H BYD παίζει αριστοτεχνικό ποδόσφαιρο

H BYD παίζει αριστοτεχνικό ποδόσφαιρο
Κυριολεκτικά και μεταφορικά η BYD, που μόλις έκανε την είσοδό της και στη χώρα μας, είναι η αυτοκινητοβιομηχανία που σκοράρει απανωτά γκολ.

Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης φέρνει μαζί της και πολλούς νέους κατασκευαστές. Η επανεκκίνηση της τεχνολογίας των οχημάτων έδωσε τη δυνατότητα σε βιομηχανίες που σε άλλη περίπτωση δεν θα είχαν καμία τύχη απέναντι στις παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, όχι μόνο να τις ανταγωνιστούν αλλά και να τις ξεπεράσουν.

Νέοι παίκτες σε ρόλο αρχηγού

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που πολλές και πολλοί γνωρίζουμε είναι η Tesla, η οποία κατασκεύασε το πρώτο της αυτοκίνητο (Tesla Roadster) μόλις το 2008 και μέσα σε περίπου μια δεκαετία κατάφερε να γίνει από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.

Λιγότερο γνωστή αλλά αντίστοιχη περίπτωση αποτελεί η κινεζική BYD, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1995, ενώ στην κατασκευή αυτοκινήτων μπήκε το 2005, με αυτοκίνητα που ένας Ευρωπαίος οδηγός δεν θα έκανε τον κόπο ούτε να κοιτάξει. Σήμερα όμως -συγκεκριμένα το 2023- είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) οχημάτων στον πλανήτη. Με πωλήσεις οι οποίες το 2023 ξεπέρασαν τις 3.000.000 μονάδες παγκοσμίως, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Tesla και στην τρίτη τον όμιλο της Volkswagen -όχι συνολικά, αλλά στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

BYD ATTO 3
BYD ATTO 3. Image credit: BYD

Πορεία προς την κορυφή

Αξίζει ωστόσο να δούμε ότι από τα 3.000.000 αυτοκίνητα που διέθεσε η BYD, μόλις οι 130.000 εξήχθησαν εκτός Κίνας. Παρόλα αυτά, η BYD βρίσκεται σε μια μεγάλη διαδικασία εξωστρέφειας, δημιουργώντας εργοστάσια στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στη Λατινική Αμερική και φυσικά στην Ασία, τα οποία θα αυξήσουν κατακόρυφα την παραγωγική της ικανότητα -και τις πωλήσεις της.

Από το 2022 η BYD έχει σταματήσει την παραγωγή οχημάτων που χρησιμοποιούν αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η γκάμα της περιλαμβάνει μόνο ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) και plug-in υβριδικά μοντέλα. Μάλιστα, ονοματίζει τον εαυτό της ως το μεγαλύτερο κατασκευαστή NEV (New Energy Vehicles) οχημάτων. Επίσης, στο αρκτικόλεξο του ονόματός της αντιστοιχεί το βαρύγδουπο Build Your Dream, παρότι το BYD προέρχεται από τη λέξη Biyadi, η οποία με τη σειρά της προήλθε από μια πολύ πιο ταπεινή ονομασία, συγκεκριμένα αυτή της... οδού Yadi στην πόλη Shenzhen, όπου βρίσκονταν τα γραφεία της αρχικής εταιρείας!

BYD SEAL
BYD SEAL. Image credit: BYD

Σε ό,τι μας αφορά, η BYD έκανε την είσοδό της στην Ευρώπη μόλις το 2020, ενώ στη χώρα μας κατέφθασε στις αρχές του 2024 μέσω ενός μεγάλου ομίλου αντιπροσώπευσης, διανομής και εμπορίας οχημάτων, της Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε. Γεγονός που προδικάζει μια εξαιρετική πορεία στην εγχώρια αγορά, αν και με μόνο ηλεκτρικά μοντέλα σίγουρα θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να χτίσει ένα αξιόλογο μερίδιο ταξινομήσεων.

Ντρίμπλα και γκολ

Προσδοκώντας να ρίξει γρήγορα γέφυρες για την άμεση προσέγγιση του ευρωπαϊκού καταναλωτικού κοινού, η BYD δεν δίστασε να «παίξει μπάλα» και στο πολύ ανταγωνιστικό πεδίο των χορηγών του ποδοσφαίρου. Για το 2024 λοιπόν, έγραψε με μεγάλα γράμματα το όνομά της ανάμεσα στους χορηγούς του UEFA Euro 2024.

Γιατί όμως η BYD τεκμαίρεται ότι παίζει «αριστοτεχνικό ποδόσφαιρο»; Διότι το UEFA Euro 2024 θα παιχτεί στα γήπεδα της Γερμανίας, της χώρας με τη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στην Ευρώπη. Αλλά, επίσης, και της χώρας με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων της Ευρώπης, όπως των ομίλων Volkswagen, Daimler και BMW. Μέχρι και τα μέσα του 2023, οι φήμες προέκριναν ως το μεγάλο φαβορί για την άνωθεν χορηγία τον όμιλο της Volkswagen, ο οποίος όμως έκανε πίσω λόγω «δημοσιονομικής πειθαρχίας», την οποία απαιτούσαν οι οικονομικές της υπηρεσίες.

Η BYD άδραξε αμέσως την ευκαιρία και μέσω της ισχυρότερης χώρας της Ευρώπης -της Γερμανίας- και του πιο λαοφιλούς αθλήματος της Ευρώπης -του ποδοσφαίρου- θέλει να εδραιωθεί στο μυαλό αλλά και στη συνείδηση των πιο απαιτητικών οδηγών του πλανήτη -των Ευρωπαίων. Μετά από αυτό, μια ημέρα, μιας εβδομάδας, ενός έτους που δεν αργεί, θα έχει κατακτήσει τον κόσμο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Νίκος Γιαννούλας
Νίκος Γιαννούλας

Ο Νίκος Γιαννούλας είναι ειδικός δημοσιογράφος αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας από το 1992. Έχει εργαστεί στα περιοδικά Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, Moto Τρίτη, 4 Τροχοί και Quattroruote. Από το 1999 έως και το 2011 ήταν διευθυντής επικοινωνίας στον όμιλο επιχειρήσεων Σφακιανάκη. Το 2015 ξεκίνησε η συνεργασία του με την ενότητα αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας gMotion by gazzetta, στην οποία το 2021 ανέλαβε επικεφαλής.