Η επιστροφή του Γουέιν Ρέινι που προκάλεσε ρίγη συγκίνησης (vid)

Βασίλης Ορφανός Βασίλης Ορφανός
Η επιστροφή του Γουέιν Ρέινι που προκάλεσε ρίγη συγκίνησης (vid)
Ο θρύλος της μοτοσυκλέτας κάθισε ξανά στη σέλα της εργοστασιακής του Yamaha 500 για έναν συγκινητικό γύρο.

Με μεγάλη συγκίνηση γράφω αυτό το άρθρο για ένα αναβάτη πρότυπο, για έναν αναβάτη τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή των GP στα πεντακόσια κυβικά, για έναν αναβάτη νικητή της ζωής, τον Αμερικανό Γουέιν Ρέινι. Ο συγκεκριμένος αναβάτης-θρύλος των MotoGP, στις 5 Σεπτεμβρίου του 1993 και τον Ιταλικό αγώνα του παγκοσμίου στην πίστα του Μιζάνο, είχε μια πολύ άσχημη πτώση.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ενώ ο αγώνας ήταν σε εξέλιξη και έχουμε περάσει στον 10ο γύρο, ο συγκεκριμένος αναβάτης ήταν πρώτος στην κατάταξη μέχρι εκείνη τη στιγμή και ταυτόχρονα, πρώτος στο πρωτάθλημα για μια ακόμη φορά. Ενώ ήταν μόνος μπροστά, ξαφνικά είχε μια τρομακτική πτώση με high siding και εκσφενδονίστηκε πάνω από τη μοτοσικλέτα του με βίαιο τρόπο. Με τη φόρα και την μεγάλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει βρέθηκε στον αέρα και άτσαλα χτύπησε πάνω στην άμμο της άμμο-παγίδας.

Εκεί μπροστά στο συμβάν βρισκόταν ο Γιάννης Φαλκώνης, ένας Έλληνας φωτογράφος και μεγάλος λάτρης του σπορ που ακολουθούσε αρκετούς αγώνες του παγκοσμίου. Μου εξιστόρησε τα συγκλονιστικά γεγονότα που εξελίχθηκαν μπροστά στα μάτια του και αποτύπωσε στο φακό και στο φιλμ του, ενώ βρισκόταν λίγα μέτρα από το συμβάν.
Αυτό που του είχε κάνει μεγάλη εντύπωση ήταν το γεγονός πως οι οργανωτές αντί να είχαν φρεζάρει την άμμο σε ευθεία επιφάνεια, είχαν φτιάξει επάνω της διαδοχικά κυματιστά αμμώδη βουναλάκια. Μετά τη σφοδρή πτώση του συγκεκριμένου αναβάτη, το σώμα του χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα επάνω σ' αυτά τα κύματα της άμμου με αποτέλεσμα να πάρει μια αφύσικη μορφή που αποτύπωσε ο Έλληνας φωτογράφος στο φιλμ του. Μέσα από τις φωτογραφίες του Γιάννη Φαλκώνη που παρουσιάζονται στο άρθρο, ειδικά μετά το ατύχημα φαίνεται πολύ καθοριστικά το αφύσικο του σώματος του Αμερικάνου αναβάτη και το πως είχε γυρίσει η λεκάνη με τα πόδια του σε σχέση με το υπόλοιπο κορμό του σώματος του.

Γουέιν Ρέινι

Μέσα στον πανικό που δημιουργήθηκε φαίνεται καθαρά ότι δεν τον είχε χτυπήσει η μοτοσικλέτα του, φαινόμενο που συμβαίνει τις περισσότερες φορές σε ίδιες περιπτώσεις με high siding. O Γιάννης βρήκε το κουράγιο να τραβήξει μερικές φωτογραφίες μετά το πρώτο σοκ από την συγκλονιστική πτώση του συμπαθή αναβάτη. Αμέσως κινητοποιήθηκε το ιατρικό επιτελείο της πίστας και του δόθηκαν οι πρώτες βοήθειες ενώ άμεσα ήρθε και το ιατρικό ελικόπτερο του αγώνα με σκοπό να μεταφερθεί στο πλησιέστερο νοσοκομείο της περιοχής.

Όλοι μας τότε περιμέναμε να ακούσουμε καλά νέα, αλλά δυστυχώς αυτά τα νέα δεν ήρθαν ποτέ. Για αυτό και συγκλονιστήκαμε όταν έγινε επίσημα γνωστό ότι τελικά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από την τραγική πτώση δεν μπορούσε να αποκατασταθεί, αφήνοντας του μόνιμη αναπηρία από το στήθος και κάτω. Για την ιστορία ο αγώνας δεν σταμάτησε, και ας μην ξεχνάμε ότι την ίδια εποχή είχε έντονο ανταγωνισμό με τον Τεξανό αναβάτη Κέβιν Σβάρτς όπου είχαμε συγκλονιστικούς μεταξύ τους αγώνες. Θα θυμούνται οι πιο παλιοί τις προσπάθειες του ενός να νικήσει τον άλλον μέσα στις πίστες και τις θεαματικές πτώσεις του Κέβιν στην προσπάθεια του να τεθεί επικεφαλής και να προσπεράσει τον Ρέινι. Εκείνη τη χρονιά ο Κέβιν κατέκτησε τελικά το ένα και μοναδικό παγκόσμιο του πρωτάθλημα στα 500 κυβικά, όπου όλοι θυμόμαστε τις επικές μάχες που είχε δώσει με τον Γουέιν πριν από το ατύχημα αυτό.

Μετά το 1993 ο Κέβιν σταμάτησε για πάντα τους αγώνες, άλλωστε εκείνη τη χρονιά είχε δηλώσει: «Θα προτιμούσα να μην είχα πάρει το πρωτάθλημα και να ήταν καλά ο Γουέιν». Είχε σοκαριστεί τόσο πολύ όταν τον είδε σε αναπηρικό καροτσάκι το συναθλητή του.

Αντίστοιχα και ο Γουέιν έχει δηλώσει μετά το ατύχημα του τα εξής: «Δεν μετανιώνω για τίποτα μέχρι σήμερα, πέτυχα όλους τους στόχους που είχα θέσει για τους αγώνες, την στιγμή του ατυχήματος ήμουν πρωτοπόρος με το γκάζι στο τέρμα. Η πίστα του Μιζάνο ήταν απ' τις καλύτερες του παγκοσμίου πρωταθλήματος και η αγαπημένη μου. Πάντα μου άρεσε πάρα πολύ να αγωνίζομαι σ' αυτή. Ήταν καθαρά δικό μου λάθος».

Με αυτή τη γενναιότητα και περνώντας στο σήμερα μετά από 29 χρόνια, βρέθηκαν ξανά όλοι μαζί στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood για να συντροφεύσουν τον αναβάτη θρύλο για ένα γύρο. Μαζί του ήταν οι φίλοι του αναβάτες και πρώην αντίπαλοι του προκειμένου να τιμήσουν τον Ρέινι που οδήγησε την τροποποιημένη μοτοσικλέτα του Yamaha YZR 500 που μαζί στέφτηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές.

Αυτοί ήταν οι ακόλουθοι: Κένι Ρόμπερτς, Κέβιν Σβαρτς, Μικ Ντούχαν, ενώ στο γύρο που ακολούθησε ήταν συνεχώς μαζί του και λίγα μέτρα πίσω του ο βασιλιάς Κένι. Ο οποίος Κένι Ρόμπερτς δήλωσε μετά συγκινημένος, ότι για εκείνον πάντα ήταν και θα συνεχίσει να είναι πίσω από τον Γουέιν! Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν μάνατζερ του τότε και ο Ρέινι αναβάτης του στην ομάδα πρότυπο της Yamaha και τον στήριξε πάντα ψυχολογικά μετά το ατύχημα όλα αυτά τα χρόνια.
Τέτοιες εκδηλώσεις είναι συγκινητικές και πολύ ανθρώπινες.

Φωτογραφίες Γιάννης Φαλκώνης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Βασίλης Ορφανός
Βασίλης Ορφανός