Η εθνική «έλιωσε» στα τρεξίματα την Ακτή!

Βασίλης Γαλούπης Βασίλης Γαλούπης
Η εθνική «έλιωσε» στα τρεξίματα την Ακτή!

bet365

Ο Β. Γαλούπης αναλύει τα τρεξίματα της εθνικής, με τους Έλληνες διεθνείς να καταπίνουν χιλιόμετρα και να κερδίζουν κατά κράτος την Ακτή και σ’ αυτόν τον τομέα.

Κατά την γνώμη μου, ήταν το παιχνίδι με την πιο συγκλονιστική εξέλιξη μέχρι τώρα στο μουντιάλ. Η κρισιμότητα του αγώνα, λόγω της βαθμολογίας, οι ανατροπές και το σασπένς που υπήρξε μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο, ήταν το κάτι άλλο. Με την εθνική να παίζει ποδόσφαιρο με όλη τη σημασία της λέξεως και να δικαιούται τουλάχιστον τρία γκολ ακόμα. Τεράστια, ή πιο σωστά, μεγαλειώδης η εμφάνιση και πανάξια η πρόκριση για τον Σάντος και τους ποδοσφαιριστές του.

Ακόμα και σε ένα τόσο φορτισμένο ματς ψυχής, όμως, μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά και στους αριθμούς, έτσι ώστε να έχουμε μπροστά μας ένα πιο ολοκληρωμένο παλζ.

Αν εξαιρέσει κανείς, λοιπόν, τον εκρηκτικό Ζερβίνιο που ανέπτυσσε τρομερές ταχύτητες δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην ελληνική άμυνα, σε όλους τους υπόλοιπους δείκτες φυσικής κατάστασης υπερίσχυσε η εθνική μας ή τουλάχιστον δεν υστέρησε. Και γι’ αυτό είχε τα κουράγια όσο προηγούταν να βγαίνει συνέχεια στην κόντρα, αλλά και να πιέζει μετά το 1-1 μέχρι τις καθυστερήσεις για το γκολ της πρόκρισης. Η Ελλάδα, δηλαδή, ήταν αυτή που ουσιαστικά ανέβαζε τον ρυθμό με τις διαρκείς αντεπιθέσεις, ειδικά στο β' μέρος.

Η εθνική, λοιπόν, έτρεξε 103,7 χλμ., με μέσο όρο 9,3 χλμ. για κάθε διεθνή. Είναι χαρακτηριστικό της υπερπροσπάθειας ότι τα 2,4 χλμ. για κάθε παίκτη ήταν στα «κόκκινα», δηλαδή σπριντ. Η μέση ταχύτητα των Ελλήνων ποδοσφαιριστών έφτασε μέσο όρο στα 28 χλμ./ώρα.

Από την άλλη πλευρά, η Ακτή έκανε μόλις 95,4 χλμ., δηλαδή 8,3 χλμ. λιγότερα από την Ελλάδα! Πολύ μεγάλη η διαφορά για ματς τέτοιας σημασίας. Ο μέσος όρος ανά παίκτη για την αφρικανική ομάδα ήταν στα 8,3 χλμ. (9,3 για την εθνική μας). Τα σπριντ ήταν στα 2 χλμ. ανά διεθνή, με μέση ταχύτητα στα 29,1 χλμ./ώρα. Ήταν πιο εκρηκτικοί οι Αφρικανοί, δηλαδή, κυρίως λόγω Ζερβίνιο όπως θα αναφέρουμε και στη συνέχεια, δίχως ωστόσο η διαφορά να… ξεφεύγει. Ήταν σε λογικά πλαίσια.

Πάμε να δούμε τώρα και τα συνολικά τρεξίματα των Ελλήνων διεθνών:

Καρνέζης 1,2 χλμ., Μανιάτης 10,4 χλμ., Μανωλάς 8,4 χλμ., Σαμαράς 9,6 χλμ., Κονέ 1,4 χλμ., Καραγκούνης 9 χλμ., Σαλπιγγίδης 10,6 χλμ., Τοροσίδης 9,5 χλμ., Χριστοδουλόπουλος 9,5 χλμ., Παπασταθόπουλος 9 χλμ., Χολέμπας 9,5 χλμ. (αλλαγές: Γλύκος 3,7 χλμ., Γκέκας 1,6 χλμ., Σάμαρης 9,7 χλμ.).

Ο Σαλπιγγίδης, λοιπόν, ήταν ο πρώτος στα χιλιόμετρα, με δεύτερο τον Μανιάτη και τρίτο τον Σάμαρη που, μάλιστα, μπήκε αλλαγή! Φοβερός και ο Καραγκούνης που αντικαταστάθηκε στο 78’.

Τα περισσότερα σπριντ έκανε ο Μανιάτης (48 συνολικά), με δεύτερο τον Σαλπιγγίδη (43). Τις υψηλότερες ταχύτητες σε κάποιο σπρίντ τους ανέβασαν οι Σαλπιγγίδης (30,7 χλμ./ώρα και Μανωλάς 30,5). Κι από τα άλλα «ποιοτικά» στατιστικά φαίνεται ότι οι διεθνείς δούλεψαν πολύ μέσα στο γήπεδο.

Από την Ακτή περισσότερο έτρεξε ο Γιάγια Τουρέ με 9,9 χλμ., τα πιο πολλά σπριντ έκανε όπως φάνηκε και δια γυμνού οφθαλμού ο Ζερβίνιο (50), ο οποίος ανέπτυξε σε μια κούρσα του ταχύτητα 32,3 χλμ./ώρα.

Η κατοχή ήταν 54-46 υπέρ της Ακτής και οι τελικές 13-13, με την Ελλάδα να έχει σαφώς περισσότερες «καθαρές» και κλασικές ευκαιρίες για γκολ.

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, στο Κολομβία – Ελλάδα, οι Νοτιοαμερικανοί έκαναν 107,6 χλμ. και οι διεθνείς μας 104,9 χλμ. Με την κατοχή ουσιαστικά μοιρασμένη στο 46-54 για την Ελλάδα. Εκείνο το παιχνίδι, πάντως, είχε τελείως διαφορετικό ρυθμό από το αποψινό. Άλλα εκείνα τα χιλιόμετρα, άλλα – πολύ πιο απαιτητικά λόγω τέμπο - τα σημερινά.

Στο Ελλάδα – Ιαπωνία, η εθνική μας έκανε 95,5 χλμ. και οι Ασιάτες 102 χλμ. Μια διαφορά που δικαιολογείται από το γεγονός ότι η Ελλάδα έπαιζε με παίκτη λιγότερο για παραπάνω από ένα ημίχρονο. Όταν έγινε η αποβολή Κατσουράνη, άλλωστε, τις δυο ομάδες χώριζαν μόλις 0,4 χλμ.

Όσον αφορά την Ακτή δεν μπόρεσε σε κανένα ματς να ξεπεράσει τα 100 χλμ. Στο Κολομβία – Ακτή είχαμε 102 - 94,7 χλμ. με κατοχή μπάλας αρκετά ισορροπημένη και στο Ιαπωνία – Ακτή 108,2 – 97,2 χλμ. Γενικά, η Ακτή που είδαμε στο μουντιάλ δεν εντυπωσίασε στους δείκτες φυσικής κατάστασης. Είχε αρκετά κουρασμένα και βαριά κορμιά, αν και πολλοί ανέμεναν ειδικά σ' αυτόν τον τομέα μια πολύ καλύτερη εικόνα από την συγκεκριμένη ομάδα.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Βασίλης Γαλούπης
Βασίλης Γαλούπης

Από πιτσιρίκι στα γήπεδα και στα τσικό του Αστέρα Ζωγράφου μεταπήδησε ως έφηβος στην πυγμαχία και τα ρίγκ. Με το που γράφτηκε σε σχολή δημοσιογραφίας έπιασε ταυτόχρονα δουλειά στον "Φίλαθλο" το 1990, σε ηλικία 19 ετών, κάνοντας αρχικά βαρέα αθλήματα και περνώντας σταδιακά από ρεπορτάζ ποδοσφαίρου, μπάσκετ κλπ.

Από τον Μάιο του 2001 απέκτησε την δική του στήλη “ΝΤΟΠΕρμαν” κάνοντας προολυμπιακά άνω – κάτω τον ελληνικό αθλητισμό με διαδοχικές αποκαλύψεις σκανδάλων ντόπινγκ, σοκάροντας το πανελλήνιο με τις φριχτές παρενέργειες της χρήσης αναβολικών. Παράλληλα, έδωσε έμφαση στην κοινωνική διάσταση του αθλητισμού, όπως και σε θέματα επιστήμης των σπορ (τραυματισμοί, φυσική κατάσταση, προπόνηση, τεχνολογία, στατιστικές αναλύσεις, αιφνίδιοι θάνατοι κλπ.), αλλά και σε καυτά εξωαθλητικά ζητήματα (θέματα υγείας, οικονομική κρίση στην Ελλάδα, σκάνδαλο Siemens, διεθνή γεγονότα όπως ο πόλεμος στο Ιράκ, διαφθορά, μεταλλαγμένα κλπ.).

Αρθρογράφησε από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας της στην κυριακάτικη εφημερίδα "Real News", ενώ είχε καθημερινή παρουσία για μεγάλο διάστημα στον ραδιοφωνικό σταθμό "Sprint fm", όπως και στον "Champions 89.2".

Έχει συνεργαστεί με το μουσικό περιοδικό "Ποπ&Ροκ", με το ειδικό κοινωνικοπολιτικό μηνιαίο ένθετο της "Ελευθεροτυπίας" «Κοντέινερ» κλπ.

Η... χαλαρή συνεργασία του με το "Gazzetta" ξεκίνησε με παρεμβάσεις για θέματα της επικαιρότητας, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2011 παρουσίασε, μαζί με τον Μιχάλη Στεφάνου, το καθημερινό μαγκαζίνο του web radio “Gazzetta On Air”.