Θα αγοράζατε αυτοκίνητο χωρίς οθόνη αλλά με βάση για το κινητό;

Κώστας Μπιτσικώκος Κώστας Μπιτσικώκος
Θα αγοράζατε αυτοκίνητο χωρίς οθόνη αλλά με βάση για το κινητό;
Η Fiat λανσάρει μία φτωχή σε εξοπλισμό έκδοση του Grande Panda για να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα την αρχική τιμή του μοντέλου.

Τα συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας αποτελούν ένα από τα ζητούμενα για όσους - κυρίως πελάτες νεαρής ηλικίας - ψάχνουν το νέο τους αυτοκίνητο. Με τον ανταγωνισμό από την Κίνα να είναι έντονος, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να ρίξουν τις τιμές στα μοντέλα τους.

Ένας από αυτούς είναι να περιορίσουν το βασικό εξοπλισμό στα απαραιτήτως αναγκαία. Και καθώς τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας δεν μπορούν να απουσιάζουν - λόγω της ευρωπαϊκής νομοθεσίας - οι «εκπτώσεις» γίνονται στον εξοπλισμό άνεσης και συνδεσιμότητας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Grande Panda, το νέο αυτοκίνητο πόλης της Fiat. Θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Στην Ιταλία η υβριδική έκδοση (υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική) κοστίζει από 16.950 ευρώ. Πρόκειται για τη βασική έκδοση Pop, από την οποία απουσιάζουν στοιχεία εξοπλισμού όπως οι ζάντες αλουμινίου, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και η οθόνη για το infotainment (σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας).

Fiat Grande Panda

 

Αντ' αυτού υπάρχει μία βάση για τοποθέτηση smartphone και σύνδεσή του με το αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για άλλα μοντέλα της κατηγορίας, όπως το νέο Citroen C3 (μοιράζονται με το Grande Panda πλατφόρμα και μηχανικά μέρη).

Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρατηρείται η τοποθέτηση μικρής μπαταρίας (κάτω από 50 kWh) στα βασικά μοντέλα, ώστε να χαμηλώσει το κόστος αγοράς. Αυτή η επιλογή κάνει την πραγματική αυτονομία να υποχωρεί στα 200-250 χλμ, κάτι που περιορίζει το πεδίο δράσης τους μόνο στο αστικό δίκτυο. Αν πρόκειται για το δεύτερο αυτοκίνητο, η μικρή αυτονομία δεν αποτελεί πρόβλημα, όμως αν προορίζεται για το πρώτο αυτοκίνητο σαφώς και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης μακριά από την πόλη.

Συχνά πάντως οι βασικές εκδόσεις αποτελούν τον «κράχτη» για λόγους μάρκετινγκ. Ή είναι επιλογές για εταιρείες rent a car. Δύσκολα πάντως θα πείσουν έναν ιδιώτη να τις επιλέξει.

Photo Credits: Stellantis

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Μπιτσικώκος
Κώστας Μπιτσικώκος

Η δημοσιογραφική πορεία του Κώστα Μπιτσικώκου άρχισε από μικρούς τηλεοπτικούς σταθμούς το 1995 και συνεχίστηκε από το 1997 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100.3. Μετά την κάλυψη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έκανε στροφή το 2004 από το αθλητικό, στο ρεπορτάζ του αυτοκινήτου. Εργάστηκε σε αρκετά από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου και ιστοσελίδες, πριν ρίξει... άγκυρα στην Liquid Media.