24 Ώρες Λε Μαν Hyperpole: 1-2 η Toyota με διαστημικό Κομπαγιάσι

Στάθης Κοκκορόγιαννης
24 Ώρες Λε Μαν Hyperpole: 1-2 η Toyota με διαστημικό Κομπαγιάσι
Η Toyota Gazoo Racing κυριάρχησε στη διαδικασία της Hyperpole για τις 24 Ώρες του Λε Μαν και θα εκκινήσει το θρυλικό αγώνα από την pole position. Μεγάλη έκπληξη στη GTE-Pro από τη Hub Auto.

H 30λεπτη διαδικασία της Hyperpole ήταν ιδιαίτερα συναρπαστική με τα 5 Hypercar και τα 6 ταχύτερα μονοθέσια από τις υπόλοιπες τρεις κατηγορίες όπως αναδείχθηκαν από τις χθεσινές κατατακτήριες ξεχύθηκαν στην πίστα για να γράψουν τον καλύτερο χρόνο. Οι συνθήκες επέτρεψαν την ομαλή διεξαγωγή, όμως η εμφάνιση της κόκκινης σημαίας ήταν αναπόφευκτη.

Ο Κέβιν Έστρε με τη #92 Porsche 911 RSR έκανε λάθος στη στροφή «Ινδιανάπολις» και προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στο αγωνιστικό του. Ο Γάλλος δεν κατάφερε να γράψει χρονομετρημένη προσπάθεια και η διαδικασία διεκόπη για 15 λεπτά.

Νέα σελίδα στο Le Mans με την κατηγορία Hypercar

Στην κατηγορία Hypercar, o Καμούι Κομπαγιάσι έγραψε ιστορία ως ο πρώτος οδηγός που πήρε pole position στο Λε Μαν στη νέα εποχή αγωνιστικών. Ο Ιάπωνας στο #7 GR010 Hybrid Hypercar έγραψε το 3:23.900 και πήρε την pole position για την εκκίνηση του Σαββάτου. Άξιο αναφοράς αποτελεί το γεγονός πως το χρόνο τον πέτυχε με την πρώτη του προσπάθεια στην 30λεπτη διαδικασία. Ο χρόνος του ήταν αρκετός, ώστε να αφήσει στη 2η θέση τον Μπρέντον Χάρτλεϊ με το #8 Toyota για μόλις 0.295 δευτ. με τη Toyota να κάνει το 1-2.

Η μάχη για το ποιος θα ηγηθεί της δεύτερης σειράς ήταν εντυπωσιακή και κρίθηκε για λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ο Νικολάς Λαπιέρ με το #36 Alpine έγραψε το 3:25.574 και ήταν μόλις 0,065 δευτ. ταχύτερος του Ολιβιέ Πλα με το #708 Glickenhaus 007 Hypercar σε μια εξαιρετική μάχη. Το #709 Glickenhaus κατέλαβε την 5η θέση στη διαδικασία.

Στην LMP2, είδαμε επίσης μια πολύ δυνατή μάχη ανάμεσα σε 6 αγωνιστικά. Ο Αντόνιο Φίλιξ Ντα Κόστα στο #38 Oreca 07 της Jota Sport με ένα τρομερό πέρασμα έγραψε το 3:27.950 και πήρε την pole position για το μεγάλο αγώνα. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Λουί Ντέλετραζ στο #41 της Team WRT, ο οποίος ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω του. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Ζουλιέν Κανάλ για λογαριασμό της Panis Racing.

Ακολούθησε το #26 αγωνιστικό της G-Drive Racing, ενώ τα δύο Oreca 07 της United Autosports, #32 και #23 ολοκλήρωσαν την πρώτη 6άδα.

Ανατροπές στις GTE κατηγορίες

Porsche Le Mans

Στην GTE-Pro είδαμε ανατροπές και έναν poleman έκπληξη. Ο Ντρις Βανθούρ, με την ιδιωτική Porsche 911 RSR #72 της Hub Auto έγραψε το 3:46.882 και πήρε μια ανέλπιστη pole position και πρώτη για ιδιωτική συμμετοχή στην κατηγορία. Ο χρόνος του ήταν αρκετός για να αφήσει πίσω του τις εργοστασιακές συμμετοχές των Ferrari, Corvette Racing και Porsche.

O Ντάνιελ Σέρα στη #52 488 GTE ήταν μόλις 0,181 δευτ. μακριά από την κορυφή, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο Νικ Τάντι με τη #64 Corvette C8.R με χρόνο στο 3:47.093. Ο Τζέιμς Καλάντο με τη #51 Ferrari ήταν στην 4η θέση, ενώ η εργοστασιακή ομάδα της Porsche είχε καταστροφική διαδικασία όντας στις δύο τελευταίες θέσεις της κατηγορίας.

Στη GTE-Am, οι ιδιωτικές ομάδες της Porsche έκαναν το 1-2-3 στη διαδικασία με έναν εξαιρετικό Ζουλιέν Αντλάουερ να παίρνει την pole position με χρόνο στο 3:47.987 για λογιαριασμό της Dempsey-Proton Racing #88. H GR Racing #86 πήρε τη 2η θέση, ενώ η Team Project 1 στο #56 ήταν στην 3η θέση.

Η #47 Ferrari της Cetilar Racing βρέθηκε στην 4η θέση, μπροστά από τη #71 Ferrari της Inception Racing, ενώ την πρώτη 6άδα έκλεισε η TF Sport με τη #33 Aston Martin.

Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών

Le Mans 2021 hyperpole

Image credit: Toyota, Porsche Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!