Οι ήσυχες ημέρες του Αυγούστου στην F1

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Οι ήσυχες ημέρες του Αυγούστου στην F1
Η Formula 1 δείχνει να ξεκουράζεται, μα η πραγματικότητα είναι ότι το καλοκαίρι της δεν είναι ποτέ ήσυχο.

Αύγουστος. Τα paddock αδειάζουν, οι μηχανικοί πάνε για λίγες μέρες θάλασσα, οι οδηγοί ποστάρουν χαλαρές φωτογραφίες στα social. Στα χαρτιά, το πρωτάθλημα πατάει «pause». Αλλά αυτή είναι μόνο η βιτρίνα. Γιατί στη Formula 1, ακόμα και η σιωπή είναι γεμάτη θόρυβο.

Το λεγόμενο summer shutdown βάζει λουκέτο στα εργοστάσια, στα CFD, στις αεροσήραγγες. Δίνει το απαραίτητο διάλειμμα σε ανθρώπους που ζουν έντεκα μήνες τον χρόνο στον ρυθμό του 1/1000 του δευτερολέπτου. Μόνο που το παρασκήνιο δεν έχει διακόπτη. Εκεί οι συζητήσεις συνεχίζονται, συχνά πιο ουσιαστικές απ’ όσες γίνονται μέσα στη σεζόν.

Ο ίσκιος του 2026

Αν υπάρχει ένας λόγος που το καλοκαίρι του ’25 δεν είναι ήσυχο, αυτός λέγεται 2026. Οι νέοι κανονισμοί έχουν ήδη καθορίσει την ατζέντα. Μονοθέσια πιο ελαφρά, πιο απλά στην αεροδυναμική αλλά πιο απαιτητικά ενεργειακά. Όλοι ξέρουν ότι η νέα εποχή θα γράψει ξανά από την αρχή τη λίστα με τους πρωταγωνιστές.

Γι’ αυτό και τώρα, τον Αύγουστο, γίνονται οι πραγματικές κινήσεις: ποιοι μηχανικοί θα φύγουν από πού, ποιοι θα «κλειδώσουν» σε νέα project, πού θα επενδυθούν χρήματα. Είναι το σημείο που φυτεύονται οι σπόροι για τις επιτυχίες ή τις αποτυχίες του αύριο.

 

Συμμαχίες και λογαριασμοί

Το καλοκαίρι είναι πάντα η εποχή που αποκαλύπτει ποιος πραγματικά ετοιμάζεται. Η Ford και η Red Bull δουλεύουν μαζί σαν να συνεργάζονταν από παλιά. Η Honda χτίζει τη δική της επιστροφή δίπλα στην Aston Martin. Και η Audi ετοιμάζεται να φορέσει τα χρώματά της πάνω στη Sauber, κουβαλώντας όλη τη γερμανική σοβαρότητα που υπόσχεται αλλά δεν έχει ακόμα αποδείξει.

Δεν είναι απλές συνεργασίες. Είναι συμμαχίες στρατηγικές, που καθορίζουν σε ποια πλευρά θα βρεθεί ο καθένας όταν ξεκινήσει το νέο «παιχνίδι». Και είναι χαρακτηριστικό ότι όλα αυτά δρομολογούνται τον μήνα που –υποτίθεται– όλοι ξεκουράζονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
» Οι κενές θέσεις του grid της F1 για το 2026

Η άλλη σκακιέρα

Και ύστερα είναι οι οδηγοί. Ο Αύγουστος είναι πάντα ο μήνας των φημών, των ραντεβού σε κρυφά ξενοδοχεία, των υπογραφών που θα ανακοινωθούν αργότερα. Με την είσοδο της Cadillac στο grid από το 2026, το παζλ γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο. Υπάρχουν νέες θέσεις, νέες ευκαιρίες, νέες παγίδες.

Ο Μαξ Φερστάπεν μπορεί να έληξε το μεγάλο σίριαλ του καλοκαιριού και να παραμένει ακλόνητος στη Red Bull, αλλά όλοι ξέρουν ότι στο παρασκήνιο κινούνται πολλά περισσότερα. Η ηρεμία του Αυγούστου είναι απλώς η κουρτίνα που κρύβει το αληθινό θέατρο της F1.

Το καλοκαίρι που δεν είναι ποτέ καλοκαίρι

Αν κάτι μαθαίνει κανείς παρακολουθώντας τη Formula 1 για χρόνια, είναι πως η πραγματική δράση σπάνια περιορίζεται στις πίστες. Οι «ήσυχες ημέρες του Αυγούστου» είναι ίσως η πιο μεγάλη αυταπάτη. Γιατί ενώ οι κάμερες δείχνουν παραλίες και χαμόγελα, πίσω από κλειστές πόρτες κλείνονται συμφωνίες που θα κρίνουν πρωταθλήματα.

Και όταν τα μονοθέσια θα πάρουν πάλι μπροστά στο Zandvoort (29-31 Αυγούστου), ό,τι έγινε -ή δεν έγινε- το καλοκαίρι θα φανεί στα αποτελέσματα. Γιατί στην F1, ακόμα και οι διακοπές είναι μέρος του παιχνιδιού.

Οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν όσα έγιναν στο πρώτο μισό της χρονιάς του 2025 της Formula 1, στην καθιερωμένη ανασκόπηση του gMotion, sponsored by Ford

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

@Photo credits: Stockcake
Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.