Formula 1: Η FIA δημοσίευσε την έρευνα για τα συμβάντα της Ιαπωνίας

Formula 1: Η FIA δημοσίευσε την έρευνα για τα συμβάντα της Ιαπωνίας
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία έκανε έρευνα για όσα έγιναν κατά τη διάρκεια του GP Ιαπωνίας της F1 και προαναγγέλει αλλαγές.

To Grand Prix Ιαπωνίας έμελλε να αποδειχθεί ένας αγώνας για γερά νεύρα και δεν σταμάτησε να μας εκπλήσσει ακόμη και μετά το πέσιμο της καρό σημαίας. Αρκετά γεγονότα προκάλεσαν προβληματισμό, με το πιο τρανταχτό να είναι η παρουσία του γερανού στην πίστα στον δεύτερο γύρο του αγώνα.

Το γεγονός αυτό εξόργισε πολλούς οδηγούς και όχι μόνο, με αρκετή κριτική να στρέφεται στο πρόσωπο της FIA. Λόγω του μεγέθους που πήρε το ζήτημα, σε συνδυασμό με άλλα γεγονότα που επηρέασαν την ημέρα αγώνα, η παγκόσμια ομοσπονδία ανακοίνωσε πως θα κάνει διεξοδική έρευνα για να βελτιώσει την ασφάλεια των διαδικασιών που ακολουθεί.

Στο πλαίσιο του Grand Prix ΗΠΑ, η FIA γνωστοποίησε τα ευρήματα της έρευνας που περιλαμβάνουν τομείς από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, μέχρι και το πώς λειτουργεί η Διεύθυνση Αγώνα.

Εκκίνηση αγώνα

Παρά το γεγονός πως έβρεχε, οι συνθήκες ήταν ιδανικές ώστε να ξεκινήσει ο αγώνας από στάση στην ώρα του. Όλες οι ομάδες ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά έπειτα από τους αναγνωριστικούς γύρους που έκαναν στην πίστα, όμως πιο έντονη βροχή που έπεσε στην πίστα την ώρα της εκκίνησης έκανε τον έλεγχο των μονοθεσίων με τα ενδιάμεσα ελαστικά μεγάλη πρόκληση.

F1 Ιαπωνία

Εμφάνιση γερανού και βοηθών στην πίστα

Μετά την έξοδο του Κάρλος Σάινθ στον εναρκτήριο γύρο του αγώνα στην Ιαπωνία, η FIA τονίζει ότι η Διεύθυνση Αγώνα ακολούθησε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες όπως ορίζει το πρωτόκολλο για να φθάσει ο γερανός στο σημείο. Αναφέρει όμως ότι λόγω του συμβάντος δεν είχε γίνει αντιληπτό το γεγονός πως ο Πιέρ Γκασλί είχε μπει για αλλαγή ελαστικών, μιας και η Διεύθυνση Αγώνα δεν έχει ως πρωταρχικό ρόλο να ελέγχει τον κάθε οδηγό στην πίστα.

H εξεταστική επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη το τραγικό γεγονός που συνέβη το 2014 με τον Ζιλ Μπιανκί, διαφώνησε με το χρονικό σημείο που ο γερανός πήρε εντολή να εισέλθει στην πίστα, δεδομένου και των καιρικών συνθηκών. Επιπλέον αναγνώρισε πως η FIA έχει τον πλήρη έλεγχο των μονοθεσίων που βρίσκονται πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όχι όμως αυτών που είναι σε άλλα σημεία της πίστας.

Υποχρεώσεις οδηγών

Η εξεταστική επιτροπή τόνισε πως οι οδηγοί έχουν την υποχρέωση να περιορίσουν την ταχύτητά τους ανάλογα υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, Αυτοκινήτου Ασφαλείας και κόκκινης σημαίας. Οι οδηγοί καλούνται επίσης να χρησιμοποιούν κοινή λογική.

Επιπλέον, ανέφεραν το παράδειγμα του Πιέρ Γκασλί, ο οποίος στο σημείο που είχε βγει εκτός ο Κάρλος Σάινθ, κινούνταν με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, καθώς προσπαθούσε να μειώσει τη διαφορά από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Πιέρ Γκασλί

Ελαστικά

Η απόδοση των ελαστικών ακραίων καιρικών συνθηκών συζητήθηκε. Ανάλυση της απόδοσης σε βρόχινες συνθήκες διεξάγεται από το τεχνικό επιτελείο της FIA και τον επίσημο προμηθευτή ελαστικών της Formula 1.

Διαφημιστικές πινακίδες

Το θέμα της στερέωσης των διαφημιστικών πινακίδων, της κατασκευής, της θέσης και των υλικών τους είναι συνεχώς υπό εξέταση από την Επιτροπή Πιστών της FIA.

Απορροή νερού

Συζητήσεις έχουν ξεκινήσει σχετικά με την απορροή νερού μέσω φρεατίων, ανάμεσα στην FIA και τους διοργανωτές του Grand Prix Ιαπωνίας.

F1 2022

Μέτρα εφαρμογής σε μελλοντικούς αγώνες

Από τα ευρήματα της επιτροπής, η FIA θα προχωρήσει σε μία σειρά από αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της στους αγώνες της Formula 1.

• Oι ομάδες θα ενημερώνονται απευθείας από το επίσημο σύστημα μηνυμάτων επικοινωνίας της FIA σχετικά με το αν ένας γερανός βρίσκεται στην πίστα. Από τη μεριά τους, οι ομάδες θα υποχρεούνται να ενημερώσουν τους οδηγούς για το όχημα που θα βρίσκεται στην πίστα.

• H Διεύθυνση Αγώνα θα αποκτήσει ένα μόνιτορ, το οποίο θα δείχνει την ακριβή θέση των μονοθεσίων σε ζωντανή ροή υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας/Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

• H ομάδα της Διεύθυνσης Αγώνα θα αναδιοργανωθεί για την καλύτερη κατανομή καθηκόντων υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας/Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Έτσι, θα καταγράφονται τα μονοθέσια που εισέρχονται στα pit κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας και θα καταμετράται επίσης η απόσταση από τα υπόλοιπα μονοθέσια.

• Η Διεύθυνση Αγώνα θα προβεί σε προεπισκόπηση της έρευνας για τη Σουζούκα στη συνάντηση με τους οδηγούς στο Grand Prix ΗΠΑ. Η FIA θα προσφέρει λύση ώστε να αποφευχθούν τα γεγονότα του προηγούμενου αγώνα και θα θυμίσει σε όλους τους οδηγούς τους κανονισμούς αναφορικά με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

• Dynamic VSC: Νέα λειτουργία που θα αλλάζει τον χρόνο delta στον οποίο πρέπει να κινούνται οι οδηγοί σε κομμάτια της πίστας όπου έχει συμβεί κάποιο ατύχημα.

• Σε συνεργασία με τις ομάδες, θα υπάρξει αναθεώρηση των ποινών που θα αποδίδονται στους οδηγούς που δεν σέβονται κανόνες κατά τη διάρκεια κίτρινης σημαίας, διπλής κίτρινης σημαίας, Αυτοκινήτου Ασφαλείας και Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

• Αξιολόγηση της τρέχουσας εφαρμογής διαφημιστικών πινακίδων περιμετρικά της πίστας, της κατασκευής τους και των υλικών που χρησιμοποιούνται για να αποφευχθεί η πιθανότητα να σκιστούν και να πεταχτούν σε τροχιά εντός της διαδρομής.

Λοιπές αλλαγές

H FIA επιβεβαίωσε πως από το Grand Prix ΗΠΑ και μέχρι το τέλος της σεζόν, το ρόλο του Διευθυντή Αγώνα θα αναλάβει ο Νιλς Βίτιχ. Μέχρι πρότινος, τα καθήκοντα, τα μοιραζόταν με τον Εντουάρντο Φρέιτας.

Τέλος, η Παγκόσμια Ομοσπονδία επιβεβαίωσε πως θα προβεί σε αλλαγές στο Άρθρο 6.5 των Αγωνιστικών Κανονισμών της Formula 1, που αφορά τη βαθμολόγηση των οδηγών σε αγώνες μικρής διάρκειας. Ο λόγος είναι να αποφευχθούν περιπτώσεις σύγχυσης όπως συνέβη στο Grand Prix Ιαπωνίας, όπου ο Μαξ Φερστάπεν και η ομάδα του δεν είχαν συνειδητοποιήσει πως ο Ολλανδός είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών.

Μαξ Φερστάπεν

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!