No risk, no fun!

Μαριάννα Αξιοπούλου
No risk, no fun!

bet365

Στις 14 Νοεμβρίου του 2010 έγινε ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής! Κι έκτοτε το επαναλαμβάνει κάθε χρόνο! Το gazzetta.gr παρουσιάζει τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

1. Σε κάθε σπορ είναι μανία, ευχή, κατάρα και συνήθεια... Πρέπει πάντα να ψάχνουμε τον επόμενο Μάικλ Τζόρνταν, τον επόμενο Ντιέγκο Μαραντόνα, τον νέο Πελέ ή τον διάδοχο του Μίκαελ Σουμάχερ. Ένα παιδί που γεννήθηκε στο Χέπενχαϊμ της Γερμανίας στις 3 Ιουλίου του 1987 έχει αναλάβει να σηκώσει το βάρος του πιο διάσημου πιλότου της Φόρμουλα 1. Ίσως γιατί υπάρχουν ομοιότητες στη ζωή τους και στον τρόπο που γεννήθηκε η αγάπη τους για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στην περίπτωση του Σεμπάστιαν Φέτελ, ήταν μια μηχανή του γκαζόν!

2. Το 1995, δηλαδή όταν ο Φέτελ ήταν οκτώ ετών, έτρεξε τον πρώτο του αγώνα σε καρτ! Σε ήταν το πρώτο από τα παιδιά της οικογένειας που θα το έκανε, αφού η αδελφή του είχε ξεκινήσει τους αγώνες της από τεσσάρων ετών. Η πρώτη του νίκη, ήρθε στο Γουϊτγκενμπορν λίγους μήνες μετά που ξεκίνησε να τρέχει. Σε ηλικία εννέα ετών βρήκε τον πρώτο του χορηγό και ήταν η Red Bull. Ένα χρόνο μετά στέφθηκε πρωταθλητής Γερμανίας και έμεινε στα καρτ μέχρι τα 15 του χρόνια.

3. Ο Νόρμπερτ Φέτελ ήταν ένας μεροκαματιάρης κηπουρός, ο οποίος είχε ως χόμπι τα καρτ. Η οικογενειακή θαλπωρή συμπληρωνόταν με την μητέρα, Χέικε, τις Μέλανι και Στέφανι και τον αδελφό του Σεμπάστιαν, Φάμπιαν. Οι ιστορίες για τα πρώτα παιδικά χρόνια του τον θέλουν να παίρνει τη μηχανή του γκαζόν του πατέρα του και να κάνει ατελείωτες βόλτες στον κήπο. Σε ηλικία τριών ετών πήρε για χριστουγεννιάτικο δώρο ένα καρτ!

«Έκανα βόλτες γύρω γύρω... Ξανά και ξανά και ξανά. Δεν ήθελα να βγω από το αυτοκίνητο και με τραβούσαν με το ζόρι έξω». Η καριέρα του είχε ξεκινήσει!!

4. Το πέρασμα στη Φόρμουλα 1 ήρθε το καλοκαίρι του 2002. Όντας μόλις 15 ετών, ο Σεμπάστιαν βρέθηκε στην Βαλένθια για να διαγωνιστεί με ακόμα 42 υποψήφιους και φυσικά να τους κερδίσει! Το έπαθλο; Μια θέση στην ομάδα της BMW και το 2002 ήταν μέλος της μεγάλης ομάδας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2004 κέρδισε το γερμανικό πρωτάθλημα Formula BMW και άρχισε να βρίσκει το δρόμο του, προς το επάγγελμα των ονείρων του. Να γίνει πιλότος στο F1 πρωτάθλημα.

5. Παρότι είχε δείξει από μικρός το ταλέντο και την αγάπη του για τα αυτοκίνητα, το πρώτο του όνειρο ήταν λιγάκι διαφορετικό. «Ήθελα να γίνω τραγουδιστής», λέει τώρα γελώντας! Ο μικρός Σεμπάστιαν είχε ως είδωλο τρεις Michael. Δεν είχε τη φωνή για να γίνει Michael Jackson, το ύψος για να γίνει Michael Jordan κι έτσι πήρε την απόφαση να ακολουθήσει το δρόμο του Michael Schumacher!

«Ο Άιτον Σένα και ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι τα πρότυπά μου. Θεωρώ τον Μίκαελ ως είδωλο όχι γιατί έχει κερδίσει περισσότερα από 90 grand prix, αλλά για το πάθος που έδωσε στο άθλημά του. Θυσίασε τα πάντα στη ζωή του για να πετύχει».

6. Το ανεπίσημο ντεμπούτο του στον κόσμο του επαγγελματικού μηχανοκίνητου αθλητισμού και στο υψηλότερο επίπεδο ήρθε στις 5 Ιουλίου του 2006. Μετά την απόλυση του Ζακ Βιλνέρ, η BMW επέλεξε τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα να τον αντικαταστήσει και πρόσθεσαν τον Φέτελ στην τριάδα των οδηγών. Στην Τουρκία εντυπωσίασε όχι μόνο με το γεγονός ότι έγινε ο νεότερος οδηγός που έτρεξε σε αγώνα της Φόρμουλα 1 (ήταν 19 ετών), αλλά και από το γεγονός ότι έκανε τον ταχύτερο γύρο στα δοκιμαστικά της Παρασκευής!

7. Τα σχολικά χρόνια του Σεμπάστιαν Φέτελ απέχουν από την περιγραφή ενός άρτιου και προσηλωμένου μαθητή. Αντιθέτως, έχει δηλώσει πως ήταν άθλιος στο σχολείο και ακόμα δεν έχει καταλάβει πως κατάφερε να πάρει πτυχίο με σχετικά καλούς βαθμούς. «Οι καθηγητές μου έλεγαν ότι δεν πειθαρχώ, κάνω φασαρία όλη την ώρα και προσπαθώ να προκαλώ φασαρίες», παραδέχεται, ενώ διηγείται και περιστατικό όπου πέρασε την πρώτη μισή ώρα μαθήματος κρυμμένος σε μια ντουλάπα μέσα στην τάξη, πριν τον ανακαλύψει η δασκάλα του!

8. Η δυστυχία του ενός, μπορεί να είναι ευτυχία και κάποιον άλλο. Ο σοβαρός τραυματισμός του Ρόμπερτ Κούμπιτσα, έδωσε το 2007 την ευκαιρία στον Σεμπάστιαν Φέτελ να αναλάβει τα ηνία. Σε μια εποχή που οι αλλαγές κανονισμών δεν άφηκαν, πλέον, τον τρίτο οδηγό να τρέχει στα δοκιμαστικά της Παρασκευής και σε μια εποχή που ο Γερμανός είχε μετακομίσει στην Ελβετία για να είναι πιο κοντά στο αρχηγίο της BMW, η μοίρα χτύπησε την πόρτα του. Ο Πολωνός πιλότος θα τραυμαστιστεί στο γκραν πρι του Καναδά και στην Ιντιανάπολις θα έρθει η στιγμή του Φέτελ.

Σε ηλικία 19 ετών και 349 ημερών θα πάρει την όγδοη θέση στον αγώνα και θα γίνει ο νεότερος πιλότος που θα πάρει βαθμό σε παγκόσμιο πρωτάθλημα Φόρμουλα 1.

9. Αντίθετα με τα μαθήματα, δεν είχε κανένα πρόβλημα στα σπορ. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ περιμένει μια ηλιόλουστη μέρα για να μπορέσει να παίξει μπάντμιντον με τους φίλους του και είναι κλασικό παιδί του αθλητισμού. Στα παιδικά του χρόνια έπαιζε τένις και ποδόσφαιρο και στην εφηβεία προτιμούσε το τρέξιμο και την ποδηλασία. «Δεν μπορείς ποτέ να πεις ότι προετοιμάζομαι για να κάνω καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το ξέρεις ότι αυτό θες, όπως το ήξερα κι εγώ, όμως δεν ξέρεις πότε θα σου συμβεί».

10. Η μεγάλη στροφή στην καριέρα του θα έρθει στον Ιούλιο του 2007. Μια επιστροφή στο... μέλλον! Η Red Bull είχε προβλήματα με τον δικό της οδηγό και στράφηκε στον Σεμπάστιαν για να μπορέσει να καλύψει το κενό στη θυγατρική της ομάδα, Scuderia Toro Rosso. Η συμφωνία επήλθε, η BMW συμφώνησε και τον Ιούλιο του 2007, ο Φέτελ υπέγραψε με την ομάδα στην οποία είχε περάσει τα νεανικά του χρόνια. Με το αζημίωτο, φυσικά, αφού για την πρώτη του χρονιά θα λάμβανε περίπου 165.000 δολάρια!

11. Εκτός από την αδυναμία του στα σπορ, έχει αδυναμία και στην Άιντραχτ Φρανκφούρτης. Είναι φανατικός οπαδός της γερμανικής ομάδας, ενώ παρακολουθεί με μανία όλες τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις. Είτε πρόκειται για ποδόσφαιρο, είτε για μπάσκετ, για τένις και, φυσικά, τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

12. Το 2008 θα ήταν ακόμα μια χρονιά ορόσημο για την καριέρα του. Μια χρονιά που ξεκίνησε με το χειρότερο δυνατό τρόπο, αφού λίγο έλειψε ο Σεμπάστιαν Φέτελ να γίνει ανέκδοτο!! Στα πρώτα τέσσερα γκραν πρι της χρονιάς, δεν είχε καταφέρει να τερματίσει σε κανένα, με τρακαρίσματα ή μηχανικά λάθη να τον αναγκάζουν να εγκαταλείπει στον πρώτο γύρο. Στις 14 Σεπτεμβρίου, όμως, θα ερχόταν η στιγμή της «εκδίκησης» ! Και τι καλύτερος τρόπος να το γιορτάσει, απ’ την παραδοσιακή σαμπάνια!!!

Σε ηλικία 21 ετών και 74 ημερών θα σπάσει ακόμα ένα ρεκόρ, όντας ο νεότερος που θα κέρδιζε γκραν πρι, αυτή τη φορά στην Ιταλία. «Όπως αποδείχθηκε σήμερα, μπορεί να κερδίζει αγώνες. Και σύντομα θα κερδίσει και παγκόσμια πρωταθλήματα», θα πει προφητικά ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ, ενώ στους πρώτους ψιθύρους σύγκρισης με τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο Φέτελ θα απαντήσει: «Είναι γελοίο και μόνο να το σκέφτονται κάποιοι».

13. Αν μπορούσε να γυρίσει το χρόνο πίσω, θα ήθελε να ταξιδέψει στο 1966 και να παρακολουθήσει τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου. «Θα ήθελα να δω αν η μπάλα πέρασε τη γραμμή ή όχι», έχει δηλώσει για τον θρυλικό τελικό Αγγλία-Δυτική Γερμανία στο Wembley.

14. Η νέα χρονιά θα ξεκινούσε με προαγωγή! Ο Ντέιβιντ Κούλθαρτ αποχώρησε και η Red Bull Racing ήξερε που θα έβρισκε τον καινούργιο της οδηγό. Μέσα στη σεζόν του 2009, ο Γερμανός πιλότος θα κερδίσει τέσσερις φορές (Κίνα, Αγγλία, Ιαπωνία, Άμπου Ντάμπι) και θα πάρει τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία των οδηγών, πίσω από τον Τζένσον Μπάτον με έντεκα βαθμούς διαφορά. Παράλληλα, θα κερδίσει το βραβείο του οδηγού με τον ταχύτερο γύρο στον κόσμο!

15. Οι άνθρωποι που θα επέλεγε να καλέσει σε δείπνο από το χώρο του αθλητισμού είναι ο Λανς Άρμστρονγκ, ο Τάιγκερ Γουντς και ο Ρότζερ Φέντερερ, γιατί θεωρεί πως «πρόκειται για απλούς ανθρώπους, που κατάφεραν να αλλάξουν επίπεδο στο άθλημα με το οποίο ασχολήθηκαν».

16. «Νιώθω εξουθενωμένος και δεν ξέρω τι να πω αυτή τη στιγμή. Ήταν μια τόσο μεγάλη σεζόν για όλους μας. Είμαι εξαντλημένος σωματικά και ψυχικά. Είναι σαν ένα όνειρο και δεν μπορώ να το πιστέψω. Όταν ξύπνησα το πρωί ήθελα να είμαι ήρεμος και απέφευγα να μιλάω με ανθρώπους. Τώρα θέλω να μιλήσω με όλους να τους ευχαριστήσω όλους. Στους τελευταίους δέκα γύρους, δεν ήξερα τι γινόταν. Δεν μου μιλούσε κανείς, υπήρχε απόλυτη ησυχία. Όταν μου μίλησαν ξανά, δεν πίστευα αυτό που άκουγα. Όλη μου τη ζωή, από τότε που ήμουν παιδί, έβλεπα και ονειρευόμουν με τη Φόρμουλα Ένα. Και τώρα να γίνεται πραγματικότητα ένα από τα όνειρά μου; Δεν το πιστεύω».

Στις 14 Νοεμβρίου του 2010, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε Παγκόσμιος πρωταθλητής. Φυσικά και ήταν ο νεότερος που το κατάφερε ποτέ.

17. Παρότι η οικογένειά του ζει στη γενέτειρά του, ο Σεμπάστιαν – όπως και ο Μίκαελ Σουμάχερ – έχει επιλέξει ως μέρος κατοικίας του στην Ελβετία. Εκεί μπορεί να εξασκεί τα χόμπι του, όπως είναι το snowboard, το mountain bike και το κολύμπι. Ο Φέτελ δεν είναι παντρεμένος, ωστόσο συζεί με την κοπέλα του, λατρεύει τις μακαρονάδες, το φαγητό της μαμάς του, τους Beatles και το έργο «Η ζωή είναι ωραία» με τον Ρομπέρτο Μπενίνι. Παραδέχεται, μάλιστα, πως κάθε φορά που το παρακολουθεί κλαίει!

18. Ένα από τα... χούγια του Σεμπάστιαν Φέτελ είναι να ονομάζει τα αυτοκίνητά του. «Όπως και τα πλοία, έτσι και τα αυτοκίνητα αξίζουν να έχουν ένα όνομα. Και συνήθως πρέπει να είναι γυναίκα και σέξι», έχει πει... Κάπως έτσι γεννήθηκε η Julie το 2008, η Kate το 2009, η Kate’s Dirty Sister την ίδια χρονιά, μετά το τρακάρισμα της Kate, η Luscious Liz και η Randy Mandy το 2010, η Kinky Kylie πέρυσι και η Abbey τη φετινή σεζόν.

19. Η εφηβεία του ήταν κομματάκι ανήσυχη. Όχι μόνο επειδή κοιτούσε πως θα την κοπανήσει από την τάξη ή ποια θα ήταν η επόμενη αταξία του, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Σε ηλικία 14 ετών αποφάσισε να βάψει τα μαλλιά του μαύρα! Πήγε σε μαγαζί καλλυντικών, αγόρασε το χρωμοσαμπουάν, έκανε τη βαφή μόνος του, αλλά το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό!

20. Στα 25 του χρόνια έχει, ήδη, 18 προσωπικά ρεκόρ στη Φόρμουλα Ένα! Ορισμένα από τα κυριότερα ακολουθούν στον πίνακα:

ΡΕΚΟΡ

ΠΟΤΕ

Οι περισσότεροι πόντοι σε ένα πρωτάθλημα

392 πόντοι, σεζόν 2011

Ο νεότερος οδηγός σε Γκραν Πρι

2006, Τουρκία

Ο νεότερος οδηγός που έκανε τον ταχύτερο γύρο

2006, Τουρκία

Ο νεότερος οδηγός που πήρε βαθμό σε αγώνα

2007, Ιντιανάπολις

Ο νεότερος, ταχύτερος οδηγός, τουλάχιστον για ένα γύρο

2007, Ιαπωνία

Ο νεότερος οδηγός σε PolePosition

2008, Ιταλία

Ο νεότερος νικητής σε GrandPrix

2008, Ιταλία

Ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής

2010

Ο νεότερος πιλότος που πήρε τη δεύτερη θέση

2009


21. Δύο από τα πράγματα που σιχαίνεται στη ζωή του είναι η κίνηση στους δρόμους και το πολύ πρωινό ξύπνημα. Επίσης δεν αντέχει τους χώρους καπνιζόντων στα αεροδρόμια, τα στενά παπούτσια και το μπαγιάτικο φαγητό. Δεν πίνει ποτέ καφέ, παρά μόνο νερό, τρελαίνεται για κάθε είδους γλυκά, δεν διαβάζει βιβλία και σαν γνήσιος σκληρός άντρας, φοβάται τα ποντίκια!!!

22. Όταν υπέγραψε με την Red Bull, το εν ισχύ συμβόλαιό του ήταν μέχρι το 2011 με δυνατότητα επέκτασης για έναν ακόμα χρόνο. Η αυστριακή εταιρία κινήθηκε έξυπνα και έγκυρα και τον περασμένο Μάρτιο έφτασε σε συμφωνία με τον Σεμπάστιαν Φέτελ για την ανάνεωση και επιπλέον τρία χρόνια, δηλαδή ως το 2014. Οι φήμες ήθελαν την «ομάδα» του να προλαβαίνει στο τσακ τη Φεράρι, που είχε σκοπό να δελεάσει τον Γερμανό, ενώ η αμοιβή του υπολογίζεται στα 7 εκ. ευρώ. Το χρόνο!

23. Στα έσοδα του, που αυξάνονται χρόνο με το χρόνο, πρέπει να προστεθούν και οι διαφημίσεις προϊόντων που έχει αναλάβει. Έχει σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο πολυτελείας για την Infiniti, το οποίο εμφανίστηκε πέρυσι στην έκθεση της Φρανκφούρτης, δάνεισε τη φωνή του στη γερμανική έκδοση της ταινίας «Cars 2», ενώ είναι και το κεντρικό πρόσωπο της διαφημιστικής καμπάνιας του γνωστούς σαμπουάν Head&Shoulders! «Επιλέξαμε τον Σεμπάστιαν εξαιτίας του πνεύμα νικητή που τον διακρίνει και της απλής του εμφάνισης». Παράλληλα, ήδη, κυκλοφορούν δύο βιογραφίες του!

24. Τον Φεβρουάριο του 2012 τιμήθηκε με την ύψιστη αθλητική διάκριση στην Γερμανία. Πήρε το βραβείο «Silberne Lorbeerblatt» ως αναγνώριση για τους τίτλους του και τον χαρακτήρα του, ένα βραβείο που έχει θεσμοθετηθεί από το 1950. «Μ’ αρέσει να συλλέγω έπαθλα. Αυτό, όμως, είναι κάτι ξεχωριστό, μοναδικό. Είναι κάτι που δεν παίρνεις κάθε χρόνο, ίσως το καταφέρεις μόνο μια φορά στη ζωή σου». Μην παίρνεις κι όρκο…

25. Όταν τον ρώτησαν ποιο είναι το σκεπτικό του, όταν τρέχει και η φιλοσοφία του στη ζωή, δεν το σκέφτηκε πολύ. «No risk, no fun», απάντησε!!! Τρέχει για να διασκεδάζει. Και διασκεδάζει όταν τρέχει!!! Τα τελευταία τρία χρόνια προς τον τίτλο…

 

Τελευταία Νέα