Η... περηφάνια της Νυρεμβέργης

Η... περηφάνια της Νυρεμβέργης

Οι οπαδοί της Νυρεμβέργης συνεχίζουν τον αγώνα για μετονομασία του σταδίου σε «Μαξ Μόρλοκ» και ο Ball Boy Λευτέρης Ντανοβασίλης δεν καταλαβαίνει γιατί η νέα πρόταση δεν έγινε αποδεκτή.

Η... περηφάνια της Νυρεμβέργης

Η ιστορία είναι πάνω-κάτω γνωστή και βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Για όσους δεν την γνωρίζουν, οι οπαδοί της ταπεινής Νυρεμβέργης, που έχουν δει ελάχιστους ήρωες – συγκριτικά πάντα – να παίζουν για την αγαπημένη τους ομάδα ήθελαν να αποτίσουν φόρο τιμής στον Μαξ Μόρλοκ. Ο Γερμανός επιθετικός από το 1940 μέχρι το 1964 έπαιξε σε περισσότερα από 900 παιχνίδια, σκοράροντας περίπου 700 γκολ, οδηγώντας τη Νυρεμβέργη σε δύο πρωταθλήματα. Ο 38χρονος τότε, μάλιστα, Μόρλοκ κατάφερε να σκοράρει 8 γκολ σε 21 παιχνίδια στην παρθενική σεζόν της Μπουντεσλίγκα και τελευταία της καριέρας του. Το γκολ του στον τελικό του Μουντιάλ του 1954 επί της Ουγγαρίας, που σήμανε την αντεπίθεση της Δυτικής Γερμανίας (τελικό 3-2 από 0-2) είναι το πιο διάσημο, καθώς από εκείνον ξεκίνησε το «Das Wunder von Bern», το «Θαύμα της Βέρνης»…

Πως θέλησαν να τον τιμήσουν; Απλά ζητώντας απλά να μετονομαστεί το στάδιο της πόλης από «Φράνκενσταντιον» σε «Μαξ Μόρλοκ». Η καμπάνια, που έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες που έχουν ξεκινήσει οπαδοί, είναι στο προσκήνιο εδώ και αρκετά χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, το 1995 μετά τον θάνατό του, οι οπαδοί της Νυρεμβέργης ζήτησαν και πέτυχαν να ονομαστεί η πλατεία έξω από το «Φράνκενσταντιον», «Μαξ Μόρλοκ». Το 2006 βρισκόταν σε διαδικασία πλειστηριασμός για την εμπορική εκμετάλλευση του σταδίου και η πλειοψηφία των οπαδών ψήφισε να πάρει το όνομά του. Ο Δήμος της Νυρεμβέργης κέρδισε τον πλειστηριασμό της τράπεζας και όλοι πίστεψαν ότι η μεγαλύτερη δόξα του συλλόγου θα λάμβανε επιτέλους την τιμή που του άξιζε. Αμ δε…

Αντ’ αυτού ο Δήμος παραχώρησε την εκμετάλλευση στην εταιρεία GmbH και το στάδιο μετονομάστηκε easyCredit, ένα όνομα που ουδεμία σχέση είχε με τον σύλλογο, που ακολουθούσε τη νέα μόδα στην Γερμανία και τις επιταγές των καιρών. Τότε ήταν που η καμπάνια – ξεκίνησε από τους Ultras - πήρε μεγάλες διαστάσεις και έγινε γνωστή στον κόσμο. «Σε κάθε παιχνίδι θα υπάρχουν αντιδράσεις», είχε προειδοποιήσει ο εκπρόσωπός της, Στέφαν Βαρζέχα, πριν από περίπου ένα χρόνο και η δέσμευσή του τηρήθηκε. Πανό έκαναν την εμφάνισή τους όχι μόνο στο γήπεδο, αλλά σε όλη την πόλη, ενώ τα συνθήματα σε κάθε εντός έδρας παιχνίδι δεν θα άφηναν σε κανέναν να ξεχάσει την επιθυμία τους.

Η υπόθεση ήρθε και πάλι στο προσκήνιο, καθώς με το τέλος της σεζόν, η χορηγία έληξε και το «παραθυράκι» που έψαχναν άνοιξε. Η εταιρεία Teambank AG αποφάσισε να διακόψει την συνεργασία της με τον σύλλογο, όμως ο Δήμος, που κατέχει το 25,1% της εταιρείας, GmbH, ανακοίνωσε ότι ψάχνει νέο χορηγό. Η διοίκηση της ομάδας βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση, διότι πολύ απλά ο σύλλογος δεν πρόκειται να πάρει ούτε ευρώ από αυτή την χορηγία και δεν του πέφτει λόγος στην ονομασία του σταδίου! Κάτι που εξοργίζει ακόμη περισσότερο τους οπαδούς…

Ο Δήμαρχος έριξε το φταίξιμο στην κακή οικονομική κατάσταση του Δήμου, λέγοντας ότι θα χρειαστεί να κόψει κονδύλια από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς σε περίπτωση που δεν βρεθεί χορηγός, όμως κανένας δεν τον πίστεψε… Το στάδιο φυσικά και άλλαξε όνομα. Είναι πλέον γνωστό ως Stadion Nürnberg… Κάτι ουδέτερο, για να προσελκύσει πιο εύκολα ενδιαφερόμενους. «Το όνομα έπρεπε να είναι όσο ουδέτερο γίνεται. Είμαστε σε συζητήσεις και είμαι αισιόδοξος», τόνισε ο Άλφρεντ Ντίσνερ, εκτελεστικός διευθυντής της GmbH. Η πρώτη ενδιαφερόμενη που εμφανίστηκε στο προσκήνιο ήταν η ΜΑΝ, που φέρεται διατεθειμένη να προσφέρει 1 εκατ. ευρώ ετησίως. Μία λύση που υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα ήταν τόσο κακή, καθώς η ΜΑΝ έχει τις ρίζες της στη Νυρεμβέργη και προσφέρει στην τοπική κοινωνία. Αυτό, όμως, ίσχυε παλιότερα, καθώς πλέον έχει μεταφέρει τα κεντρικά της στο Μόναχο, ενώ έχει εξαγοραστεί κατά μεγάλο ποσοστό (70%) από την VW, που ως γνωστόν κινεί τα νήματα στην Βόλφσμπουργκ.

Οι οπαδοί πριν από λίγες ημέρες έριξαν στο τραπέζι την δική τους πρόταση. Την περασμένη σεζόν κόπηκαν 713.421 εισιτήρια στη Νυρεμβέργη, περίπου 42.000 κατά μέσο όρο, και η πρόταση είναι πολύ απλή. Αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 1,5 ευρώ και δεν πρόκειται να υπάρξει καμία χασούρα από την χορηγία. Ήδη 6.500 οπαδοί έκαναν γνωστό ότι θα την δεχθούν με την προϋπόθεση ότι το στάδιο θα μετονομαστεί σε «Μαξ Μόρλοκ», ενώ είναι βέβαιο ότι πολλοί ακόμη θα ακολουθήσουν. Τα χρήματα που έμπαιναν στα ταμεία του Δήμου κάθε χρόνο ήταν περίπου 800.000 από την προηγούμενη χορηγία, όμως, ούτε τώρα είναι κάποιος διατεθειμένος να πάρει στα σοβαρά την πρόταση.

«Δυστυχώς η πρότασή μας και το όνομα Μαξ Μόρλοκ δεν λήφθηκαν ποτέ σοβαρά υπόψη», τονίζουν οι οπαδοί, την στιγμή που η αναζήτηση για χορηγό συνεχίζεται… Η μάχη ανάμεσα στην παγκοσμιοποίηση και την εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου δεν πρόκειται να κερδηθεί ούτε να κριθεί από την ονομασία του σταδίου της Νυρεμβέργης. Αυτό που συμβαίνει, όμως, είναι κάτι παραπάνω από θέμα ρομαντισμού και σεβασμού στο παρελθόν της ομάδας. Για τους οπαδούς της Νυρεμβέργης συμβαίνει κάτι χειρότερο, καθώς νιώθουν να χάνουν την ταυτότητά τους και ότι τους συνδέει με το παρελθόν του συλλόγου που αγαπούν. Εκείνο που τους ενώνει πέρα από την αγάπη τους για την ομάδα είναι ο αγώνας για την ονομασία του σταδίου. Ελπίδα και επιθυμία όλων είναι να τα καταφέρουν…

 

Best of internet