Επιτέλους κάποιος πίσω από τις μπαριέρες

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Επιτέλους κάποιος πίσω από τις μπαριέρες
Με την επιστροφή από τα χωριά να συνεχίζεται, ο Π. Σεϊτανίδης καταγράφει κάτι που δυστυχώς βλέπουμε σπάνια σε εθνικό δίκτυο.

Όσο επιμελής κι αν είσαι, όσο τυχερός κι αν νιώθεις, στατιστικά κάποια στιγμή κάτι μπορεί να πάει στραβά σε ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο. Μπορεί να είναι μία μηχανική βλάβη, μπορεί να είναι ένα κλαταρισμένο ελαστικό, μπορεί απλά να προκύψει μία αδιαθεσία του οδηγού ή του επιβάτη καθοδόν για τον προορισμό.

Πλέον, οι περισσότεροι αυτοκινητόδρομοι διαθέτουν ανά τακτά διαστήματα χώρους που μπορείς να σταματήσεις με ασφάλεια, σε ένα σχετικά προστατευόμενο περιβάλλον. Τι γίνεται όμως αν η αναποδιά έρθει μακριά από έναν τέτοιο;

Εθνική Οδός Πατρών-Κορίνθου

Τα παραδείγματα είναι πολλά, δυστυχώς έχουμε και πρόσφατα. Η παρουσία του αυτοκινήτου στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης δεν εξασφαλίζει ασφάλεια. Κάθε άλλο. Προφανώς και πρέπει εκεί να βρεθεί το όχημά μας, όσο γίνεται πιο μακριά από το διάβα των διερχόμενων οχημάτων αλλά οι 9 στους 10 κάνουν τα εγκλήματα μετά.

Κάθονται μέσα στο αυτοκίνητο, έχουν ανοιχτές πόρτες και στέκονται πίσω από αυτές ή ακόμα χειρότερα, πίσω από το όχημά τους. Εκτεθειμένοι δηλαδή σε κάθε απρόσεκτο οδηγό που θα έρθει ή όχημα που μπορεί με τη σειρά του να αντιμετωπίσει μία άτυχη στιγμή.

Σκασμένο λάστιχο

Γιατί όμως να τοποθετήσεις ρε γαμώτο εαυτόν «in harm’s way» που λέει και το τραγούδι; Γιατί να έχεις ακόμα και παιδιά εκτεθειμένα σε έναν κίνδυνο που αν προκύψει, είναι δίχως επιστροφή;

Αφορμή γι’ αυτά τα λόγια ήταν ένα ζευγάρι που προσπέρασα πριν από μερικές ημέρες σε εθνικό δίκτυο. Το αυτοκίνητό τους ακινητοποιημένο. Το τρίγωνο τους πολύ νωρίτερα (κι όχι στα… 10 μέτρα όπως συμβαίνει συνήθως). Κι αυτοί, να περιμένουν βοήθεια ΠΙΣΩ από τη μπαριέρα. Μιλούσα μόνος μου μέσα στο αυτοκίνητο, τους έλεγα το «μπράβο βρε παιδιά», κι ας μη μπορούσαν να με ακούσουν.

Ίσως κάποιοι πείτε: «Καλά ρε μεγάλε, δεν έκαναν και κάτι σπουδαίο που να αξίζει να καταπιαστείς με αυτό»!

Οδήγηση

Κι όμως. Είναι ένα από τα πολλά, μικρά, φαινομενικά ασήμαντα αλλά στην πραγματικότητα καθοριστικά πράγματα, που σώζουν ζωές. Αυτών που βρίσκονται στη δύσκολη θέση κι εκείνων που τους προσεγγίζουν ανυποψίαστοι.

Τη στιγμή της ατυχίας λοιπόν, μη το σκεφτείτε διπλά. Παραφράζοντας κι μία διαχρονική ατάκα: «κάτσε πίσω από τη μπάρα». Ίσως σου σώσει τη ζωή.

Φωτογραφίες: Unsplash, Πάνος Σεϊτανίδης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.