Νέα BMW M2: Απόλαυση με 460 ίππους, κίνηση πίσω και μηχανικό κιβώτιο

Νέα BMW M2: Απόλαυση με 460 ίππους, κίνηση πίσω και μηχανικό κιβώτιο

Newsroom
Νέα BMW M2: Απόλαυση με 460 ίππους, κίνηση πίσω και μηχανικό κιβώτιο
Το ντεμπούτο του νέου σπορ coupe σηματοδοτεί ένα ακόμα ξεχωριστό γεγονός, τη χρονιά του εορτασμού της 50ής επετείου της BMW M GmbH.

Με εμφάνιση αλλά και χαρακτηριστικά που συνθέτουν σε ένα από τα πιο ονειρικά αυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής, η νέα BMW M2 είναι η νέα προσθήκη στην οικογένεια της BMW M. Οι Γερμανοί αποκάλυψαν το compact σπορ μοντέλο, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Μεξικό και θα λανσαριστεί παγκοσμίως την άνοιξη του 2023.

Γιορτάζοντας τη συμπλήρωση 50 ετών από την ίδρυσή της, η BMW M δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που υπόσχεται ανόθευτη οδηγική απόλαυση. Με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 460 ίππων κάτω από το καπό, προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους πίσω τροχούς.

BMW M2

Η αθλητική εμφάνιση της νέας BMW M2 διαμορφώνεται από τις compact διαστάσεις, τις εξαιρετικά δυναμικές αναλογίες και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες M. Σε μήκος είναι κατά 214 χιλ. μικρότερη από την BMW M4 Coupe (στα 4,58 μέτρα) και το μεταξόνιό της είναι κατά 110 χιλ. μικρότερο (στα 2,75 μ). Την ίδια στιγμή, το πλάτος του οχήματος και τα μετατρόχια υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα της νέας BMW Σειράς 2 Coupe.

Αμάξωμα που «φωνάζει» ότι είναι BMW M

Η μεγάλη, χωρίς πλαίσιο, μάσκα νεφρών BMW με τις οριζόντιες μπάρες της, συνδυάζεται με μια κάτω εισαγωγή αέρα τριών τμημάτων με σχεδόν ορθογώνιο περίγραμμα που χαρίζει στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου μία γνώριμη εμφάνιση M. Η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα τις τεχνικές απαιτήσεις σε επίπεδο παροχής αέρα ψύξης και αεροδυναμικής ισορροπίας. Οι επιφάνειες σχεδιασμένες με σαφήνεια, οι προτεταμένες πλαϊνές ποδιές και τα μυώδη τόξα θόλων των τροχών, δίνουν τον τόνο στην πλάγια όψη του οχήματος.

BMW M2

Το πίσω μέρος της νέας BMW M2 είναι επίσης compact και δυναμικό, με μερικές χαρακτηριστικές πινελιές όπως το ενσωματωμένο στο χείλος του πορτμπαγκάζ σπόιλερ, τα κάθετα διατεταγμένα κάτοπτρα, ο ενσωματωμένος στην πίσω ποδιά διαχύτης – με τον καθαρό του σχεδιασμό – και τα δύο ζεύγη απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που τοποθετούνται μακριά από τα εξωτερικά άκρα.

Η γκάμα των πέντε εξωτερικών χρωματισμών που διατίθενται για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει την απλή απόχρωση Zandvoort Blue και τη μεταλλική Toronto Red που προσφέρονται αποκλειστικά με αυτό το μοντέλο. Μία οροφή M Carbon, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά έξι περίπου κιλά, προσφέρεται προαιρετικά.

Τρίλιτρο μοτέρ που λατρεύει τις υψηλές στροφές λειτουργίας

Η έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά συνόλου που εξελίχθηκε για το compact υψηλών επιδόσεων μοντέλο με τεχνολογία M TwinPower Turbo και δυνατότητα λειτουργίας σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ξεχωρίζει με τα τυπικά χαρακτηριστικά απόδοσης M που διαθέτει. Διαφέροντας μόνο σε λίγες λεπτομέρειες από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στα μοντέλα BMW M3 και BMW M4, η μονάδα των 3.0 λίτρων εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση, την υγιή δίψα του για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και την γραμμική παροχή ισχύος στο υψηλό φάσμα στροφών.

Αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 460 ίππων, ο κινητήρας κάτω από το καπό της νέας BMW M2 ξεπερνά σε απόδοση τη βασική μονάδα που χρησιμοποιούσε η προκάτοχός της κατά 90 ίππους. Η μέγιστη ροπή των 550 Nm παράγεται μεταξύ 2.650 και 5.870 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας έχει μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ.

BMW M2

Η αύξηση της απόδοσης του κινητήρα συνοδεύεται από ένα συναισθηματικά πλούσιο ήχο που παράγεται από το ειδικό σύστημα εξαγωγής M με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια. Το σύστημα παροχής λαδιού είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται εξαιρετικά δυναμικές οδηγικές καταστάσεις στην πίστα, όπως και το σύστημα ψύξης.

Εξάρι μηχανικό κιβώτιο για… αναβάθμιση του ρόλου του οδηγού

Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic στάνταρ. Οι εξαιρετικά σπορ αλλαγές σχέσεων, η άμεση σύνδεση με τον κινητήρα και η ικανότητα να εκτελούνται πολλαπλά κατεβάσματα στη χαμηλότερη διαθέσιμη σχέση αποτελούν την ιδανική βάση για συναρπαστική, άμεση επιτάχυνση. Ο χειρισμός του κιβωτίου πραγματοποιείται μέσω ενός επιλογέα με την πιο πρόσφατη σχεδίαση Μ καθώς και από τα paddles στο τιμόνι. Η λειτουργία Drivelogic προσφέρει επιλογή από τρεις ρυθμίσεις αλλαγών.

BMW M2

Ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων διατίθεται προαιρετικά για όσους αναζητούν μία κλασική εμπειρία επιδόσεων, που βασίζεται στην έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Το κιβώτιο ενδείκνυται για ένα σπορ στυλ οδήγησης, όχι μόνο χάρη στην ακρίβεια των αλλαγών, αλλά και λόγω του Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί σύστημα εμπλοκής με βάση την ταχύτητα για να εξασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Εάν χρειαστεί, το Gear Shift Assistant μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μενού του M Setup.

Επιδόσεις που «ανησυχούν» τα supercar

Η νέα BMW M2 ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ/ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και σε 4,3 δευτ. όταν εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 200 χλμ/ώρα σε 13,5 δευτ. (αυτόματο) ή σε 14,3 δευτ. (χειροκίνητο). Η τελική ταχύτητα της νέας BMW M2 (περιορισμένη από τον ηλεκτρονικό κόφτη) είναι 250 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξηθεί στα 285 χλμ/ώρα με την παραγγελία του προαιρετικού M Driver’s Package.

Ηλεκτρονικά που δεν κόβουν την οδηγική απόλαυση

Ανεξάρτητα από την επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων, η παραδοσιακή μορφή δυναμικής απόδοσης της BMW M2 ενσαρκώνεται επίσης από την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η γραμμική ανάπτυξη των δυνάμεων πλευρικής επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει τα μοντέλα M βοηθά τον οδηγό να κατευθύνει το όχημα μέσα από στροφές με ελεγχόμενα drift, για παράδειγμα.

BMW M2

Η στάνταρ λειτουργία M Traction Control είναι επίσης σχεδιασμένη για να μπορεί ο οδηγός να δοκιμάζει με ασφάλεια τα όρια απόδοσης του οχήματος, θέτοντας μεμονωμένα όρια παρέμβασης του συστήματος για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δέκα στάδια.

Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην εξαιρετική δυναμική της BMW M2 είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα. Περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να προσφέρει απρόσκοπτα ποσοστό εμπλοκής έως 100% όποτε είναι απαραίτητο. Αυτό βελτιστοποιεί για παράδειγμα, την πρόσφυση σε επιφάνειες με διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης ανάμεσα στον αριστερό και δεξιό πίσω τροχό. Παράλληλα, βελτιώνει τη μεταφορά ισχύος κατά την έντονη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

Ιδανικό ζύγισμα 50:50

Οι συμπαγείς διαστάσεις, το κοντό μεταξόνιο, η σχεδόν τέλεια ισορροπημένη κατανομή βάρους σε αναλογία 50:50 και η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M2 συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν ελεγχόμενο και ακριβές χειρισμό από τις άκρες των δακτύλων. Η ευελιξία, ο δυναμισμός και η ακρίβεια του αυτοκινήτου ευνοούνται επίσης από την άριστη στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και τις ειδικές βάσεις του πλαισίου.

Τόσο ο εμπρός άξονας δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων όσο και ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων, διαθέτουν ειδική κινηματική για μοντέλα M. Η γκάμα του στάνταρ εξοπλισμού για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode, και ισχυρά φρένα M Compound με εξαπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα πίσω.

BMW M2

Το ενσωματωμένο σύστημα φρένων προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Η νέα BMW M2 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19” μπροστά και 20” πίσω, με την κάθε μία να αντιπροσωπεύει αύξηση κατά μία ίντσα σε σχέση με τη διάμετρο των τροχών που τοποθετούνται στάνταρ στα μοντέλα BMW M3 και BMW M4. Προαιρετικά, διατίθεται επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης ελαστικών για χρήση σε πίστα.

Εσωτερικό για πίστες

Η νέα BMW M2 υιοθετεί cockpit με οδηγοκεντρική σχεδίαση που περιλαμβάνει όργανα, χειριστήρια και επιλογές ρύθμισης ειδικά για μοντέλα M, καθώς και το προηγμένο BMW Curved Display. Πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως το Shift Lights, εμφανίζονται με μια νέα γραφική διάταξη στην οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών. Τα ειδικά για μοντέλα Μ widgets για τη διαμόρφωση του οχήματος και την κατάσταση των ελαστικών, είναι δύο μόνο από τα στοιχεία που μπορούν να εμφανιστούν στην οθόνη ελέγχου 14,9”. Το προαιρετικό BMW Head-Up Display περιλαμβάνει επίσης ενδείξεις ειδικές για μοντέλα M.

BMW M2

Τόσο το BMW Curved Display όσο και ο ψηφιακός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant αποτελούν τμήμα του BMW iDrive τελευταίας γενιάς. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, ο σχεδιασμός του αποβλέπει στη διαισθητική αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, χρησιμοποιώντας έλεγχο μέσω αφής και φυσικής γλώσσας. Το νέο σύστημα BMW iDrive επιτρέπει εξατομίκευση με το BMW ID και το My BMW App καθώς και τη χρήση μιας Personal eSIM μέσα στο όχημα. Η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay και Android Auto περιλαμβάνεται ομοίως στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M2, ενώ υπάρχει και σύστημα κεραίας 5G για βελτιστοποιημένη συνδεσιμότητα.

BMW M2

Τον οδηγό και τον συνοδηγό καλωσορίζουν τα στάνταρ σπορ καθίσματα, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο και φέρουν επένδυση επιφανειών Sensatec/Alcantara. Τα καθίσματα M Sport με ενσωματωμένα προσκέφαλα και διάτρητη επένδυση από δέρμα Vernasca /Sensatec διατίθενται εναλλακτικά. Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon που περιλαμβάνονται ομοίως στη λίστα των προαιρετικών επιλογών χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία της έδρας και της πλάτης, ενώ περιλαμβάνουν επίσης εγκοπές στα πλαϊνά στηρίγματα και κάτω από τα προσκέφαλα, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το βάρος του οχήματος κατά περίπου 10,8 κιλά.

Εξοπλισμός με έμφαση σε άνεση και ασφάλεια

Μεταξύ των στάνταρ χαρακτηριστικών άνεσης της νέας BMW M2 είναι ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών, το BMW Live Cockpit Plus με σύστημα πλοήγησης BMW Maps, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και το σύστημα ηχείων Hi-Fi. Αναφορικά με τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, οι λειτουργίες Front Collision Warning, Speed Limit Display με ένδειξη απαγορευτικού προσπέρασης, Lane Departure Warning και Park Distance Control διατίθενται στάνταρ. Τα συστήματα Driving Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Parking Assistant συμπεριλαμβανομένου του Reversing Assistant είναι μερικές μόνο από τις διαθέσιμες επιλογές.

Το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το M Traction Control, καθώς και το Gear Shift Assistant, εάν υπάρχει. Δύο συνολικά σεταρίσματα οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται και στη συνέχεια να ενεργοποιούνται χρησιμοποιώντας τα μπουτόν Μ στο τιμόνι.

BMW M2

Εκτός από το M Traction Control, το M Drive Professional (στάνταρ εξοπλισμός) περιλαμβάνει επίσης το M Drift Analyser και το M Laptimer. Επιπλέον, το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τη ρύθμιση του βαθμού παρεμβατικότητας του συστήματος υποβοήθησης οδηγού, όσο και του περιεχομένου που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών και το Head-Up Display, με επιλογή των ρυθμίσεων ROAD, SPORT και TRACK.

Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει επίσης το M Race Track Package, που αποτελείται από το M Driver’s Package μαζί με την οροφή M Carbon, τα μπάκετ καθίσματα M Carbon, τις διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα Carbon Fibre και τα ελαστικά για χρήση σε πίστα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!