχα πόλη. Το αντίθετο. Η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει το επόμενο βήμα των «παπιών».

Ήδη, η Honda παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή το EV-Cub, το ηλεκτρικό «παπί» του 21ου αιώνα που θα δούμε σε μορφή παραγωγής το 2018. Το οποίο, πέρα από κάποιες αισθητικές αναφορές στον πρόγονό του, δεν έχει τίποτα άλλο κοινό και είναι εντελώς αθόρυβο, εκπληκτικά οικονομικό και πανέμορφο στην απλότητά του.

Να λοιπόν που ο θάνατος των «παπιών» όπως τα ξέραμε, σημαίνει αυτόματα σχεδόν τη γέννηση των «παπιών» όπως θα τα γνωρίσουμε σύντομα. Και κάτι μας λέει ότι αυτά τα λιλιπούτεια ηλεκτρικά δίτροχα, θα παίξουν τον ίδιο ακριβώς ρόλο των προπομπών, που είχαν οι πρόγονοί τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!