Στην εθνική με 90, 110 και 130 χλμ/ώρα: Πόσο αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας στα ηλεκτρικά;

Στην εθνική με 90, 110 και 130 χλμ/ώρα: Πόσο αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας στα ηλεκτρικά;
Πόσο επηρεάζεται η κατανάλωση όσο ανεβαίνει η μέση ωριαία ταχύτητα; Με την ηλεκτρική Mustang Mach-E συγκρίναμε την κατανάλωση στην εθνική οδό με τρεις διαφορετικές ταχύτητες.

Η κατανάλωση είναι ένα από τα κυριότερα στοιχεία που ψάχνουν οι οδηγοί όταν αναζητούν το νέο τους αυτοκίνητο, καθώς επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το κόστος χρήσης του οχήματος. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι όμως κρίσιμης σημασίας η κατανάλωση ενέργειας, λόγω του περιορισμένου δικτύου φόρτισης.

Σε αντίθεση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά έχουν χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη και υψηλότερη στο ταξίδι. Πόσο όμως επηρεάζεται η κατανάλωση όσο ανεβαίνει η μέση ωριαία ταχύτητα; Με την ηλεκτρική Mustang Mach-E, το SUV επιδόσεων της Ford, μετρήσαμε την κατανάλωση στην εθνική οδό με τρεις ταχύτητες: 90, 110 και 130 χλμ/ώρα.

Η έκδοση είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η πισωκίνητη με τους 294 ίππους και την μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 98 kWh, η οποία χαρίζει αυτονομία που θεωρητικά αγγίζει τα 600 χλμ.

Συνθήκες

Για να πραγματοποιήσουμε τη δοκιμή κατανάλωσης ενέργειας επιλέξαμε ένα τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, με ανάγλυφο που περιλάμβανε ανωφέρειες και κατωφέρειες. Πρόκειται για τμήμα όπου μπορούσαμε να κινηθούμε σταθερά με 90, 110 και 130 χλμ/ώρα (με χρήση cruise control), πάντα με ασφάλεια.

Το σημείο εκκίνησης και τερματισμού ήταν ο ΣΕΑ στο Σείριο (όπου υπάρχουν και ταχυφορτιστές) με σημείο αναστροφής λίγο μετά την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (για εκείνα τα λίγα χιλιόμετρα η ταχύτητα ήταν προφανώς χαμηλότερη). Η συνολική απόσταση ανέρχεται σε 59 χιλιόμετρα.

κατανάλωση Mustang Mach-E

Οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν πολύ καλές. Η εξωτερική θερμοκρασία κυμάνθηκε από 26 έως 28 βαθμούς Κελσίου, πολύ κοντά δηλαδή στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας της μπαταρίας (20-25 βαθμοί). Επιπλέον ο άνεμος ήταν ασθενής, ενώ καθώς επρόκειτο για μεσημέρι καθημερινής υπήρχαν λίγα οχήματα στην εθνική οδό που δεν εμπόδιζαν την κίνησή μας με σταθερή ταχύτητα.

Στην Mustang Mach-E επέβαιναν οδηγός - συνοδηγός, ο κλιματισμός ρυθμίστηκε στους 22 βαθμούς Κελσίου (που προσέφερε ευχάριστη αίσθηση στην καμπίνα), ενώ όταν άρχισε η δοκιμή το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ήταν στο 75%.

90 χλμ/ώρα

Η πρώτη από τις τρεις δοκιμές κατανάλωσης έγινε με το cruise control στα 90 χλμ/ώρα. Η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 26 βαθμοί και η εσωτερική 22 βαθμοί. Με το ταχύμετρο στα 90 χλμ/ώρα επιλέγεις αναγκαστικά τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, όπου κινούνται τα βαρέα οχήματα με την ίδια ταχύτητα.

Τα 90 χλμ/ώρα είναι αναμφίβολα μία εκνευριστικά αργή ταχύτητα για ένα αυτοκίνητο με την ποιότητα κύλισης, την άνεση και την ηχομόνωση της Mustang Mach-E. Η διαδρομή Σείριος-Χαλκίδα-Σείριος ολοκληρώθηκε σε περίπου 40 λεπτά, ενώ το trip computer της Mach-E έδειξε μέση κατανάλωση 15 kWh/100 χλμ.

110 χλμ/ώρα

Η δεύτερη από τις τρεις δοκιμές κατανάλωσης έγινε με το cruise control στα 110 χλμ/ώρα. Η εξωτερική θερμοκρασία ανέβηκε ελαφρά στους 27 βαθμούς και η εσωτερική παρέμεινε σταθερά στους 22 βαθμούς. Με το ταχύμετρο στα 110 χλμ/ώρα κινείσαι στην μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας, προσπερνώντας εύκολα και με ασφάλεια βαρέα οχήματα αλλά και επιβατικά που κινούνται αργά.

κατανάλωση Mustang Mach-E

Στα 110 χλμ/ώρα το ταξίδι μπορεί να μην είναι αυτό που λέμε «σβέλτο», όμως κινείσαι... αξιοπρεπώς στην εθνική οδό. Η διαδρομή Σείριος-Χαλκίδα-Σείριος ολοκληρώθηκε σε περίπου 32 λεπτά, ενώ το trip computer της Mach-E έδειξε μέση κατανάλωση 19 kWh/100 χλμ.

130 χλμ/ώρα

Η τρίτη και τελευταία από τις τρεις δοκιμές κατανάλωσης έγινε με το cruise control στα 130 χλμ/ώρα. Η εξωτερική θερμοκρασία ανέβηκε ελαφρά στους 28 βαθμούς και η εσωτερική παρέμεινε σταθερά στους 22 βαθμούς. Με το ταχύμετρο στα 130 χλμ/ώρα κινείσαι κινείσαι αρκετά γρήγορα, την περισσότερη ώρα στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας προσπερνώντας τα οχήματα που κινούνται πιο αργά. Και το σημαντικό είναι ότι παραμένεις εντός των επιτρεπτών ορίων ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο.

Η διαδρομή Σείριος-Χαλκίδα-Σείριος ολοκληρώθηκε σε περίπου 27 λεπτά, ενώ το trip computer της Mach-E έδειξε μέση κατανάλωση 25 kWh/100 χλμ.

Συμπέρασμα

Χωρίς καμία αμφιβολία, τα 90 χλμ/ώρα στην εθνική οδό είναι πολύ χαμηλή ταχύτητα για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και ακόμα περισσότερο για ένα ηλεκτρικό επιδόσεων, όπως η Mustang Mach-E. Η συγκεκριμένη ταχύτητα ενδείκνυται μόνο όταν ο οδηγός έχει να διανύσει μία μεγάλη απόσταση χωρίς δυνατότητα φόρτισης στη διαδρομή, ή όταν η μπαταρία έχει πέσει σε χαμηλά επίπεδα.

κατανάλωση Mustang Mach-E

Με 110 χλμ/ώρα ταξιδεύεις με ικανοποιητικό ρυθμό, ενώ τα 130 χλμ/ώρα είναι εντός του ορίου ταχύτητας που ισχύει σε αρκετά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων.

Πόσο είναι όμως το κέρδος σε χρόνο και το αντίστοιχο κόστος σε κατανάλωση; Για κάθε 100 χιλιόμετρα χρειάζεσαι 54,5 λεπτά αν κινείσαι με 110 χλμ/ώρα και 46,1 λεπτά αν κινείσαι με 130 χλμ/ώρα. Αυτό σημαίνει ότι το κέρδος σε χρόνο ανά 100 χλμ. δεν είναι τόσο μεγάλο όσο το... κόστος σε κατανάλωση ενέργειας:

Με την Mustang Mach-E η αύξηση κατανάλωσης ενέργειας από τα 110 στα 130 χλμ/ώρα ανήλθε σε 31,6%. Ενώ η αύξηση της ταχύτητας είναι μόλις 18,2%.

Όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση που επηρεάζει δυσανάλογα την κατανάλωση ενέργειας. Ως συμπέρασμα από τη δοκιμή του gMotion εξάγεται ότι τα 110 χλμ/ώρα είναι ο «ιδανικός συμβιβασμός» ανάμεσα στο χρόνο και την κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία.

κατανάλωση Mustang Mach-E

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!