Τραγουδήσαμε το Bella Ciao με την Ariadna του Casa de Papel

Τραγουδήσαμε το Bella Ciao με την Ariadna του Casa de Papel

Φορέσαμε τη μάσκα του Νταλί και μια κόκκινη στολή, μπουκάραμε στο Centro Comercial Rio της Μαδρίτης και τα είπαμε με την Ariadna του Casa de Papel για τη σειρά που συγκλόνισε τον τηλεοπτικό κόσμο!

Από την πρώτη έκδοση του Δον Κιχώτη έχουν περάσει 414 χρόνια. Τον Μάιο του 2017 εμφανίστηκε ξανά με τη μορφή ενός ετοιμοθάνατου ληστή κι εκκολαπτόμενου τρομοκράτη, από αυτούς που θα μπορούσαν να ξεκινήσουν έναν παγκόσμιο πόλεμο. Ο Berlin στο Casa de Papel υπήρξε ρομαντικά συγκρουσιακός, αιθεροβάμων και κυνηγούσε ανεμόμυλους μέσα από μία απίθανη ληστεία.

Η Ariadna, από την άλλη, υπήρξε μία πιο ρεαλιστική Δουλτσινέα που προσκολλήθηκε στον Berlin για να σώσει τη ζωή της και βρέθηκε, σε μία από τις πιο συνταρακτικές τελευταίες σκηνές στην τηλεοπτική ιστορία απέναντι στην Αστυνομία, να γίνει ένα εξιλαστήριο θύμα μέσα στο Νομισματοκοπείο. Η Clara Alvarado ως μέλος του καστ που συγκλόνισε τον κόσμο, μπορεί πλέον να γυρνάει όταν την φωνάζουν Ariadna. Ό,τι κι αν κάνει από εδώ και ύστερα σε μία καριέρα που μοιάζει με πεδίο δόξας λαμπρό, αυτός ο ρόλος θα την ακολουθεί διότι θα είναι απίθανη εξαίρεση να γίνει κάτι άλλο από την Ισπανία, παγκόσμια επιτυχία.

Εξάλλου η ασύλληπτη ιδέα του Casa de Papel και η μετουσίωση της είναι δυνατόν να δημιουργήσουν μία νέα τηλεοπτική σχολή, ακόμα και ισοϋψή της περίφημης αθλητικής που έχει βγάλει τόσους και τόσους πρωταθλητές.

Για να μπεις στο κλίμα, βάλε αυτό να παίζει:

Σε αγχώνει ότι κάποιοι έμαθαν το Bella Ciao μέσα από το Casa de Papel; Ήξερες τη σημασία του πριν το τραγουδήσουν ο Profesor και ο Berlin;
«Φυσικά! Γνώριζα από πριν ότι είναι ένα τραγούδι - σύμβολο των κομμουνιστών παρτιζάνων στην Ιταλία εδώ και πολλά - πολλά χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι αρκετός κόσμος άρχισε να το τραγουδά έπειτα από την επιτυχία του Casa de Papel δίχως να γνωρίζει από που προέρχεται και είναι πραγματικά περίεργο».

Πλέον παίζει στα clubs και στην… Tomorrowland!
«Ναι, έχει γίνει ένα remix με ηλεκτρονική μουσική. Σίγουρα κάποιοι το άκουσαν για πρώτη φορά χωρίς να γνωρίζουν ποιο είναι το νόημά του».

Πώς εξηγείς, λοιπόν, την παράνοια για το Casa de Papel;
«Ειλικρινά είναι δύσκολο να το εξηγήσω επειδή στην πραγματικότητα ουδείς μπορούσε να διανοηθεί αυτό που θα ακολουθούσε! Κανείς! Ούτε ο παραγωγός, ούτε ο σκηνοθέτης. Στην Ισπανία η σειρά κόπηκε αρχικώς λόγω χαμηλής τηλεθέασης και τώρα βλέπεις τι γίνεται! Είναι μια ωραία ιστορία, μια αφήγηση που σε κάνει να κολλήσεις. Η αισθητική της είναι πολύ καλή, μια αισθητική με ευθύτητα δίχως πολυτέλειες και υπερβολές. Απλώς, μια κόκκινη φόρμα και μια μάσκα του Νταλί. Μια παρέα που σε παραπέμπει σε ομάδα ποδοσφαίρου, στον προπονητή και τους παίκτες. Νομίζω πως αυτό που άρεσε στον τηλεθεατή είναι η έννοια της ομάδας, της συμμορίας όπως επίσης η σκηνοθεσία και η ερμηνεία. Οι χαρακτήρες είναι πολύ καλά σχεδιασμένοι».

«Αυτό ήταν όλο; Τέλος το Casa de Papel»;

Πώς έζησες την τελευταία σκηνή με τον Berlin;
«Θεέ μου! Ήταν πολύ σκληρή, εξαντλητική και αγχωτική. Συνήθως κάναμε 1-2 πρόβες και μετά γίνονταν 2-3 λήψεις, μάξιμουμ 4 όμως σε αυτή τη σκηνή υπάρχουν περισσότερα πλάνα. Την επαναλάβαμε ξανά και ξανά! Είχα μείνει άφωνη από τις κραυγές την ώρα που ο Berlin σημάδευε τους αστυνομικούς με το πυροβόλο, έφευγα από τα γυρίσματα και δεν πεινούσα από την εξάντληση, δεν μπορούσα καν να φάω! Στο τέλος συγκινήθηκα πολύ. Έλεγα "πάει, τελείωσε". Βασικά, όλοι ήμασταν σε φάση "αυτό ήταν όλο; Τέλος το Casa de Papel"; Και δες τι συνέβη έπειτα από 8 μήνες. Όλα αυτά δεν έγιναν σε μια στιγμή… Η σειρά γυρίστηκε στην Ισπανία το 2017 και το Netflix την αγόρασε τον Ιανουάριο του 2018, έπειτα από έναν χρόνο».

Πόσες ώρες κάνατε για να την ολοκληρώσετε;
«Περίπου 8-10 ώρες»!

Πώς δικαιολογείς ότι η σειρά έκανε πάταγο στην Ευρώπη ενώ δεν έπιασε καλά νούμερα στην Ισπανία πριν την αγοράσει το Netflix;
«Δεν μπορώ να το εξηγήσω! Βλέπαμε για παράδειγμα ότι το Casa de Papel πήγαινε καλύτερα στην Ιταλία ή τη Γαλλία και το συζητούσαμε μεταξύ μας. Ίσως κάποιες φορές το καινοτόμο και το διαφορετικό να… τρομάζουν. Υπάρχει κοινό στην Ισπανία που παρακολουθεί σειρές και πηγαίνει στο σινεμά ωστόσο δεν δέχεται εύκολα κάτι που δεν έχει συνηθίσει. Νομίζω ότι το Casa de Papel ήταν καινοτόμο, όπως και το "Vis a Vis" του ίδιου δημιουργού (Álex Pina). Προτιμήσαμε για ένα διάστημα να μείνουμε στην comfort zone μας, θέλαμε να δούμε ξανά και ξανά ένα έργο εποχής ή μια αστυνομική σειρά αλλά όχι μια ομάδα ατόμων που βάζει κόκκινα ρούχα και κάνει μια ληστεία στο Νομισματοκοπείο φορώντας μάσκες του Νταλί! Η ιδέα ήταν πολύ τρελή».

«Το χαστούκι στον Berlin ήταν το καλύτερο πράγμα στη ζωή μου»!

Ποιο κομμάτι στα γυρίσματα απόλαυσες περισσότερο;
«Οι πρώτες μέρες ήταν πραγματικά δύσκολες γιατί έκανε πολύ κρύο όμως οι σκηνές που απόλαυσα περισσότερο ήταν αυτές στο τέλος του δεύτερου κύκλου. Το ότι χαστούκισα  τον Berlin στο φινάλε ήταν το καλύτερο πράγμα που έχει συμβεί στη ζωή μου (γέλια)! Δεν ήθελα να τον πονέσω, μου έλεγε "δώσ' το επιτέλους, πάμε δυνατά!", εγώ του έλεγα "σίγουρα;", μου είπε ναι και τον χτύπησα! Το αποτέλεσμα ήταν πολύ έντονο και δυνατό! Ο Pedro Alonso είναι ένας ηθοποιός που τα δίνει όλα, που αφοσιώνεται σε αυτό που κάνει και βγάζει κάτι  πραγματικά αληθινό! Όλος αυτός ο πανικός που έγινε στις σκηνές που τρέχαμε πανικόβλητοι προς όλες τις κατευθύνσεις αλλά και στο τέλος με τους πυροβολισμούς ήταν το αγαπημένο μου! Όταν κάναμε διάλειμμα από τα γυρίσματα, πήγαινα μόνη σε μια γωνιά και είχα απέναντί μου τον Pedro. Μπορεί να με κοιτούσε με στοργή ή να μου χαμογελούσε όμως δεν μιλούσαμε μέχρι να τελειώσει η μέρα, ήμασταν εντελώς συγκεντρωμένοι στη δουλειά μας».

«Γιατί αυτή η φωτογραφία έχει μισό εκατομμύριο likes»;

Και ποιο ήταν το πιο δύσκολο;
«Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν ανάμεσα στον Ιανουάριο και τον Ιούλιο του 2017, δεν υπήρξε παύση. Όσα έγιναν, λοιπόν, τον Ιούλιο ήταν πολύ έντονα, γιατί είχαν προηγηθεί έξι γεμάτοι μήνες. Υπήρχε μεγάλο βάρος, τελείωνε η πλοκή, τελείωνε η σειρά και για εμάς τελείωναν τα πάντα! Ποτέ δεν σκεφτήκαμε την τρέλα που θα ερχόταν. Έχουμε ένα κοινό group στο WhatsApp και λέγαμε μεταξύ μας: "ε, συγγνώμη, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί έχω μισό εκατομμύριο likes σε αυτή τη φωτογραφία"; Γίνονταν πράγματα από τη μια μέρα στην άλλη. Σε μια μέρα αυξήθηκαν οι followers μου στο Instagram κατά 15.000! Στους συναδέλφους μου ακόμα παραπάνω. Οι τελευταίες σκηνές ήταν οι πιο έντονες».

Γιατί τα τελευταία χρόνια το αμερικανικό και το ευρωπαϊκό σινεμά… πωλούν επανάσταση;
«Στην περίπτωσή μας, το Casa de Papel σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς τι θα έκανες εσύ στη θέση τους. Είναι πραγματικά κακοί; Γιατί στην πραγματικότητα δεν κλέβουν κάποιον, δεν μπαίνουν στο σπίτι κανενός για να του κάνουν κακό. Αρπάζουν χρήμα που στην ουσία είναι… χαρτί. Αυτοί που μπήκαν στο Νομισματοκοπείο δεν είναι κακοί άνθρωποι. Ο Profesor έχει σχεδιάσει την στρατηγική της ληστείας αλλά δεν στοχεύει στο να υποκινήσει βία. Υπάρχουν σειρές που κινητοποιούν τον τηλεθεατή σε άλλο επίπεδο, περιγράφοντας για παράδειγμα μια ιστορία διαφθοράς, ένα ιστορικό δράμα κι έτσι μπαίνεις στη διαδικασία να ερευνήσεις τι συνέβη στο παρελθόν, γιατί είσαι εδώ τώρα και τι μπορείς να κάνεις για να αλλάξεις την κατάσταση. Η κουλτούρα υπάρχει για να μαθαίνεις, να προχωράς και να εξελίσσεσαι ώστε να παρουσιάσεις μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου».

Ξέρεις ότι πρόκειται για την πιο δημοφιλή σειρά του Netflix στην Ελλάδα;
«Η αλήθεια είναι ότι πολλοί Έλληνες μου γράφουν στο Instagram! Βέβαια πολλές φορές δεν καταλαβαίνω γιατί γράφετε στη γλώσσα σας…».

Πώς απολαμβάνεις την επιτυχία του Casa de Papel;
«Κοίτα, όταν σε αναγνωρίζουν ενθουσιάζεσαι, νιώθεις ευγνωμοσύνη όταν μιλούν με καλά λόγια για τη δουλειά σου. Μου έχει συμβεί να μου ζητήσουν να βγούμε μια φωτογραφία ή να μου πουν έναν καλό λόγο στον δρόμο. Το πιο… τρελό περιστατικό μου συνέβη στον Παναμά, όταν με είδαν σε ένα club και είπαν από το μικρόφωνο πως έχουμε μαζί μας μια πρωταγωνίστρια από το Casa de Papel. Κάποιοι δεν ήξεραν καν ποια είμαι, όμως ένιωθαν πως έπρεπε να με ψάξουν για να βγάλουμε μια φωτογραφία μαζί απλώς και μόνο επειδή παίζω σε αυτή τη σειρά! Σίγουρα δεν έχω τη δημοφιλία του Berlin ή του Profesor όμως μου αρέσει όταν υπάρχουν άνθρωποι που μου λένε πως "μου άρεσε πολύ ο χαρακτήρας σου και η δουλειά σου". Είναι τέλειο»!

Πώς ήταν η ζωή σου πριν μπεις στο Νομισματοκοπείο;
«Έχω κάνει... λίγο απ' όλα. Έχω δουλέψει στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Έπαιξα αρχικώς σε μια άλλη ισπανική σειρά, το "Cuéntame cómo pasó", όπως επίσης στο "La que se avecina" και το "Avacias 38" αλλά η Ariadna στο Casa de Papel ήταν ο πρώτος σταθερός χαρακτήρας μου. Αυτή την περίοδο συμμετέχω σε ένα μιούζικαλ, το Flashdance, κάναμε πρεμιέρα στη Βαρκελώνη την 1η Μαρτίου και θα συνεχίσουμε τους επόμενους δυο μήνες. Έπειτα από αυτό το project υπάρχουν διάφορες σκέψεις για το μέλλον».

Γιατί δεν υπάρχει «Αθήνα» στο σχέδιο του Profesor;
«Δεν ξέρω αλλά το "Αθήνα" είναι ένα πολύ όμορφο όνομα! Ποιος ξέρει, μπορεί την επόμενη σεζόν (γέλια)».

Με ποιες σειρές έχεις «κολλήσει»;
«Μου αρέσουν διάφορα είδη. Αυτές που κυρίως προτιμώ είναι οι νεανικές όπως το "Élite", οι ιστορικές, οι κωμικές και οι σειρές φαντασίας. Μου άρεσε, για παράδειγμα, το "Stranger Things". Οι αστυνομικές δεν με τρελαίνουν ιδιαίτερα και φοβάμαι με τα θρίλερ, δεν τα μπορώ»!

Πόσους followers μάζεψες λόγω της σειράς;
«Τον Δεκέμβριο του 2017 είχα 8.000 και πλέον έχω 468.000».

Έπειτα από πόσες ώρες σταματούν να σου έρχονται ενημερώσεις για μια φωτογραφία που ανέβασες στο Instagram;
«Εξαρτάται από τη δημοσίευση. Όταν, για παράδειγμα, ανεβάζω μια φωτογραφία που έχει σχέση με το Casa de Papel, με τα γυρίσματα ή τους συναδέλφους μου, γίνεται… έκρηξη με τα likes! Η φωτογραφία που έχει τα περισσότερα είναι μια μαζί με τον Berlin».

Διαβάζεις τα σχόλια;
«Ναι, πάντα! Δεν απαντάω σε όλα αλλά ναι, τα διαβάζω γιατί στην τελική έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που τους ενδιαφέρει η ζωή σου κι αυτό που κάνεις, είναι θαυμαστές σου που έχουν κάτι να σου πουν, επομένως αξίζει να τα διαβάσω, να κάνω ένα like ή να πω ένα ευχαριστώ. Δεν κοστίζει τίποτα... Υπάρχει κάποιος που αφιερώνει λίγο χρόνο για να σου γράψει κάτι και οφείλεις να τον σεβαστείς».

Τι να περιμένουμε στον τρίτο κύκλο;
«Λυπάμαι αλλά ειλικρινά, δεν μπορώ να πω τίποτα! Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι εμπιστεύομαι την ομάδα της παραγωγής και τον σκηνοθέτη. Ό,τι και να κάνουν, θα είναι φανταστικό».

Θες να στείλεις ένα μήνυμα στους Έλληνες που παρακολουθούν τη σειρά;
«Πάρα πολλά ευχαριστώ για την αγάπη τους κι ελπίζω να τα πούμε σύντομα από κοντά! Θα μου άρεσε πάρα πολύ να έλθω στην Ελλάδα αλλά και να μάθω ελληνικά! Να απολαμβάνετε τη ζωή και να αφιερώνετε τον ελεύθερο χρόνο σας σε ό,τι σας διασκεδάζει, είτε είναι το Casa de Papel, είτε οτιδήποτε άλλο».

Μια λέξη για κάθε ήρωα του Casa de Papel

Profesor: Εξυπνάδα
Berlin: Φιλοδοξία
Denver: Ανθρωπιά
Tokyo: Θάρρος                                   
Nairobi: Πάθος
Rio: Καλοσύνη
Moscow: Ταπεινότητα
Helsinki: Εξυπηρετικός
Oslo: Γενναιοδωρία
Raquel: Επαγγελματίας

Follow me: @Giannis_Stavr

PHOTO CREDITS: Rafa Aparicio

Επόμενα Άρθρα

Keith Flint: Ο Firestarter των Prodigy που ένωσε τις μουσικές φυλές! (vid)

Keith Flint: Ο Firestarter των Prodigy που ένωσε τις μουσικές φυλές! (vid)

To G-Weekend επιχειρεί μια καταγραφή της κληρονομιάς που άφησε ο εμβληματικός Keith Flint των Prodigy, ο οποίος έδωσε τέλος στη ζωή του σε ηλικία 49 ετών. Η επίδραση του στην μπάντα, το πάθος...

«Χαμογελούσα στο χειρουργείο από την αλληλεγγύη!»

«Χαμογελούσα στο χειρουργείο από την αλληλεγγύη!»

Ο Σάββας Ταταρίδης είδε την αλληλεγγύη των συναθλητών του να τον βγάζει από το αδιέξοδο και μιλά στο Gazzetta Weekend Journal για τη σπάνια δύναμη του ποδοσφαίρου.