Φινάλε με... χρηματικό ενδιαφέρον

Γιώργος Φραδελάκης
Φινάλε με... χρηματικό ενδιαφέρον

bet365

ΑΕΚ και Άρης δίνουν αγώνες... επιβίωσης στις δύο τελευταίες αγωνιστικές και όπως παρουσιάζει το gazzetta.gr, θα υπάρξουν σημαντικά έσοδα για τις υπόλοιπες ομάδες, αν υποβιβαστεί κάποιος από τους δύο.

Αδιάφοροι; Στην εποχή της οικονομικής κρίσης που αναπόφευκτα έχει «χτυπήσει» και το ελληνικό ποδόσφαιρο, θα πρέπει να βγάλουμε αυτή τη λέξη από οποιαδήποτε πρόταση μπορεί να συνοδεύει κάποια ομάδα της Σούπερ Λιγκ στο φινάλε της σεζόν. Τα... δώρα για τα οποία μιλούσαν κάποιοι στο παρελθόν, έχουν τελειώσει ανεπιστρεπτί και οι λόγοι δεν είναι άλλοι παρά οικονομικοί. Τη στιγμή που οι ομάδες προσπαθούν να μαζέψουν μέχρι και το τελευταίο ευρώ στη μάχη για την επιβίωσή τους, θα ήταν μάλλον ουτοπικό να τη χαρακτηρίζαμε αδιάφορη, έστω και αν δεν υπάρχει κάποιο -ουσιαστικό- βαθμολογικό όφελος στις δύο επόμενες αγωνιστικές, από τη στιγμή που ενδεχόμενη νίκη μπορεί να βάλει στα ταμεία τους περί τις 50.000 ευρώ!

Όσον αφορά άλλωστε την περσινή χρονιά, το ποσό που εισέπραξαν για κάθε νίκη τους οι 16 σύλλογοι της Σούπερ Λιγκ, έφτασε στις 58.5000 ευρώ και περίπου 6.000 ευρώ λιγότερα τη σεζόν 2010-11! Πως βγαίνει το συγκεκριμένο νούμερο; Κάθε βαθμός που μαζεύουν οι ομάδες στις 30 αγωνιστικές του πρωταθλήματος, τους απέφερε 17.500 ευρώ και 19.500 ευρώ αντίστοιχα για τις δύο προηγούμενες σεζόν! Τη φετινή βέβαια χρονιά ο αριθμός αυτός θα είναι μειωμένος, αφού τα τηλεοπτικά έσοδα, βάσει της συμφωνίας της Λίγκας με τη Nova, μειώθηκαν κατά 10%. Ακόμα κι έτσι όμως το 2/2 μέχρι την ολοκλήρωση της κανονικής περιόδου του πρωταθλήματος, μεταφράζεται σε +100.000 ευρώ στα ταμεία των ομάδων, ήτοι στο ετήσιο μέσο συμβόλαιο μίας μικρομεσαίας ομάδας!

Το μοίρασμα της... πίτας και το 40% της εμπορικότητας

Αξίζει από εκεί και πέρα να επισημανθεί και ο τρόπος με τον οποίο χωρίζονται τα τηλεοπτικά έσοδα βάσει του κανονισμού της διοργανώτριας Αρχής. Αρχικά να σημειώσουμε πως τα έσοδα της Λιγκας τη φετινή σεζόν από τη συμφωνία της με το συνδρομητικό κανάλι, έφτασαν στα 40 εκατ. ευρώ. Από αυτά το 30% μοιράζεται ισομερώς στις 16 ομάδες που πήραν μέρος στο πρωτάθλημα και το ίδιο ποσοστό διανέμεται με βάση τους βαθμούς που έχει μαζέψει η κάθε μία, όπως αναλύσαμε παραπάνω. Σε ό,τι αφορά το εναπομείναν 40% -και εδώ φυσικά έρχονται να... κολλήσουν η ΑΕΚ με τον Άρη- μοιράζεται με βάση την εμπορικότητα των ομάδων.

Αυτό βέβαια δεν έχει γίνει από τη Λίγκα για κάποιον άλλο λόγο, πέραν του να δίνεται κίνητρο σε όλες τις ομάδες σε κάθε παιχνίδι, από την 1η ως την 30η αγωνιστική και φυσικά στα πλέι οφ, ώστε να κατεβάζουν την καλύτερη δυνατή ενδεκάδα. Σχετικά με την εμπορικότητα όμως υπάρχουν κάποιες ομάδες που βρίσκονται στην... Α' list, παίρνοντας μεγαλύτερο μέρος από την πίτα. Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Άρης έχουν σαφώς μεγαλύτερο ποσοστό στο συγκεκριμένο ποσό (40 εκατ. ευρώ), εκ του οποίου αφαιρούνται τα έσοδα της αστυνομίας (10%) και η φορολογία.

Με δεδομένο λοιπόν ότι ο Άρης δίνει «τελικό» την Κυριακή με τον... αδιάφορο -βαθμολογικά-Αστέρα Τρίπολης, αποδεικνύεται εμπράκτως πως μόνο αδιάφοροι δεν θα είναι οι Αρκάδες. Εκτός εξάλλου από τα χρήματα της νίκης, θα έχουν αυξημένα έσοδα και στο ενδεχόμενο που ο σύλλογος της Θεσσαλονίκης υποβιβαστεί στην Football League. To ίδιο φυσικά ισχύει και για την ΑΕΚ, που την τελευταία αγωνιστική φιλοξενείται από τον επίσης... αδιάφορο Ατρόμητο, που μόνο τέτοιος βέβαια δεν θα είναι, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα παραπάνω, αφού ισχύει ό,τι ακριβώς και για τον Άρη, σχετικά με το ενδεχόμενο υποβιβασμού της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η Κέρκυρα, μία από τις επίσης «αδιάφορες» ομάδες της Σούπερ Λιγκ στις δύο τελευταίες «στροφές» του πρωταθλήματος. Οι Φαίακες έχουν υποβιβαστεί και μαθηματικά, ωστόσο τα ματς με ΠΑΣ, Πανθρακικό -αμφότερα εκτός έδρας- που τους απομένουν στις δύο τελευταίες αγωνιστικές κι ενώ οι αντίπαλοί τους θα «καίγονται» για τη νίκη (για διαφορετικούς λόγους), μπορεί να τους αποφέρει περίπου 100.000 ευρώ, πόσο εξαιρετικά σημαντικό για ομάδα που θα αγωνίζεται στη Football League.

Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο σχετικά με τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν στην εμπορικότητα μίας ομάδας, ότι είναι μεταξύ άλλων τα εισιτήρια που «κόβει» κατά τη διάρκεια της σεζόν, η βαθμολογική της θέση στις αγωνιστικές περιόδους που πέρασαν, αλλά και οι εμπορικές της συμφωνίες.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

 

SUPERLEAGUE Τελευταία Νέα