Formula 1: Τελικά να δίνουμε σημασία στα team radio ή όχι;

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Τελικά να δίνουμε σημασία στα team radio ή όχι;
Ο Π. Σεϊτανίδης παραθέτει ένα προβληματισμό σχετικά με τις «εκρήξεις» των οδηγών κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Η επιστροφή στη δράση μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα είχε δύο αγώνες τόσο διαφορετικούς σε εξέλιξη, μα και τόσο ίδιους σε ουσία. Ο Μαξ Φερστάπεν επικράτησε και στους δύο, στον έναν διά περιπάτου, στον άλλον με περιπετειώδη τρόπο. Σημασία δεν έχει όμως το ταξίδι στην προκειμένη περίπτωση, σημασία έχει μόνο ο προορισμός.

Τερματικός σταθμός είναι ο θρόνος του πρωταθλητή του 2022 και ο οδηγός της Red Bull Racing προχώρησε δύο ακόμα στάσεις – σε Βέλγιο και Ολλανδία. Δύο νίκες χρυσάφι που τον φέρνουν ολοένα και πιο κοντά στη διατήρηση των κεκτημένων.

Όμως πέρα από την ομοιότητα σε συγκομιδή για τον 24χρονο, υπήρχε κάτι ακόμα που τράβηξε την προσοχή και το είδαμε και στους δύο αγώνες: οι «εκρήξεις» μέσω team radio. Κι εδώ γεννάται το ερώτημα του τίτλου. Θα εξηγήσω το γιατί.

Λούις Χάμιλτον

Στο Βέλγιο ο Φερνάντο Αλόνσο τα έβαλε με τον Λούις Χάμιλτον μετά την σύγκρουσή τους στη Λε Κομπ, στον πρώτο γύρο της μάχης των Αρδεννών. Τον είπε «ηλίθιο», είπε πως «ξέρει να οδηγεί μόνο όταν είναι πρώτος». Βαριά λόγια, τα οποία ο άλλοτε teammate του τα πήρε ακόμα πιο βαριά. «Τουλάχιστον τώρα ξέρω πως νιώθει για μένα», είπε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

Οι δυο τους συναντήθηκαν μερικές ημέρες μετά, με πρωτοβουλία του Ισπανού, μίλησαν, φωτογραφήθηκαν, τα βρήκαν. Όλα μέλι γάλα – μέχρι την επόμενη φορά που θα δούμε πυροτεχνήματα. Όμως στην προκειμένη περίπτωση, το θέμα θεωρείται λήξαν.

Μερικά 24ωρα μετά την «ανακωχή» των δύο, ήταν η σειρά του Χάμιλτον να αρχίσει τα γαλλικά και το κράξιμο. Μόνο που αυτή τη φορά, αποδέκτης δεν ήταν κάποιος συναθλητής του αλλά η ίδια του η ομάδα. Το «μου γαμ***** τον αγώνα» και οι υπόλοιπες ομορφιές που ξεστόμισε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήρθαν λίγο μετά τα εύσημα για τα άριστα pit stop.

Όμως αντί να στραυρώσουμε τον Φερνάντο και τον Λούις, ας μπούμε για λίγο στη θέση τους. Ο Αλόνσο εκκινεί τρίτος, ανεβαίνει δεύτερος και φλερτάρει με το καλύτερο φετινό αποτέλεσμά του, ώσπου η επιθετικότητα του Χάμιλτον πληγώνει τις ελπίδες του. Δεν είναι άλλωστε και κανένας ψύχραιμος όταν τα πράγματα στραβώνουν και το αποτέλεσμα το ακούσαμε όλοι.

Φερνάντο Αλόνσο

Στην Ολλανδία ο Χάμιλτον κλείνει για πρώτη φορά φέτος το μάτι στη νίκη. Ο αγώνας εξελίσσεται καλά, η ομάδα του λειτουργεί υποδειγματικά, ώσπου έρχεται η απόφαση να μην αλλάξει ελαστικά υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Επιλογή που εκ των υστέρων κρίνεται λανθασμένη αλλά γι’ αυτό υπάρχει η ρήση «στερνή μου γνώση, να σε είχα πρώτα».

Ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ, ήταν κατηγορηματικός: «Προτιμώ να ρισκάρουμε για τη νίκη, παρά να συμβιβαστούμε με μία τρίτη θέση».

Λούις Χάμιλτον

Στην πορεία, συμφώνησε μαζί του και ο 37χρονος οδηγός. Χρειάστηκε να πέσουν οι τόνοι, η λογική να αρχίσει πάλι να επικρατεί των νεύρων και της υπέρμετρης έντασης της στιγμής. Οι σφυγμοί έπρεπε να πάψουν να σκαρφαλώνουν παράλληλα με τις στροφές του κινητήρα. Όταν αυτό συνέβη, ξαφνικά το άσπρο/μαύρο απέκτησε μπόλικο γκρι.

Από τη στιγμή λοιπόν που ο Χάμιλτον έκανε χθες ακριβώς ότι ο έκανε ο Φερνάντο την προηγούμενη Κυριακή, είχε δηλαδή κι αυτός μία έκρηξη μάλλον υπερβολική όπου ξεστόμισε πιο βαριά λόγια απ’ ότι αντέχουν οι ώμοι αυτών στους οποίους απευθύνονται τα λόγια αυτά, θα πρέπει να έχει αποδεχθεί πραγματικά τη συγνώμη του Αλόνσο – κι όχι μόνο για τα μάτια του κόσμου.

Διότι παρά το μεταξύ τους εκρηκτικό παρελθόν και τα πολλά αμαρτωλά παλιά καμώματα του «Πρίγκιπα των Ασθούριας», στη συγκεκριμένη περίπτωση δικαιούται κι αυτός να αντιμετωπιστεί «καλή τη πίστει». Μέχρι την επόμενη φορά.

Το ίδιο πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Ενίοτε ξεχνάμε πως δεν έχουμε να κάνουμε με μηχανές – έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους. Και σε έναν τόσο ανταγωνιστικό στίβο όπως αυτός της Formula 1, το να βγει κανείς εκτός… πίστας σε ότι αφορά στα λεγόμενα του, δεν θα έπρεπε να είναι και το τέλος του κόσμου.

Φερνάντο Αλόνσο

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG, Alpine F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.