Η Τζέιμι Τσάντγουικ
23/03/2022

Η Τζέιμι Τσάντγουικ χτυπά πεισματικά την πόρτα της Formula 1

Πάνος Σεϊτανίδης

Η δύο φορές πρωταθλήτρια του W Series και οδηγός εξέλιξης της Williams F1, μιλάει για τη γεμάτη γκάζια καριέρα της και το όνειρο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η αγωνιστική οδήγηση δεν είναι αποκλειστικά αντρικό προνόμιο αλλά τα δύσβατα μονοπάτια προς την κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τα έχουν διαβεί ελάχιστες γυναίκες. Κι ακόμα λιγότερες έχουν καταφέρει να κάνουν κτήμα τους την επιτυχία, επιδεικνύοντας σταθερότητα ισόβαρη του θράσους τους πίσω από το τιμόνι. Μία εξ αυτών είναι αναμφίβολα η Τζέιμι Τσάντγουικ.

Αν δεν παρακολουθείτε στενά όσα συμβαίνουν στις πίστες του κόσμου, ευχαρίστως να κάνω τις συστάσεις. Τέκνο του Ηνωμένου Βασιλείου, ετών 23, με ήδη τεράστιο βιογραφικό στον κόσμο των αγώνων, με κερασάκια στην τούρτα του ταλέντου της, τους τίτλους στο Βρετανικό Πρωτάθλημα GT, το MRF Challenge και φυσικά το W Series. Δις.

Δις της μίλησα τους τελευταίους μήνες και ακολουθούν τα σημαντικότερα απ’ όσα μου είπε, με την κουβέντα να ξεκινά από τις πρώτες γκαζιάρικες αναμνήσεις στο Isle of Man, να περνά τέρμα γκάζι από τις μικρότερες κατηγορίες και να διακλαδώνεται σε πίστες της Formula 1 και εκτός δρόμου διαδρομές της Extreme E!

Όταν ήσουν πολύ μικρή, η οικογένειά σου ζούσε στο Isle of Man. Αυτό κι αν είναι μέρος με αγωνιστική κουλτούρα. Θυμάσαι κάτι από εκείνη την περίοδο;

Όχι πολλά, γιατί ήμασταν εκεί μέχρι τα 4 μου αλλά όπως είπες, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι η ψυχή του Isle of Man. Παρότι δεν το συνειδητοποιούσα, ήμουν εκτεθειμένη στο μικρόβιο των αγώνων. Είτε αυτό αφορούσε στο θρυλικό ΤΤ είτε το ράλι του νησιού που εκείνη την περίοδο περνούσε ακριβώς μπροστά από την αυλή του σπιτιού μας. Σίγουρα αυτά τα χρόνια έπαιξαν το ρόλο τους στο να γίνω η petrolhead που είμαι σήμερα – άσχετα αν η πραγματική εμπλοκή μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήρθε πολύ αργότερα. Πιστεύω ακράδαντα όμως, πως εκείνες οι πρώτες εικόνες, με ενέπνευσαν και με επηρέασαν.

Η Τζέιμι Τσάντγουικ

Αφού λοιπόν υπήρχε αυτή η χρονική απόσταση, πότε και πως συνειδητοποίησες πως ήθελες να γίνεις οδηγός αγώνων;

Ξεκίνησα να κάνω karting στα 12, αρκετά μεγαλύτερη απ’ ότι συνηθίζεται πια. Όμως χρειάστηκε να φτάσω στα 16, 17, για να συνειδητοποιήσω πως ήθελα αυτό να εξελιχθεί σε καριέρα. Μέχρι εκείνο το σημείο, παρότι έπαιρνα τους αγώνες πολύ σοβαρά, συμμετείχα σε αυτούς γιατί το απολάμβανα. Ήταν περισσότερο χόμπι. Δεν προερχόμουν από οικογένεια με εμπλοκή στους αγώνες και η αλήθεια είναι πως δεν φανταζόμασταν πως θα έφτανα τόσο μακριά. Πέρασαν χρόνια για να αρχίσω να πιστεύω πως μπορεί να δω τους αγώνες ως μία ευκαιρία καριέρας.

Υπήρξε ένα σταυροδρόμι στην πορεία σου, όπου επέλεξες να μην πας για ένα δοκιμαστικό για την εθνική ομάδα χόκεϊ U18, για να λάβεις μέρος σε δοκιμές που χάριζαν υποτροφία στο πρωτάθλημα Ginetta Junior. Έχεις σκεφτεί ποτέ πόσο διαφορετικά θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί η ζωή σου αν εκείνο το Σαββατοκύριακο είχες κάνει διαφορετική επιλογή;

Σίγουρα, πολλές φορές! Συχνά αναρωτιέμαι τι θα έκανα σήμερα αν δεν ακολουθούσα το δρόμο των αγώνων και νομίζω πως αυτή η πορεία ήταν μάλλον η πλέον ασυνήθιστη για μία κοπέλα. Το μόνο σίγουρο είναι πως ότι κι αν έκανα στη ζωή μου, θα είχε σχέση με τον αθλητισμό. Τον αγαπούσα από μικρή, σε διάφορες μορφές του. Μάλιστα ότι έκανα, το έκανα με πολύ πάθος και ήταν δύσκολο να επικεντρωθώ σε ένα σπορ. Έκανα χόκεϊ επί χόρτου, έκανα σκι, karting, μου ήταν δύσκολο να διαλέξω ένα από αυτά. Στο τέλος έφτασα να έχω το δίλημμα χόκεϊ ή μηχανοκίνητος αθλητισμός, διάλεξα το δεύτερο και δεν το μετανιώνω. Ήταν ίσως μία από τις καλύτερες αποφάσεις που έχω πάρει στη ζωή μου.

Είχες εξ αρχής επιτυχίες στην καριέρα σου. Βάθρα στο Ginetta Junior, κέρδισες αγώνες, ακόμα και τον τίτλο στο British GT, έγινες η πρώτη γυναίκα που κέρδισε στη Βρετανική F3… πως ήταν αυτή η ταχεία αναρρίχηση;

Πολύ ταχεία! Όπως σου είπα, δεν προερχόμουν από οικογένεια με αγωνιστικό υπόβαθρο, δεν υπήρχε μία συγκεκριμένη ήδη διαγεγραμμένη διαδρομή για μένα, ούτε ξεκάθαρη κατεύθυνση που θα με οδηγούσε στην κορυφή. Δεν είχα συγκεκριμένο σχέδιο, κάθε άλλο! Πήγαινα βήμα-βήμα, κοιτούσα κάθε σεζόν ξεχωριστά. Μετά το karting ήρθε η υποτροφία για το Ginetta Junior, τα πήγα καλά εκεί κι έπειτα, η φυσιολογική εξέλιξη θα ήταν να περάσω σε κάποιο θεσμό μονοθεσίων. Αυτό είναι το λογικό επόμενο βήμα για έναν οδηγό στα 16 του, κάτι σαν τη Formula 4. Όμως δεν είχα αυτή τη δυνατότητα με το διαθέσιμο budget. O εκπαιδευτής μου εκείνη την περίοδο ήταν εργοστασιακός οδηγός της Aston Martin, με σύστησε σε κάποιους ανθρώπους σε αυτή και ακολούθησε η ευκαιρία να περάσω απ’ ευθείας σε αγώνες sportscars. Μία κίνηση την οποία οι περισσότεροι οδηγοί κάνουν πολύ αργότερα στην καριέρα τους. Βρέθηκα λοιπόν να οδηγώ για την Aston Martin στην κατηγορία GT4 του Βρετανικού πρωταθλήματος GT. Το απόλαυσα, ήμουν ανάμεσα στους νεότερους οδηγούς που έχουν λάβει ποτέ μέρος, έμαθα πολλά εκεί και ξανά, κοιτώντας πίσω, δεν μετανιώνω για την επιλογή αυτή.

Η Τζέιμι Τσάντγουικ

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των αντιπάλων σου; Επιτέλους βλέπουμε σημάδια ισότητας και διαφορετικότητας στους αγώνες, όμως υποθέτω τα πράγματα δεν ήταν έτσι πριν από 6-7 χρόνια.

Όχι αλλά δεν με ενδιέφερε ποτέ αν κάποιος γύρω μου έλεγε κάτι για μένα. Κοιτούσα τη δική μου δουλειά, τη δική μου καριέρα και ένιωθα πως μπορούσα να αντιμετωπίσω τους άλλους οδηγούς ως ίση προς ίσο. Όμως νομίζω πως έτσι με αντιμετώπιζαν όλοι, λάμβανα σεβασμό και χαίρομαι πολύ που βρισκόμουν σε ένα τόσο υγιές περιβάλλον. Ειδικά όταν ανέβηκα σκαλοπάτι και βρέθηκα στο πρωτάθλημα GT, αντιμετωπίζοντας πολύ μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, με σέβονταν ακόμα περισσότερο. Πράγμα που μου επέτρεψε να ενσωματωθώ στην «οικογένεια» του British GT και να κάνω ότι έπρεπε να κάνω για να πετύχω. Προφανώς, για κάποιον εξωτερικό παρατηρητή, ήταν κάτι σπάνιο – ήμουν μία από τις ελάχιστες γυναίκες που συμμετείχαν σε τέτοιου είδους αγώνες. Αλλά από τη δική μου οπτική γωνία, αυτό δεν σήμαινε τίποτα.

Όμως το ότι έγινες η πρώτη εκπρόσωπος του όμορφου φύλου που κέρδισε στη Βρετανική F3, σίγουρα σήμαινε πολλά. Μπορείς να γυρίσεις πίσω το χρόνο και να μας μεταφέρεις τα συναισθήματά σου όταν ήσουν σε εκείνο το βάθρο;

Την περίμενα καιρό εκείνη τη νίκη! Είχα βρεθεί από τα sportscars στην F3, άλλη μία ασυνήθιστη αλλαγή σε αγωνιστικό θεσμό. Είχα βάθρα αλλά δεν μπορούσα να μετατρέψω την ταχύτητά μου σε μία νίκη. Ειδικά στη δεύτερη σεζόν μου εκεί, διεκδικούσα τη νίκη σε κάθε αγώνα, ήμασταν γρήγοροι σε όλες τις δοκιμές, όμως δεν μπορούσα να αξιοποιήσω αυτή την ταχύτητα όπως ήθελα. Τα κατάφερα στον έκτο γύρο της σεζόν, στο Brands Hatch, ανέβηκα επιτέλους στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δεν σήμαινε κάτι ιδιαίτερο για μένα το γεγονός πως ήμουν η πρώτη γυναίκα που κατάφερε κάτι τέτοιο, όμως σήμαινε πολλά το γεγονός πως είχα επιτέλους πετύχει το στόχο μου. Αν ολοκλήρωνα εκείνη τη σεζόν χωρίς νίκη, θα ήταν μεγάλη απογοήτευση για μένα.

Μετά ήρθε το W Series. Ποιες ήταν οι πρώτες σου σκέψεις όταν άκουσες για τη σύσταση αυτού του θεσμού;

Για να είμαι ειλικρινής, στην αρχή δεν ήμουν σίγουρη πως θα ήταν μία σωστή κίνηση. Ήταν παράξενο γιατί στον κόσμο των αγώνων, μαθαίνεις πράγματα για όλα όσα συμβαίνουν ανά τον κόσμο. Όμως δεν είχα ακούσει τίποτα για το W Series, το έμαθα μόλις μία ημέρα προτού ανακοινωθεί. Δεν ήμουν σίγουρη για το τι να κάνω. Σκεφτόμουν πως από τη στιγμή που είχα φτάσει σε ένα σημείο της καριέρας μου όπου αντιμετώπιζα άνδρες ως ίση, είχα μόλις κερδίσει αγώνα στη Βρετανική F3, δεν ήταν μία κατηγορία στην οποία έπρεπε να λάβω μέρος. Όμως έλαβα μερικά τηλεφωνήματα από προσωπικότητες που εμπλέκονται στο θεσμό, όπως ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ, κι όταν μου εξήγησαν το πλάνο τους, τα σχέδιά τους για το W Series, δεν χρειάστηκε να το σκεφτώ πολύ. Ότι έκανα από εκεί και πέρα, το πρώτο τεστ επιλογής οδηγών, οι πρώτες δοκιμές, ο πρώτος αγώνας, έσβησαν κάθε αμφιβολία πως η συμμετοχή μου στο W Series ήταν σωστή επιλογή.

Η Τζέιμι Τσάντγουικ

Πόσο σε βοήθησε να ακουστεί το όνομά σου ανά τον κόσμο;

Είναι εντυπωσιακή η προβολή μέσω του θεσμού, από την πρώτη κιόλας σεζόν διεξαγωγής του. Μου εξασφάλισε πολλές νέες ευκαιρίες, όπως το ρόλο οδηγού εξέλιξης στη Williams F1 ή την ευκαιρία να οδηγήσω στην Ασιατική F3 και να μαζέψω πόντους για την super license και να κάνω τα επόμενα βήματα της καριέρας μου. Είμαι τρανό παράδειγμα του πόσο μπορεί να βοηθήσει μία καριέρα το W Series και νομίζω πως και οι υπόλοιπες κοπέλες που συμμετέχουν θα έχουν παρόμοια άποψη.

Αναφέρθηκες στη Williams, από το 2020 έχεις το ρόλο οδηγού εξέλιξης. Ποιες είναι οι ευθύνες σου και έχεις μάθει σε αυτό το ρόλο;

Πάρα πολλά. Αν δεν το ζήσεις, δεν μπορείς να ξέρεις τι πρόσβαση μπορεί να έχει ένας νέος οδηγός και πόσα μπορεί να μάθει συνεργαζόμενος με μία τέτοια ομάδα. Ο ρόλος μου ως οδηγός εξέλιξης μου έδωσε πρόσβαση σε πράγματα που δεν είχα δει ξανά στη ζωή μου. Ακόμα και η εβδομαδιαία μου παρουσία στο εργοστάσιο της ομάδας, αποτέλεσε μία μοναδική ευκαιρία. Ο ρόλος μου αφορούσε κυρίως δουλειά στον προσομοιωτή. Όμως ήταν κάτι φανταστικό. Μου επέτρεψε να γνωρίσω πως είναι να οδηγείς ένα μονοθέσιο της Formula 1, πως λειτουργεί μία ομάδα, πως δουλεύουν πάνω στο set up, τι κάνουν κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου… γιατί ο ρόλος μου περιελάμβανε και δουλειά στον προσομοιωτή τις ημέρες που η αγωνιστική ομάδα μαχόταν στην πίστα. Έμαθα πολλά. Όμως πέραν αυτών, είχα την ευκαιρία να πάω και σε κάποιους αγώνες, να κάτσω στο pit wall, στο γκαράζ της ομάδας, να συμμετέχω στις συσκέψεις με τους μηχανολόγους… ήμουν σα σφουγγάρι, προσπαθούσα να μάθω όσο γινόταν περισσότερα. Κι όλα αυτά θα με βοηθήσουν πολύ αν έρθει κάποια στιγμή η ευκαιρία να οδηγήσω μονοθέσιο της F1.

Ήταν όπως τη φανταζόσουν η εμπειρία; Το να συνεργάζεσαι με μία ομάδα της F1;

Για να είμαι ειλικρινής, το μισό χρόνο ήταν λες και βρισκόμουν στα γυρίσματα ταινίας. Είναι απίστευτος ο τρόπος λειτουργίας των ομάδων της F1, είναι παρανοϊκό όλο αυτό. Η τεχνολογία… Το να τα βλέπεις όλα αυτά από πρώτο χέρι, να είσαι στο γκαράζ όταν για παράδειγμα γίνονται τα pit stop και να φοράς ακουστικά για να ακούς όλες τις επικοινωνίες, είναι σα να συμμετέχεις σε ταινία. Δείχνει την ποιότητα αυτών των οργανισμών και ως νέα οδηγός, το να έχω αυτή την πρόσβαση και να δω όλα αυτά, είναι κάτι που με εμπνέει. Έμαθα πολλά αλλά μου άνοιξε και η όρεξη, θέλω να βρεθώ σε αυτή την ομάδα ως επίσημη οδηγός κάποια μέρα.

Και υποθέτω ως Βρετανίδα, είχε ξεχωριστή σημασία για σένα που είσαι μέλος της συγκεκριμένης, ιστορικής ομάδας…

Σίγουρα. Δεν μένω μακριά από το εργοστάσιο και πέρασα πολύ χρόνο εκεί. Όμως κάθε φορά που περνούσα τις πόρτες, είχα έντονα συναισθήματα. Ένιωθα πως όλοι είχαν κίνητρα, δίψα για επιτυχίες, θέληση η ομάδα να επιστρέψει στις ένδοξες εποχές του παρελθόντος. Ελπίζω να τα καταφέρει, να γίνει πάλι όσο ισχυρή ήταν κάποτε.

Πάντως το 2021 η Williams είχε εντυπωσιακή σεζόν – τουλάχιστον σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Εξαιρετικές κατατακτήριες, πολλοί βαθμοί, βάθρο… πως έγινε αυτό, τι άλλαξε;

Καλή ερώτηση! Νομίζω πως αυτή η σεζόν ήταν απόρροια της δουλειάς που γίνεται εδώ και καιρό. Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μικρές αλλαγές στον οργανισμό τα τελευταία χρόνια, αλλαγές που δεν φέρνουν μεταμόρφωση και αλλαγή επιδόσεων μέσα σε μία νύχτα αλλά που έβαλαν την ομάδα σε σωστό δρόμο. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου να έρθουν και τα αποτελέσματα, ήταν αναπόφευκτο μετά την τόσο σκληρή δουλειά όλων στην ομάδα. Το άξιζαν. Πιστεύω πως σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε ο Τζορτζ Ράσελ, έκανε φανταστική δουλειά και πρόσφερε τα μέγιστα στη διαρκή ενδυνάμωση της ομάδας. Τώρα βλέπεις πως όλοι έχουν βρει κίνητρα, αυτοπεποίθηση. Μετά τους πρώτους βαθμούς, στη Βουδαπέστη, έβλεπες πως είχε φύγει και το βάρος στους ώμους τους και μπορούσαν να επικεντρωθούν στη δουλειά και να το απολαύσουν. Είναι μία ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά όλων τα τελευταία χρόνια.

Εσύ πως νιώθεις που αποτελείς κομμάτι της εξέλιξης και ανάκαμψης αυτής της ιστορικής ομάδας;

Είναι ξεχωριστό το συναίσθημα, σίγουρα! Η λέξη που τα λέει όλα είναι «ανταμοιβή». Πηγαίνω στο εργοστάσιο, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα αγώνων που έχουμε την υποστηρικτική δουλειά στον προσομοιωτή και βλέπεις πως πλέον έχουν όλοι κίνητρα, θέλουν να συνεχίσουν τα θετικά αποτελέσματα. Είναι σπουδαίο να είμαι μέρος αυτού. Μη ξεχνάμε πως πρόκειται για μία θρυλική ομάδα, μία ομάδα που αγαπούν όλοι.

Η Τζέιμι Τσάντγουικ

Υποθέτω πως το μεγαλύτερο πλέον πρόβλημα για σένα είναι ο χρόνος. Γιατί τρέχεις παντού, ταξιδεύεις παντού. Αγωνίζεσαι και στην Extreme E. Ένα νέος θεσμός, σημαντικός τόσο για την ισότητα λόγω του ξεχωριστού format που έχει όσο και για το περιβάλλον αφού έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή. Πως ήταν η εμπειρία της πρώτης σεζόν της Extreme E;

Είναι ένας φανταστικός θεσμός τον οποίο λατρεύω! Για όσα πρεσβεύει, για την εντελώς διαφορετική προσέγγιση που έχει και το γεγονός πως αξιοποιεί μία αγωνιστική πλατφόρμα για να περάσει το μήνυμα για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Από οδηγικής πλευράς είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Όμως απολαμβάνω τη δυνατότητα να οδηγώ εκτός δρόμου, σε μοναδικές τοποθεσίες, κόντρα σε μερικούς από τους σπουδαιότερους οδηγούς του κόσμου. Το λατρεύω.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις οδηγώντας αυτά τα ηλεκτρικά SUV σε παρθένα εδάφη;

Ξέρεις ποια είναι η μεγαλύτερη; Πηγαίνοντας για παράδειγμα στο Τέξας για το W Series, όπως σου είπα έχω κάνει ήδη πάρα πολλούς γύρους στον προσομοιωτή, είμαι προετοιμασμένη, συνήθως είναι πίστες που έχουμε επισκεφτεί ξανά, όμως στην Extreme E, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Βλέπεις την αγωνιστική διαδρομή μόνο μία ημέρα πριν αρχίσει η δράση, έχεις στη διάθεσή σου μόνο ένα γύρο με χαμηλή ταχύτητα και ουσιαστικά, αμέσως μετά αρχίζουν οι χρονομετρημένες διαδικασίες! Είναι αρκετά απαιτητικό αυτό, να πηγαίνεις ουσιαστικά στα τυφλά, δίχως προετοιμασία. Δεν είναι εύκολο γι' αυτό και κάθε θετικό αποτέλεσμα αποτελεί μεγάλοι ανταμοιβή.

Και πέραν αυτών, κάθεσαι ψηλά με θέα κι όχι ξαπλωμένη, με ηλεκτρική δύναμη στη διάθεσή σου, πρέπει ουσιαστικά να γυρνάς διακόπτη, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την οδήγηση ενός μονοθεσίου στην πίστα, έτσι δεν είναι;

Είναι κάτι πραγματικά πολύ διαφορετικό. Καλείσαι όμως να προσαρμοστείς και να προσαρμοστείς γρήγορα. Αλλά αυτό που με εξιτάρει περισσότερο είναι πως πρέπει να πατάς γκάζι χωρίς να είσαι σίγουρη τι υπάρχει μετά τη στροφή.

Μίλησε μου ειδικά για την αίσθηση του ηλεκτρικού αγωνιστικού. Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τους θεσμούς που αγωνίζεσαι…

Είχα κάποια εμπειρία, είχα κάνει δύο φορές δοκιμές με την Formula E άρα η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα δεν ήταν κάτι ξένο για μένα. Βέβαια εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι εντελώς διαφορετικό, ένα SUV που βγαίνει εκτός δρόμου, ένα πραγματικό θηρίο.

Μοιάζεις με χαμαιλέοντα. Βγαίνεις εκτός δρόμου, επιστρέφεις στην πίστα, τρέχεις με μονοθέσια, SUV, sportscars

(Γέλια) Είναι συναρπαστικό που έχω την ευκαιρία να οδηγώ τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα. Είμαι πολύ τυχερή.

Πως οδηγείς στην καθημερινότητά σου;

Προσπαθώ να είμαι ήρεμη, να διαχωρίζω την οδήγηση στο δρόμο από την οδήγηση στην πίστα. Ζω στο Λονδίνο άρα καταλαβαίνεις πως και να ήθελα, δεν θα είχα τη δυνατότητα να οδηγώ επιθετικά.

Ποια είναι τα όνειρά σου; Ξέρω θα μου πεις «η F1» αλλά μπορείς να βάλεις ένα χρονικό πλαίσιο στο… όνειρο;

(Γέλια) Προφανώς το βλέμμα μου είναι στραμμένο προς τα εκεί. Το W Series είναι το «όχημα» που θα με βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου. Η φετινή σεζόν θα παίξει καθοριστικό ρόλο στα επόμενα βήματα. Θέλω να υπερασπιστώ τον τίτλο μου και να προετοιμαστώ κατάλληλα για την επόμενη κίνηση. Αν πρέπει να βάλω χρονικό ορίζοντα, τότε θα πω ότι η F1 είναι ένας στόχος που έχω για τα επόμενα 3-4 χρόνια. Είναι ακόμα λίγο μακριά αλλά αυτός είναι ο στόχος.

Η Τζέιμι Τσάντγουικ

Ποιος πιστεύεις πως είναι ο λόγος που τόσα χρόνια δεν έχουμε μία γυναίκα στο grid της F1;

Δεν νομίζω πως είναι θέμα πολιτικής, είναι απλά αριθμοί. Η σκληρή πραγματικότητα είναι πως ελάχιστες γυναίκες βρίσκονται σε υψηλό αγωνιστικό επίπεδο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να βρεθούν στη Formula 1. Ακόμα και στη Formula 2, έχουμε να δούμε γυναίκα σε αυτό το επίπεδο γύρω στα εννιά χρόνια. Δεν υπάρχουν λοιπόν αρκετές γυναίκες στις μικρότερες κατηγορίες, που να χτυπούν την πόρτα της F1 και να διεκδικούν μία ευκαιρία. Όσο περισσότερες γυναίκες αναρριχώνται στις βαθμίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι πιθανότητες να βρεθεί κάποια στο grid της F1. Θεσμοί όπως το W Series θα βοηθήσουν στο να εδραιωθούν οι γυναίκες σε σημαντικές κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Νιώθεις πρότυπο για νέα κορίτσια;

Δεν θα το έλεγα αλλά είναι σημαντικό να το αντιμετωπίζω με υπευθυνότητα. Δείχνουμε τι είναι ικανές να πετύχουν οι γυναίκες και πως μπορούν να μάχονται και να είναι ανταγωνιστικές σε υψηλό επίπεδο. Χρειαζόμαστε όσο γίνεται περισσότερες γυναίκες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και ελπίζω όσα κάνω να βοηθούν σε αυτό.

Ποια ήταν τα δικά σου πρότυπα όταν άρχισες να τρέχεις;

Είναι καλή ερώτηση. Δεν είχα συγκεκριμένα πρότυπα εντός αγώνων. Όπως σου είπα δεν προέρχομαι από αγωνιστικό περιβάλλον, ούτε έβλεπα φανατικά αγώνες κάθε Κυριακή υποστηρίζοντας κάποιον οδηγό. Οι αγώνες με κέρδισαν μεγαλώνοντας, εθίστηκα αφότου άρχισα να τρέχω σε αυτούς – διαδρομή διαφορετική από των περισσότερων. Τώρα, επηρεάζομαι από πολλές προσωπικότητες, εντός κι εκτός αγώνων. Πολλές γυναίκες που ξεχωρίζουν και αποτελούν πηγή έμπνευσης. Προσπαθώ να εφαρμόζω όσα μαθαίνω από αυτές, για να γίνω καλύτερη αθλήτρια, καλύτερη οδηγός.

Φωτογραφίες: W Series, Extreme E, Williams F1, JamieChadwick.com

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]