Στο Νότιο Τιρόλο με τα ηλεκτρικά Van της Opel

Γιώργος Βαρίνος
Στο Νότιο Τιρόλο με τα ηλεκτρικά Van της Opel
Στο “Messner Mountain Museum Corones” του θρυλικού ορειβάτη Ρέινολντ Μέσνερ, τα μεγάλα Opel van Zafira-e Life and Vivaro-e κάνουν μία επίδειξη των ικανοτήτων τους ως ηλεκτρικά οχήματα σε επίπεδο ταξιδιού και μεταφορών.

Η οδήγηση των ηλεκτρικών οχημάτων γύρω από το “MMM Corones” ανάδειξε μία πραγματικότητα: Τα van της Opel κάνουν πολύ περισσότερα από το “τελευταίο χιλιόμετρο” στην πόλη – επίσης αξιοποιούν τα πλεονεκτήματά τους στα βουνά του Νότιου Τιρόλο. Μεταξύ αυτών είναι η μηδενικών ρύπων, αθόρυβη οδήγηση αλλά και η ανάκτηση ενέργειας οδηγώντας σε μία κατηφόρα, κάτι που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία. Αρετές που εκτιμά ακόμα και ο φυσιολάτρης Messner.

«Το Opel Vivaro με έχει εντυπωσιάσει εδώ και χρόνια με την αξιοπιστία και την εξαιρετική τεχνολογία του» δήλωσε ο Μέσνερ. «Είναι ένα ιδανικό μέσον μεταφοράς για εμένα, κυρίως όταν πρόκειται για τα μουσεία μου. Το γεγονός ότι αυτές οι διαδρομές μπορούν τώρα να πραγματοποιούνται και με μηδενικές εκπομπές ρύπων με το Vivaro-e και πραγματικά αθόρυβα, με σεβασμό στην άγρια φύση των βουνών, με συναρπάζει. Αξίζει διπλά τον κόπο να επιλέγεις ηλεκτροκίνηση.»

Opel Vivaroe: Μεταφέρει τα πάντα, χωρίς εκπομπές ρύπων

Ο Μέσνερ γνωρίζει καλά τι του αρέσει στο Opel Vivaro. Πριν ανοίξει το MMM Corones το 2015, απαιτήθηκε πραγματική χειρωνακτική εργασία. Πολυάριθμα εκθέματα έπρεπε να μεταφερθούν στο Kronplatz ύψους 2.275 m – μία αποστολή μαμούθ, στις απαιτήσεις της οποίας ο Μέσνερ ανταπεξήλθε με το Vivaro. Ο θρύλος της ορειβασίας εξακολουθεί να βασίζεται στο van της Opel, και – ως λάτρης της φύσης – ακόμα περισσότερο στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μηδενικών ρύπων.

Ο Μέσνερ μπορεί επίσης να υπολογίζει σε πλήρη λειτουργικότητα με το Vivaro-e, το οποίο αναδείχτηκε “International Van of the Year 2021 (IVOTY)”. Όπως το αδελφάκι του με το συμβατικό σύστημα κίνησης, το Vivaro-e διατίθεται σε τρία μήκη (S: 4,60 m, M: 4,95 m και L: 5,30 m) και σε διαφορετικούς τύπους αμαξώματος, που το καθιστούν ιδανικό συνεργάτη για οποιαδήποτε εργασία. Ανάλογα με την έκδοση, το e-LCV προσφέρει μέχρι 6,6 m3 χώρο φόρτωσης και ωφέλιμο φορτίο 1.200 kg. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικού μεγέθους μπαταρίες ιόντων λιθίου: με 75 kWh για αυτονομία έως 329 km (διατίθεται για τα Vivaro-e M και L) ή με 50 kWh για μέγιστη αυτονομία 231 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Vivaroe και Zafirae Life: ‘Σαν στο σπίτι τους’ στο βουνό

Τα άφθονα αποθέματα ισχύος και κυρίως ροπής είναι πραγματικά πλεονεκτήματα στα βουνά. Με ισχύ 100 kW/136 hp και ροπή 260 Nm, το Vivaro-e έχει ισχυρή ελκτική ισχύ στην ανηφόρα με την πρώτη πίεση του πεντάλ, όπως η αντίστοιχη επιβατική έκδοση, το Zafira-e Life. Χάρη στις μπαταρίες που είναι εγκατεστημένες κάτω από το αμάξωμα, έχουν επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και προσφέρουν σταθερότητα και κράτημα. Αυτό καθιστά το Zafira-e Life, με τις ποικίλες διατάξεις καθισμάτων που μπορούν να μεταφέρουν μέχρι εννέα άτομα, το ιδανικό μεγάλο επιβατικό van για τη μεταφορά επισκεπτών αθόρυβα και άνετα.

Εάν τα ηλεκτρικά van κινούνται μόνο σε ανηφόρες, η μέγιστη αυτονομία είναι ασφαλώς ανέφικτη. Αλλά μετά την ανηφόρα ακολουθεί η κατηφόρα. Εάν ένα diesel κατεβαίνει με (σχεδόν) άδειο ρεζερβουάρ, τελικά θα ξεμείνει από καύσιμο παρά τα χαμηλή κατανάλωση. Όμως αυτό δε θα συμβεί στα Zafira-e Life και Vivaro-e. Ο ηλεκτροκινητήρας τους στον εμπρός άξονα γίνεται γεννήτρια, επιβραδύνοντας τα οχήματα στην κατηφόρα και την ίδια στιγμή επαναφορτίζοντας ελαφρώς τη μπαταρία. Στο τέλος της κατάβασης, τα έξυπνα van της Opel έχουν αρκετή ενέργεια για να φτάσουν στον επόμενο σταθμό φόρτισης, όπου μπορούν να επαναφορτιστούν στο 80% σε μόλις 45 λεπτά (με μπαταρία 75 kWh) ή σε 30 λεπτά (με μπαταρία 50 kWh).

Ρέινολντ Μέσνερ και Opel: Η κινητικότητα μηδενικών ρύπων είναι ο στόχος

Τα επιτεύγματα αυτά εντυπωσιάζουν και τον Μέσνερ, ο οποίος ήταν ο πρώτος ορειβάτης στην ιστορία που ανέβηκε στην κορυφή του Έβερεστ, στα 8.000 m χωρίς τη χρήση πρόσθετου οξυγόνου. «Όπως γνωρίζετε, η αρμονική συμβίωση με τη φύση είναι αυτό που υπαγορεύει η καρδιά μου, όπως επιβεβαιώνει και το MMM Corones. Από την άλλη, δεν μπορούσα να ζω και να εργάζομαι χωρίς αυτοκίνητο επειδή συχνά είναι δύσκολο να εξυπηρετηθώ με τη δημόσια συγκοινωνία. Γι’ αυτό είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος με τη σταθερή πορεία της Opel προς τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας μοντέλων – για κινητικότητα μηδενικών ρύπων με καθημερινή χρηστικότητα» δήλωσε ο 76χρονος περιβαλλοντικός ακτιβιστής.

Σχεδιάζοντας να στραφεί σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Vivaro-e ή Zafira-e Life, ο Reinhold Messner συνεχίζει τη μακροχρόνια δέσμευσή του προς την Opel. Τη δεκαετία του 1980, είχε ένα κόκκινο Omega 3000 και ένα τετρακίνητο Vectra 2000. Από το 1989, ο ριψοκίνδυνος ορειβάτης είναι επίσημα ένας από τους διακεκριμένους εταίρους της Opel. Τη δεκαετία του 1990, ο συγγραφέας ήταν πρεσβευτής για το Corsa και μεταξύ άλλων οδηγούσε ένα Opel Monterey. Οι μηχανικοί της Opel ανέπτυξαν επίσης ένα ειδικό έλκηθρο για δική του χρήση σε μία αποστολή στο Β. Πόλο. Και το 2014, ανέλαβε μια χιουμοριστική εξερεύνηση του αχανούς εσωτερικού του Opel Vivaro μαζί με τον πιστό του Sherpa. Η θέληση να επιτύχει και η δέσμευση στο περιβάλλον είναι ο συνδετικός κρίκος του αθλητή με τη μάρκα. Ως εκ τούτου, ο Μέσνερ δείχνει ιδιαίτερο ενθουσιασμό για τα οχήματα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ρύπων της Opel εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτό ξεκίνησε με τον ηλεκτρικό πρωτοπόρο Opel Ampera και τώρα συνεχίζεται με τα τελευταία ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας με σήμα τον κεραυνό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!