Ράλλυ Ντακάρ: Ο Σάινθ επικράτησε στο νήμα του Λεμπ στην 1η ειδική (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ράλλυ Ντακάρ: Ο Σάινθ επικράτησε στο νήμα του Λεμπ στην 1η ειδική (vid)
H Audi και τα RS Q e-tron E2 πρωταγωνίστησαν στην πρώτη ημέρα πραγματικής δράσης στην επική δοκιμασία της Αραβικής Χερσονήσου.

Γεμάτη δράση και ανατροπές ήταν η πρώτη ειδική διαδρομή του 45ου Ράλλυ Ντακάρ, που διεξάγεται στη Σαουδική Αραβία. Σε 603 χιλιόμετρα στα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας, τα 368 εκ των οποίων χρονομετρημένα, σε μία όχι ιδιαίτερα σκληρή δοκιμασία που όμως έχει χρονιές απώλειες για πολλούς πρωταγωνιστές.

Στην κορυφή της γενικής κατάταξης βρίσκεται ο πολύπειρος Κάρλος Σάινθ, που πήρε τα ηνία από τον teammate του στην Audi, Ματίας Έκστρομ, σε μία ημέρα όπου τα RS Q e-tron E2 ήταν σταθερά στην κορυφή.

Αυτοκίνητα

Με κεκτημένη ταχύτητα από την καλύτερη επίδοση στον Πρόλογο, ο Έκστρομ ξεκίνησε δυναμικά την ημέρα η οποία αφορούσε ένα loop γύρω από το Sea Camp του αγώνα. Μάλιστα, φτάνοντας στα μισά του δρόμου, είχε προβάδισμα σχεδόν δύο λεπτών από τον Σεμπαστιέν Λεμπ, που τον καταδίωκε με το Hunter της Prodrive.

Φτάνοντας στο τελευταίο σημείο ελέγχου, ο Σουηδός έχασε έδαφος καθώς οδήγησε συντηρητικά στα τελευταία χιλιόμετρα. Όμως δεν ήταν ο Λεμπ αυτός που έκλεισε την ημέρα στην κορυφή, άσχετα αν τον «προσπέρασε».

Ήταν ο Σάινθ αυτός που έκανε ρελάνς στην πορεία και έκλεισε την ημέρα στην κορυφή της γενικής, με διαφορά 10 δευτερολέπτων. Ο Έκστρομ θα ήταν κοντά τους, όμως έλαβε ποινή 15 λεπτών και κατρακύλησε στην κατάταξη.

Ποινή έλαβε και ο Γκιρλέν Σισερί που μάχεται επίσης με Hunter, πράγμα που ανέβασε στο Top3 τον τοπικό ήρωα, Γιαζίντ Αλ-Ράτσι με ένα ιδιωτικό Toyota Hilux T1+s.

Όσο για τα εργοστασιακά αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας, ταχύτερος ήταν ο Νάσερ Αλ-Ατίγια αλλά μόλις έκτος γενικής όταν εφαρμόστηκαν οι ποινές, με απόσταση 7 λεπτών από την κορυφή.

Μοτοσικλέτες

Στους 2 τροχούς είχαμε τις μικρότερες διαφορές στο τέλος της ημέρας. Νικητής της πρώτης μάχης ήταν ο Αμερικανός Ρίκι Μπράμπεκ της Monster Energy Honda, εκμεταλλευόμενος τις ποινές που έλαβαν ο teammate του Ζοάν Μπαρέντα (έπεσε τέταρτος με ποινή 1 λεπτού) και ο Ντάνιελ Σάντερς της Red Bull GasGas (έπεσε πέμπτος με ποινή 2λεπτών).

Όμως και πάλι, μόλις 45 δευτερόλεπτα χωρίζουν την πρώτη πεντάδα, με τους άμεσους διώκτες τους Μπράμπεκ να είναι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Red Bull KTM. O Κέβιν Μπεναβίντες και ο Τόμπι Πράις, που είναι 19 και 39 δευτερόλεπτα πιο πίσω αντίστοιχα.

T3-T4-Quad

Μεγάλη μάχη έχουμε και στα Lightweight Prototypes (T3), με τον Τσαλέκο Λόπες της Red Bull Can-Am να δείχνει το δρόμο, με προβάδισμα 109 δευτερολέπτων από τον Γκιγιόμ ντε Μεβιού της GRally Team.

Ακολουθούν δύο πληρώματα της Red Bull Off-Road Junior Team, με τους Σεθ Κιντέρο και Όστιν Τζόουνς πίσω από το τιμόνι.

Στα T4 προηγείται ο Πολωνός Ερίκ Γκοζάλ της EnergyLandia Rally Team.

Όσο για τις «γουρούνες», εκεί στην πρώτη θέση συναντάμε το συνήθη ύποπτο, τον Γάλλο Αλεξάντρ Ζιρού με Yamaha Racing - SMX.

Φορτηγά

Η απουσία της ρωσικής αρμάδας της KAMAZ από το φετινό αγώνα, έχει ανοίξει το δρόμο στον ανταγωνισμό. Και είναι ο Μάρτιν Ματσίκ της MM Technology αυτός που προηγείται και μάλιστα με προβάδισμα 6 λεπτών από τον επίσης Τσέχο, Αλές Λοπρές της Instaforex Loprais Praga. To Top-3 συμπληρώνει ο Μίχελ φαν ντερ Μπρινκ της Eurol Tem De Rooy Iveco.

Η επόμενη ημέρα

Η δεύτερη ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ περιλαμβάνει 590 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 431 είναι χρονομετρημένα. Πληρώματα και αναβάτες αφήνουν τα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας και βάζουν πλώρη για την Αλ Ούλα, μία από τις εντυπωσιακότερες επαρχίες της Σαουδικής Αραβίας, εκεί όπου δεσπόζει η ομώνυμη πανάρχαια πόλη. Σε ένα κομμάτι της Αραβικής Χερσονήσου που είναι πραγματικά, μοναδικής ομορφιάς.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον Κώστα Παστρίμα να συνομιλεί με τον Βασίλη Ορφανό, ο οποίος εξηγεί τις προκλήσεις του δυσκολότερου αγώνα στον πλανήτη!

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!