Make America Rage again!

Make America Rage again!

Το Gazzetta Weekend Journal γράφει για  τους Prophets of Rage, τη μουσική συνύπαρξη της χρονιάς, ανάμεσα σε μέλη των Rage Against The Machine, Public Enemy και Cypress Hill, τα οποία να ενώνουν την οργή τους ενόψει των Αμερικανικών εκλογών!

Επιμέλεια:

Oι Rage Against the Machine αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα μουσικά συγκροτήματα των 90s. «Είναι οι Led Zeppelin της εποχής μας», είπε ο Chuck D των Public Enemy, ενώ ο B-Real τόνισε στο Rolling Stone πως πρόκειται «για τους Black Sabbath ή τους Led Zeppelin της εποχής μας». Η ένταση που έβγαζε η μουσική τους ήταν εκπληκτική, ενώ οι στίχοι τους σηματοδότησαν μια νέα εποχή στο πολιτικό τραγούδι στις ΗΠΑ και τη σχέση του με τα κινήματα.

 Με αναφορές από τον Τζορτζ Όργουελ στον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και από τον Malcolm-X στους Zapatistas, το μουσικό τους έργο ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένο με τους αγώνες των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, των εξεγερμένων και των καταπιεσμένων αυτού του κόσμου ενάντια στις πολιτικές και οικονομικές ελίτ. «Είχαν μια τελείως διαφορετική οπτική από άλλα γκρουπ της εποχής. Η πολιτική δεν ακουγόταν στον κόσμο του ροκ. Τότε ήταν του στιλ: "Ο μπαμπάς δεν μου πήρε καινούργιο αυτοκίνητο και έχω τρελαθεί". Μαλακίες. Οι Rage μιλούσαν για ξεκάθαρα πράγματα που ξέραμε ότι άξιζε να ουρλιάξουμε γι' αυτά», προσθέτει ο Chuck D.

Πολλά από τα τραγούδια που έγραψαν στις αρχές της δεκαετίας του '90 συνεχίζουν να θεωρούνται απολύτως επίκαιρα. Παρά τους σκληρούς ηλεκτρικούς ήχους, τα rif που έμειναν στην ιστορία, τα πρωτοποριακά solos του Μorello και τα δυνατά ντραμς, οι RATM φλέρταραν αρκετά με το rap. Κι αυτό κυρίως λόγω του τρόπου που ο Zack de la Rocha, φωνή του γκρουπ, ερμήνευε τους στίχους. «Όταν είχαμε πρωτοσυναντηθεί, ο Zack μας πήγε σε μια συναυλία των Public Enemy, η οποία ακυρώθηκε υπό τον φόβο των διαδηλώσεων. Ήταν μια πραγματικά εντυπωσιακή εποχή στη μουσική και συνδεθήκαμε μαζί της. Ο Zack ήταν πολύ επηρεασμένος από το hip hop. Η πρώτη φορά που άκουσα Cypress Hill ήταν από αυτόν» , θυμάται ο ντράμερ Brad Wilk. Στην επιστροφή τους το 2016 ο Zack απέχει, όμως τα δύο hip hop συγκροτήματα που προαναφέρθηκαν έχουν ξεκάθαρο ρόλο, σε αυτό που περιγράφτηκε από αρκετούς ως «super group». Αν και για τους ίδιους δεν είναι έτσι.

«Δεν είμαστε super group. Είμαστε ένα ειδικό απόσπασμα επαναστατικών μουσικών, αποφασισμένο να αντιμετωπίσει το βουνό με σκατά από τις εκλογές». O θρυλικός κιθαρίστας των Rage Against the Machine και εμπνευστής των Prophets or Rage, Τom Morellο, εξηγεί με λίγα λόγια τους λόγους της συνύπαρξης των μουσικών της παλιάς του μπάντας με δύο frontmen από συγκροτήματα που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία.

Όλα ξεκίνησαν στα μέσα Μαΐου. Οι Rage Against the Machine, οι οποίοι έπαιξαν μαζί τελευταία φορά το 2011, έδωσαν στη δημοσιότητα ένα νέο site με τίτλο prophetsofrage.com, στο οποίο είχε ξεκινήσει μια αντίστροφη μέτρηση. Οι fans του γκρουπ έπαθαν... αμόκ στο πρώτο άκουσμα της είδησης, περιμένοντας τα χαρμόσυνα μιας επανένωσης. Ωστόσο, ήταν από την αρχή ξεκάθαρο πως κάτι διαφορετικό υπήρχε στα σκαριά. Βάζοντας το e-mail σου στο νέο site, λάμβανες μια εικόνα με το μήνυμα «clear the way for the prophets of rage», φράση από το τραγούδι «Prophets of Rage» των Public Enemy. Κάπως, λοιπόν, το πρωτοπόρο στο χώρο του hip hop συγκρότημα, το οποίο έγινε γνωστό για τους πολιτικούς στίχους του, θα είχε ρόλο στο project. Το hashtag #TakeThePowerBack έδινε το σύνθημα ότι αυτό το «κάτι», θα είχε ξεκάθαρο πυρήνα τους RATM.

Ο Chuck D έδωσε την επιβεβαίωση, ανεβάζοντας στο twitter του κομμάτια των Rage από το live στο Λονδίνο το 2010, κατά τη διάρκεια του τελευταίου τους ευρωπαϊκού tour. Την ίδια χρονική περίοδο, στο Λος Άντζελες, την έδρα των Rage Against the Machine, ξεφύτρωσαν αφίσες, οι οποίες είχαν το όνομα του site και σε κόκκινο φόντο ανθρώπους να διαδηλώνουν με υψωμένη τη γροθιά. Σαν τη φιγούρα στον "τοίχο" του εξωφύλλου στο τρίτο studio album των Rage, το the Battle of Los Angeles. Μόνο που τώρα ήταν περισσότεροι.

Οι Αμερικανοί μουσικοί ρεπόρτερ έμαθαν σύντομα ότι κάτι... ψήνεται ανάμεσα στους στα σκληρά παιδιά του Λ.Α, τους Public Enemy και τους Cypress Hill, με τους οποίους οι Rage είχαν συνεργαστεί πάνω στη σκηνή, ενώ είχαν διασκευάσει και το How I could just Kill a man στο Renegades..

 Ακουγόταν ότι η συγκεκριμένη σύνθεση ενδέχεται να ήταν για μία μόνο συναυλία. Όμως δεν ήταν έτσι. Ο λόγος; «Τόσο ο Ντόναλντ Τραμπ όσο και ο Μπέρνι Σόντερς συχνά αναφέρουν στα Media ότι κάνουν... rage against the machine. Λοιπόν, γυρίσαμε για να θυμίσουμε σε όλους τι πραγματικά σημαίνει αυτό», είπε ο Morello, από τον οποίο ξεκίνησε όλο το πλάνο προκειμένου να βρεθεί ένας αντίλογος, μια φωνή που μέσω της μουσικής θα δώσει τη δική της απάντηση στον κόσμο που ονειρεύονται οι εκάστοτε "Τραμπ". Για τους Prophets, ο Σόντερς είναι πιο κοντά στις δικές τους αντιλήψεις, όμως τον θεωρούν ονειροπόλο. Η Χίλαρι αποτελεί το «λιγότερο κακό», αλλά όχι τη λύση. Ο βασικός αντίπαλος όμως είναι ο Ντόναλντ Τραμπ, ο ρατσιστικός λόγος και το προφίλ που προσπαθεί να περάσει για να φανεί ότι είναι έξω από το σύστημα.

Οι μουσικοί μπήκαν για πρόβες με τρομερή όρεξη. Τόσο, που δήλωναν ότι τους θύμιζε τις πρώτες μέρες τους στους Rage Against the Machine. Ξεκίνησαν με τον Chuck D στα φωνητικά και αργότερα μπήκε και ο B-Real, με τον DJ Lord να δίνει hip hop διάσταση. Ιστορικά τραγούδια των Public Enemy και τον Cypress Hill πήραν... Rage μορφή, ενώ κλασικά κομμάτια όπως το Killing in the name και το Take the power back αναβίωσαν.

Σύντομα, ξεκίνησαν τα live και οι πολιτικές τοποθετήσεις μέσω αυτών, αλλά και από τα Social Media, τα οποία δίνουν μια εντελώς νέα διάσταση στη σχέση μουσικών με το κοινό, που δεν υπήρχε στα χρόνια των Rage Against The Machine. Πρώτη στάση των Prophets of Rage ήταν στο συνέδριο των Ρεπουμπλικανών. Φυσικά, όχι μέσα σε αυτό, αλλά στους δρόμους του Κλίβελαντ και στους τριγύρω χώρους.

To υψωμένο μεσαίο δάκτυλο του Μorello ήταν η απάντηση στην ομιλία του Τραμπ, που κορύφωσε το γεγονός. Και η συνέχεια ήταν στο ίδιο μοτίβο. Συναυλίες σε δημόσιους χώρους οι οποίες εξελίσσονταν σε διαδηλώσεις κατά του υποψηφίου των Ρεπουμπλικανών, δωρεάν εμφανίσεις με μηνύματα κατά της φτώχειας, live σε καταφύγια αστέγων και αρκετά ανάλογα events. «Είναι σημαντικό να συνεχίσεις τη μάχη για τον κόσμου που θέλεις να δεις. Αυτό ήταν πάντα το μήνυμα της μουσικής μας», τονίζει ο Tom Morello προσθέτοντας, σε συνέντευξη του στο CNN ότι «το σύστημα δεν μπορεί να διορθωθεί από το σύστημα. Ένας τρόπος για να δώσεις τη μάχη είναι μέσω του πολιτισμού».

Τα live συνεχίζονται σε άλλες πολιτείες μέχρι τις 18 Οκτωβρίου και στα «κανονικά» stages οι Prophets έχουν προβλέψει ένα πακέτο εισιτηρίου με τον τίτλο «Ρομπέν των Δασών», το οποίο περιλαμβάνει είσοδο σε προνομιακή θέση, καθώς και δώρα όπως ρούχα και άλλα προϊόντα της μπάντας. Σημαντικό μέρος των κερδών θα δοθεί στους άστεγους και τους άπορους της κάθε πόλης. H άρνηση της τελευταίας στιγμής για συναυλία μέσα σε κρατική φυλακή της Καλιφόρνια, τους έκανε να στήσουν τον εξοπλισμό τους ακριβώς έξω από αυτή, κάνοντας τις νότες και τους στίχους να περάσουν από τα σιδερόφρακτα παράθυρα.

 «Το μήνυμα πίσω από τους Prophets or Rage και της περιοδείας Make America Rage Again είναι πως δεν αρκεί να ρίχνεις την ψήφο σου κάθε τέσσερα χρόνια. Η προοδευτική, ριζοσπαστική, ή ακόμα και επαναστατική αλλαγή  μπορεί να συμβεί μόνο όταν οι συνηθισμένοι, καθημερινοί άνθρωποι μάχονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την μέρα των εκλογών», συνεχίζει ο Morello, δείχνοντας πως για μια ακόμα φορά δεν κάνει μουσική για τον εαυτό του, αλλά αντίθετα χρησιμοποιεί τις πύρινες συγχορδίες του για έναν σκοπό που πάντα βρίσκεται ευθυγραμμισμένος με την κοινωνία. Και έχει στο πλάι του σπάνιες προσωπικότητες. 

Επόμενα Άρθρα

Last minutes goals! (vids)

Last minutes goals! (vids)

Με αφορμή το... buzzer beater του Σέρχιο Ράμος στον τελικό του ευρωπαϊκού Super Cup, το G-Weekend Journal γράφει για τα γκολ που έγραψαν ιστορία στα τελευταία λεπτά.

Πέντε κλασικοί για... παραλία! (pics)

Πέντε κλασικοί για... παραλία! (pics)

Το G-Weekend σας βγάζει από τη δύσκολη θέση να βρείτε βιβλίο για τις διακοπές σας. Πέντε κλασικά αριστουργήματα είναι ό,τι πρέπει για παρέα στην παραλία.