Η Τούμπα της μελαγχολίας!

Αλέξανδρος Λυμπέρης Αλέξανδρος Λυμπέρης
Η Τούμπα της μελαγχολίας!

bet365

Ο Κώστας Βασιλόπουλος γράφει στο blog του στο gazzetta.gr για την Τούμπα που... μελαγχολεί τον κόσμο του ΠΑΟΚ με την αγωνιστική εικόνα που βλέπει από την ομάδα του.
Δεν σκοπεύω να ασχοληθώ ιδιαίτερα με το παιχνίδι του ΠΑΟΚ κόντρα στην Κέρκυρα. Οι γηπεδούχοι έχουν στο ενεργητικό τους ένα πολύ καλό ημίχρονο. Και φυσικά αναφέρομαι στο πρώτο. Πολλές ευκαιρίες, γρήγορο και οργανωμένο ποδόσφαιρο, τρία γκολ απέναντι βέβαια σε μια εντελώς αδύναμη ομάδα όπως η Κέρκυρα που δικαίως βρίσκεται στην τελευταία θέση του βαθμολογικού πίνακα.
Δυστυχώς ο Δικέφαλος στο δεύτερο ημίχρονο δεν πάτησε απλά φρένο –που ενδεχομένως θα ήταν και λογικό ενόψει του αγώνα Κυπέλλου της Πέμπτης με τον Λεβαδειακό- αλλά τράβηξε χειρόφρενο! Επέτρεψε στους φιλοξενούμενους να πατήσουν στην περιοχή του, να πετύχουν ένα γκολ και να χάσουν ευκαιρίες.
Απίστευτή και αδικαιολόγητη για άλλη μια φορά η μεταμόρφωση της ομάδας. Αυτό το σκωτσέζικο ντους που προσφέρει ο Δικέφαλος από το ξεκίνημα της χρονιάς στους φιλάθλους του έχει γίνει κουραστικό. Κουράζει κυρίως το γεγονός ότι δεν μπορεί να δοθεί καμία λογική εξήγηση. Είναι κρίμα η ομάδα να πετυχαίνει 3 γκολ στο α΄ μέρος και στο τέλος του αγώνα ο κόσμος να μην φεύγει χαρούμενος και χαμογελαστός από το γήπεδο.
Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που ο κόσμος επιλέγει σχεδόν από την έναρξη της περιόδου να απέχει από την Τούμπα. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό είναι πιο σοβαρό θέμα από τη νίκη επί της Κέρκυρας. Μόλις και μετά βίας συγκεντρώνονται στο γήπεδο 7.000-8.000 φίλαθλοι όταν κάποτε σε ανάλογα παιχνίδια η Τούμπα φιλοξενούσε τουλάχιστον 15.000 φιλάθλους. Και γράφω τουλάχιστον γιατί υπήρξε και εποχή (στο πρόσφατο παρελθόν) που σε ανάλογα παιχνίδια στο γήπεδο είχε και μεγαλύτερο αριθμό φιλάθλων.
Σίγουρα η οικονομική κρίση αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για μεγάλη μερίδα του κόσμου που ζορίζεται να πληρώσει εισιτήριο ακόμα και 10 ευρώ. Ιδιαίτερα οι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ εκτός Θεσσαλονίκης το σκέφτονται δυο και τρεις φορές για να ταξιδέψουν προς την Τούμπα. Τα έξοδα των μετακινήσεων έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν, τα εισοδήματα μειώθηκαν ενώ σε πολλές περιπτώσεις εξαφανίστηκαν.
Η οικονομική κρίση είναι ένας σοβαρός λόγος λοιπόν που η Τούμπα παρουσιάζει αυτή την εικόνα αλλά δεν είναι ο μόνος. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η ομάδα δεν κατάφερε να «ζεστάνει» τον κόσμο της. Λείπει ο ενθουσιασμός από τις τάξεις των φιλάθλων του ΠΑΟΚ. Η έλευση και η παρουσία του Σαββίδη προσέφερε και πάλι όραμα αλλά μέχρι εκεί. Η προσέλευση των φιλάθλων παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και θεωρώ ότι η κατάσταση θα διορθωθεί μόνο αν η ομάδα πείσει τον κόσμο με την απόδοση της ότι αξίζει να πάει στο γήπεδο.
Παρατηρείται φέτος το φαινόμενο κάτοχοι εισιτηρίων διαρκείας να μην είναι επισκέπτες του γηπέδου σε κάθε εντός έδρας παιχνίδι του Δικεφάλου. Πολλοί θα υποστηρίξετε ότι σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι πολύ νωρίς η ομάδα βρέθηκε σε μεγάλη βαθμολογική απόσταση από τον πρωτοπόρο Ολυμπιακό. Δεν ισχύει κατά την προσωπική μου εκτίμηση κάτι τέτοιο. Ο ΠΑΟΚ δεν γέμιζε την Τούμπα γιατί κατακτούσε τίτλους.
Δεν είναι οπαδός της φιγούρας και των τίτλων ο ΠΑΟΚτσης. Το γήπεδο γέμιζε πάντα όταν η ομάδα προσέφερε θέαμα ανεξάρτητα από τους στόχους. Όταν ενέπνεε τους οπαδούς του ο Δικέφαλος τους είχε και στο πλευρό του. Αυτό μπορεί να γίνει και φέτος. Δεν είναι αργά. Αν ο κόσμος πειστεί ότι η ομάδα έχει να… δώσει θα διαπιστώσετε ότι η αγάπη του ΠΑΟΚτσή για την ομάδα του είναι πιο δυνατή από την οικονομική κρίση.
Υ. Γ. 1 Εκπληκτικά και τα δυο γκολ του Σαλπιγγίδη. Ειδικά το πρώτο προεξοφλώ ότι θα επιλεγεί ως το καλύτερη γκολ της αγωνιστικής.
Υ. Γ. 2 Θετικότατο το… ντεμπούτο (σαν ντεμπούτο ήταν) του Γκαρσία. Ο Ουρουγουανός με τα παιχνίδια θα βρει ρυθμό και θα προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στην ομάδα δίνοντας την απάντηση που οφείλει σε όσους –αποτυχημένα- επιχείρησαν να τον λασπώσουν και να τον «τελειώσουν» από την Τούμπα. Και αναφέρομαι σε ανθρώπους που κινούνται στο δικό μου χώρο. Οι κωλοτούμπες τους θα μείνουν στην ιστορία και θα τους ακολουθούν για πάντα.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Αλέξανδρος Λυμπέρης
Αλέξανδρος Λυμπέρης

Ο Κώστας Βασιλόπουλος γεννήθηκε στην Κομοτηνή τον Οκτώβριο του 1969, παρά το γεγονός ότι η καταγωγή έχει σχέση με τον ωραιότερο χειμερινό προορισμό σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα Γρεβενά. Στην διάρκεια των μαθητικών του χρόνων έμαθε να εκτιμά δυο χρώματα. Το άσπρο της ελπίδας, που φωλιάζει στην ψυχή κάθε Έλληνα ως κρυφή ελπίδα κόντρα στο μαύρο του πένθους για τις αλησμόνητες πατρίδες.

Μαζί με τον μικρότερο αδελφό του μεγάλωσαν κρατώντας ανοιχτή την μπαλκονόπορτα του δωματίου τους τα Κυριακάτικα μεσημέρια περιμένοντας να ακούσουν τις ιαχές των οπαδών του ΠΑΟΚ απο την Τούμπα που σκέπαζαν την Θεσσαλονίκη σαν μαγικό πέπλο, σε κάθε γκολ.

Από το δημοτικό προτιμούσε κάθε Δευτέρα, Πέμπτη και Σάββατο να ρίχνει κλεφτές ματιές στα ΣΠΟΡ του Βορρά ( γεγονός που απέφερε ατέλειωτες τιμωρίες ) χωρίς να ξέρει ότι η ιστορικότερη εφημερίδα της Βόρειας Ελλάδας θα σημάδευε αργότερα την ζωή του. Μαθητής στην 1η τάξη του λυκείου το 1985 είχε την πρώτη του εμπειρία με την έντυπη δημοσιογραφία. Που αλλού; Στα ΣΠΟΡ του Βορρά. Το φλερτ που ξεκίνησε ένα απόγευμα Δευτέρας ( λίγο πριν ο ΠΑΟΚ κατακτήσει το δεύτερο πρωτάθλημα της ιστορίας του ) εξελίχθηκε σε θυελλώδη έρωτα και γάμο.

Το 2002 εγκατέλειψε το επαγγελματικό του «σπίτι» ( και το φέρει βαρέως ) για την εφημερίδα METROSPORT για να επιστρέψει το Νοέμβριο του 2008 αναλαμβάνοντας την διεύθυνση της εφημερίδας που θεωρεί οικογένεια του. Από τον Δεκέμβριο του 2009 ανέλαβε και την διεύθυνση του ραδιοφωνικού σταθμού SPORT 103 FM ενώ τηλεοπτικά στεγάζεται από το 1990 στην Δημοτική τηλεόραση Θεσσαλονίκης TV 100.

Στα χρόνια που κύλησαν από το 1985 εργάστηκε σε εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς και περιοδικά και με τη βοήθεια του Θεού ( όπως λέει ο ίδιος σε κάθε ευκαιρία ) κατάφερε να επιβιώσει στην σύγχρονη Ελληνική κοινωνία - ζούγκλα που χαρακτηρίζεται από ανθρώπους που έχουν αναγάγει την απάτη σε επιστήμη. Αντέχει ακόμα.