Νέοι κανονισμοί στα κιβώτια ταχυτήτων της Formula 1 από το 2022

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Νέοι κανονισμοί στα κιβώτια ταχυτήτων της Formula 1 από το 2022
Από το 2022 οι κανονισμοί για τα κιβώτια ταχυτήτων θα αλλάξουν, με κάθε οδηγό να έχει περιορισμένο αριθμό στη διάθεσή του μεσα στη χρονιά.

Η Formula 1 θέλει να πραγματοποιήσει μια ακόμα αλλαγή στους αγωνιστικούς κανονισμούς του σπορ. Αυτή τη φορά στο επίκεντρο των συζητήσεων είναι τα κιβώτια ταχυτήτων. Από την αρχή της υβριδικής εποχής μέχρι και σήμερα, τα κιβώτια πρέπει να αντέχουν 6 συνεχόμενους αγώνες πριν οι ομάδες προχωρήσουν σε αλλαγή.

Επιπλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά κιβώτια για τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής που δεν υπόκειται στον εν λόγω κανονισμό. Αν ένας οδηγός εγκαταλείψει κάποιον αγώνα, τότε οι ομάδες μπορούν να φορέσουν νέο κιβώτιο στο εκάστοτε μονοθέσιο στο επόμενο Grand Prix δίχως να υπάρχει το ενδεχόμενο ποινής. Σε περίπτωση όμως που οδηγός αναγκαστεί να αλλάξει κιβώτιο ενώ δεν έχει το ελεύθερο από τους κανονισμούς, τότε δέχεται ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα.

F1 Gearbox

Από το 2022, οι κανονισμοί για τα κιβώτια ταχυτήτων θα αλλάξουν. Σύμφωνα με τις αλλαγές αυτές, πλέον τα κιβώτια θα χωρίζονται σε τρεις ενότητες, όπως οι κινητήριες μονάδες.

Αρχικά έχουμε το περίβλημα του κιβωτίου, τη διάταξη μετάδοσης κίνησης και τα εξαρτήματα αλλαγής ταχυτήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες του AMuS, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μέχρι τέσσερις αλλαγές στα παραπάνω κατά τη διάρκεια της σεζόν δίχως να δεχθούν ποινές. Επιπλέον το «κουτί» που είναι τοποθετημένο το κιβώτιο μπορεί να αλλαχθεί μέχρι τρεις φορές προτού επιβληθούν ποινές.

bjhv

Η παραπάνω αλλαγή σημαίνει πως τα κιβώτια που θα χρησιμοποιηθούν στον αγώνα θα «φορεθούν» στα μονοθέσια από την αρχή του αγωνιστικού τριημέρου και όχι το Σάββατο το πρωί όπως συμβαίνει σήμερα. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται η διάρκεια λειτουργίας που πρέπει να διανύσουν. Όσον αφορά τι ποινές, αν ένα μονοθέσιο χρειαστεί επιπλέον κομμάτια από τα προβλεπόμενα, τότε ο οδηγός θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα.

Ωστόσο κάποιες ομάδες δεν είναι σύμφωνες με τους κανονισμούς αυτούς, με την Aston Martin να επιθυμεί απεριόριστο αριθμό κιβωτίων σε μία σεζόν. Σύμφωνα με τη βρετανική ομάδα, όποιος επιλέξει να χρησιμοποιήσει πολλά κιβώτια, τότε θα χάσει χρόνο εξέλιξης από άλλα μέρη του μονοθεσίου.

Image credit: Ferrari, redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!