Θα αγοράζατε αυτοκίνητο χωρίς οθόνη αλλά με βάση για το κινητό;
Τα συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας αποτελούν ένα από τα ζητούμενα για όσους - κυρίως πελάτες νεαρής ηλικίας - ψάχνουν το νέο τους αυτοκίνητο. Με τον ανταγωνισμό από την Κίνα να είναι έντονος, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να ρίξουν τις τιμές στα μοντέλα τους.
Ένας από αυτούς είναι να περιορίσουν το βασικό εξοπλισμό στα απαραιτήτως αναγκαία. Και καθώς τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας δεν μπορούν να απουσιάζουν - λόγω της ευρωπαϊκής νομοθεσίας - οι «εκπτώσεις» γίνονται στον εξοπλισμό άνεσης και συνδεσιμότητας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Grande Panda, το νέο αυτοκίνητο πόλης της Fiat. Θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Στην Ιταλία η υβριδική έκδοση (υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική) κοστίζει από 16.950 ευρώ. Πρόκειται για τη βασική έκδοση Pop, από την οποία απουσιάζουν στοιχεία εξοπλισμού όπως οι ζάντες αλουμινίου, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και η οθόνη για το infotainment (σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας).

Αντ' αυτού υπάρχει μία βάση για τοποθέτηση smartphone και σύνδεσή του με το αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για άλλα μοντέλα της κατηγορίας, όπως το νέο Citroen C3 (μοιράζονται με το Grande Panda πλατφόρμα και μηχανικά μέρη).
Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρατηρείται η τοποθέτηση μικρής μπαταρίας (κάτω από 50 kWh) στα βασικά μοντέλα, ώστε να χαμηλώσει το κόστος αγοράς. Αυτή η επιλογή κάνει την πραγματική αυτονομία να υποχωρεί στα 200-250 χλμ, κάτι που περιορίζει το πεδίο δράσης τους μόνο στο αστικό δίκτυο. Αν πρόκειται για το δεύτερο αυτοκίνητο, η μικρή αυτονομία δεν αποτελεί πρόβλημα, όμως αν προορίζεται για το πρώτο αυτοκίνητο σαφώς και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης μακριά από την πόλη.
Συχνά πάντως οι βασικές εκδόσεις αποτελούν τον «κράχτη» για λόγους μάρκετινγκ. Ή είναι επιλογές για εταιρείες rent a car. Δύσκολα πάντως θα πείσουν έναν ιδιώτη να τις επιλέξει.
Photo Credits: Stellantis
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!