Το φετινό πρωτάθλημα MotoGP μπορεί να κρίθηκε το... 2023

Το φετινό πρωτάθλημα MotoGP μπορεί να κρίθηκε το... 2023
Η κυριαρχία του Μαρκ Μάρκεθ στο Σάχσενρινγκ είναι η επιβεβαίωση μιας στρατηγικής κίνησης που πριν από δύο χρόνια καθόρισε την πορεία του MotoGP.

Το Γερμανικό Grand Prix του MotoGP στο Σάχσενρινγκ ήταν, για άλλη μια φορά, μια παράσταση για έναν ρόλο. Ο Μαρκ Μάρκεθ, ο «Βασιλιάς του Σάχσενρινγκ», επιβεβαίωσε την απόλυτη κυριαρχία του στην πίστα, κατακτώντας μια εμφατική νίκη.

Στην 200ή του εκκίνηση στην κορυφαία κατηγορία, ο Ισπανός της Ducati Lenovo Team οδήγησε από την αρχή μέχρι το τέλος, αφήνοντας πίσω του τον αδερφό του, Άλεξ Μάρκεθ, και τον Πέκο Μπανάια, σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από τις πολλές πτώσεις και από την αίσθηση ότι ο νικητής ήταν προδιαγεγραμμένος. Ήταν σαν να βλέπουμε ένα σενάριο να ξετυλίγεται, ένα σενάριο που είχε γραφτεί πολύ νωρίτερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
» Ο 200άρης M. Mάρκεθ έκανε περίπατο και στο Σάχσενρινγκ

Ένα στρατηγικό άλμα… πίστης

Αυτή η νίκη, όμως, δεν είναι απλώς ένα ακόμα τρόπαιο στη συλλογή του Μάρκεθ. Είναι η κορύφωση μιας απόφασης που λήφθηκε πολύ νωρίτερα, το φθινόπωρο του 2023. Η επιλογή του Μαρκ Μάρκεθ να εγκαταλείψει την παραπαίουσα -τότε- Honda, μια ομάδα με την οποία είχε κατακτήσει τόσους τίτλους και είχε χτίσει μια ολόκληρη εποχή κυριαρχίας, και να μεταπηδήσει στο «στρατόπεδο» της Ducati, αρχικά στην δορυφορική ομάδα της Gresini, ήταν ο καταλύτης μιας αλυσίδας γεγονότων που οδήγησαν στη φετινή του κυριαρχία.

 

Ήταν μια κίνηση που έδειξε όχι μόνο το θάρρος του να αφήσει πίσω του ένα ένδοξο παρελθόν -αν και γεμάτο τραυματισμούς και απογοητεύσεις- με μια μοτοσικλέτα που δεν τον εξυπηρετούσε πλέον, αλλά και την οξυδέρκειά του να αναγνωρίσει πού βρισκόταν η πραγματική δύναμη στο grid του MotoGP.

Η προσαρμογή του στην Ducati ήταν άμεση, σχεδόν τρομακτική. Από την πρώτη στιγμή, ο Μάρκεθ έδειξε την ικανότητά του να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ιταλική μοτοσικλέτα. Ακόμα κι αν ο Μάρκεθ δεν είχε προαχθεί φέτος στην εργοστασιακή ομάδα και παρέμενε στην Gresini, τρέχοντας με την περσινή GP24, η εικόνα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος δεν θα ήταν πολύ διαφορετική. Το αποδεικνύουν άλλωστε οι επιδόσεις του Άλεξ Μάρκεθ με αυτήν.

Η παράπλευρη «απώλεια»

Η παραπάνω υποθετική περίπτωση φέρνει στο προσκήνιο το μέλλον του Χόρχε Μαρτίν, ενός αναβάτη που, αν μη τι άλλο, έχει επηρεαστεί άμεσα από τις αποφάσεις του Μάρκεθ. Αν ο Μαρκ Μάρκεθ είχε μείνει στην Gresini, στην εργοστασιακή GP25 θα βρισκόταν ο πιθανώς υγιής Μαρτίν, και οι αντίπαλοί του για τον τίτλο θα ήταν περισσότεροι, καθώς η δυναμική του θα ήταν διαφορετική.

Ωστόσο, ακόμα και το μέλλον του Μαρτίν επηρεάστηκε καθοριστικά όταν ο Μάρκεθ έκανε την κίνησή του να συμφωνήσει με την Ducati πρόπερσι, δημιουργώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση στην αγορά των αναβατών. Η απόφαση του Μάρκεθ έθεσε σε κίνηση ένα ντόμινο που ανάγκασε άλλους αναβάτες, όπως ο Μαρτίν, να επανεξετάσουν τις επιλογές τους και να πιέσουν για τις δικές τους μετακινήσεις, διαμορφώνοντας τελικά το grid του 2025 και του 2026. Ουσιαστικά, η στρατηγική κίνηση του Μάρκεθ δεν καθόρισε μόνο τη δική του μοίρα, αλλά ανακάτεψε την τράπουλα για πολλούς άλλους κορυφαίους αναβάτες.

Πέρα από τους βαθμούς

Το πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει, φυσικά, και οι εκπλήξεις είναι πάντα πιθανές στο MotoGP. Ωστόσο, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς είναι δυνατόν να το χάσει ο Μαρκ Μάρκεθ με καθαρά αγωνιστικούς όρους. Δεν είναι μόνο η διαφορά των 83 βαθμών που τον χωρίζει από τους διώκτες του, μια διαφορά που υπό άλλες συνθήκες θα θεωρούνταν ασφαλής αλλά όχι αξεπέραστη. Είναι η απόλυτη κυριαρχία που εκπέμπει, η αύρα του αήττητου που έχει χτίσει γύρω του.

Είναι η αίσθηση ότι θα βρει τρόπο να κερδίσει όταν το χρειάζεται, άσχετα με το τι θα κάνει ο ανταγωνισμός. Αυτό δεν είναι απλή τύχη ή ανωτερότητα της μοτοσικλέτας. Είναι η ικανότητα να διαβάζει τον αγώνα, να διαχειρίζεται τα ελαστικά, να πιέζει ακριβώς όσο χρειάζεται, και να κάνει την κρίσιμη κίνηση την κατάλληλη στιγμή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το Σπριντ του Σαββάτου, όπου ακόμα και ο ίδιος ο Μάρκεθ παραδέχτηκε ότι δεν είχε κανένα λόγο να πιέσει στο τέλος για να κερδίσει – αλλά το έκανε έτσι κι αλλιώς. Αυτή η δίψα για νίκη, αυτή η ικανότητα να ξεπερνά τα όρια ακόμα και όταν δεν υπάρχει άμεση ανάγκη, είναι αυτό που τον καθιστά τόσο ακαταμάχητο και, ομολογουμένως, λίγο τρομακτικό για τους αντιπάλους του. Είναι η ψυχολογική πίεση που ασκεί στους άλλους αναβάτες, οι οποίοι γνωρίζουν ότι ακόμα και όταν ο Μάρκεθ δεν είναι στο 100%, μπορεί να βρει τον τρόπο να τους νικήσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
» Οι βαθμολογίες του MotoGP μετά το GP Γερμανίας

Το βλέμμα στον επόμενο αγώνα

Με τον τίτλο να μοιάζει πλέον θέμα χρόνου, το ενδιαφέρον στρέφεται στον επόμενο αγώνα. Το MotoGP ταξιδεύει το προσεχές Σαββατοκύριακο στην πίστα του Μπρνο για το GP Τσεχίας, όπου αναμένεται να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση και ο Χόρχε Μαρτίν. Η επιστροφή του Μαρτίν, μετά τους πρόσφατους τραυματισμούς, δεν προσθέτει ένα επιπλέον ενδιαφέρον στην εξέλιξη του πρωταθλήματος, ωστόσο ο ταχύτατος Ισπανός με την ανταγωνιστιή φέτος Aprilia θα προσπαθήσει να ανακτήσει λίγο από το χαμένο έδαφος.

Μένει να δούμε αν κάποιος θα μπορέσει να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Μαρκ Μάρκεθ, ή αν το φετινό πρωτάθλημα έχει πράγματι κριθεί από τις αποφάσεις που πάρθηκαν πολύ πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης. Η συνέχεια αναμένεται με αγωνία, αν και η αίσθηση που επικρατεί είναι πως η ιστορία έχει ήδη γραφτεί.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

@Photo credits: Ducati
Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.