Τόσο μπορεί κι όπου φτάσει

Τόσο μπορεί κι όπου φτάσει

Τόσο μπορεί κι όπου φτάσει
Ο Θανάσης Ασπρούλιας και ο Σπύρος Καβαλιεράτος γράφουν για την Μπάμπεργκ που φανέρωσε (κι αυτή στο ΟΑΚΑ) τις αδυναμίες του Παναθηναϊκού, ο οποίος θα έπρεπε να είναι διαφορετικά προετοιμασμένος για... πόλεμο.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΣΠΡΟΥΛΙΑΣ

Παλιότερα, το ΟΑΚΑ ήταν ένα εορταστικός χώρος απόλαυσης και καλλιέργειας γνώσεων. Για το μπάσκετ. Στη φετινή περίοδο, η φωλιά του τριφυλλιού εξελίσσεται στον απόλυτο χώρο απογύμνωσης των αδυναμιών του. Ποιος μπορεί να αμφιβάλει πια ότι ο Παναθηναϊκός αποδίδει καλύτερα μακριά από την έδρα του και όταν επιστρέφει σε αυτή, αισθάνεται σαν να μπαίνει ξαφνικά κάτω από ακτίνες λέιζερ που αποκαλύπτουν και την παραμικρή κακογραφία. Δεν είναι παράλογο τούτο. Στις εκτός έδρας αναμετρήσεις οι παίκτες του Πεδουλάκη παίζουν διαρκώς με τον αέρα του αουτσάιντερ, στις περισσότερες περιπτώσεις δίχως να έχουν κάτι να χάσουν. Το σκηνικό στο ΟΑΚΑ μετατρέπεται αναλογικά, μα αντιστρόφως. Ο Παναθηναϊκός νιώθει το "πρέπει" και την ανάγκη να κερδίσει. Ο αγώνας γίνεται κλεφτοπόλεμος με την υποσημείωση όμως, ότι η ελληνική ομάδα είναι αυτή που πρέπει να παίξει μπάσκετ και όχι ...κρυφτοκυνηγητό.

Η νίκη του Παναθηναϊκού στο ΣΕΦ πληρώνει 2.90 στην sportingbet

Όταν, τα πράγματα έρχονται σε αυτό το επίπεδο ο Παναθηναϊκός μοιάζει ανήμπορος. Απέναντι σε μία ομάδα που είχε διαβάσει πολύ καλά το παιχνίδι, που έδινε περιστροφές με κοντό παίκτη στους ψηλούς του Πεδουλάκη, που τρεις βασικοί παίκτες της χρεώθηκαν με δύο και τρία φάουλ πάρα πολύ νωρίς, αλλά κι απέναντι σε μία ομάδα που δεν είχε το παραμικρό σημείο αναφορά στην επίθεση, ο Παναθηναϊκός έμοιαζε σαν να προσπαθεί να τρέξει ανάποδα στην ανηφόρα.
Το γεγονός ότι υπερτερεί μία ομάδα στους ψηλούς δε σημαίνει ότι με την πρώτη πάσα θα μπει καλάθι...

Το γεγονός ότι ο Γκιστ σούταρε (κι ευστόχησε σε ½) ξεμαρκάριστα τρίποντα στα κρίσιμα τελευταία λεπτά, δε σημαίνει ότι λειτούργησε υποδειγματικά η επίθεση του Παναθηναϊκού...
Αλλωστε, ποιος προπονητή συμφέρει περισσότερο να εκτελέσει ο Γκιστ για τρεις σε ένα μεγάλο σουτ; Τον Πεδουλάκη; Η τον αντίπαλο προπονητή (εν προκειμένω τον Φλέμινγκ), που προφανώς και ρίσκαρε πάνω στο μακρινό σουτ του Αμερικάνου.
Η Μπάμπεργκ, που δεν έχει και πολύ σπουδαίο ταλέντο στην επίθεση, έμεινε στο ματς με χαρακτηριστικά εύκολο τρόπο.

Χρησιμοποίησε με ευφυία τη δυνατότητα του φάουλ και ήταν σπάνιες οι περιπτώσεις που οι ψηλοί του Παναθηναϊκού "έβαλαν στο καλάθι" τον εκάστοτε κοντό της Μπάμπεργκ που βρισκόταν να τους μαρκάρει μετά από 4 ή 5 πάσες.

Ο Φλέμινγκ είχε δώσει εντολή στους δικούς του ψηλούς να δώσουν χώρο μακριά από το καλάθι στον Λάσμε και τον Σχορτσιανίτη κι ως εκ τούτου ή άμυνά του ήταν συμπαγής.
Τα τρίποντα του Παναθηναϊκού δε βρήκαν στόχο (με ομολογουμένως αισθητά πιο χαμηλά ποσοστά από τα συνηθισμένα) και το ματς κύλησε στην κόψη του ξυραφιού με...

* Τον Διαμαντίδη να παραμένει στο παρκέ πάνω από 30 λεπτά, παρότι το παλικάρι φαίνεται ότι είναι εκτός ρυθμού και δεν μπορεί να προσφέρει τα αναμενόμενα. ..

* Τον Ούκιτς, μετά από κάποια συμπαθητικά παιχνίδια, να παροπλίζεται στον πάγκο, παίζοντας μόλις 12 λεπτά.

* Τον Καπόνο να βρίσκει ξεμαρκάριστα σουτ μόνο απέναντι στη ζώνη των Γερμανών και μόνο μετά από κραυγαλέα λάθη των αντιπάλων.

* Τον Σχορτσιανίτη να έχει 2/3 σουτ, αλλά να παίζει μόνο έξι λεπτά...

Θεωρητικά και με βάση ότι ο Λάσμε δεν έχει στη φαρέτρα του το όπλο του παιχνιδιού με πλάτη, το παιχνίδι αυτό ήταν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Σοφοκλή. Ο Πεδουλάκης όμως τον κράτησε έξω... Πιθανώς διότι η πίεση, όταν έπαιρνε τη μπάλα στο λόου ποστ ήταν ασφυκτική και εξαιτίας αυτής ο Σόφο υπέπεσε σε δύο λάθη. Δουλειά του προπονητή όμως, είναι να διαβάσει με σωστό τρόπο το παιχνίδι. Οταν ο Σχορτσιανίτης τροφοδοτείται στο λόου ποστ είναι λογικό να πέφτουν δύο παίκτες πάνω του και να τους κλείνουν το οπτικό πεδίο. Αν όμως, ο Σόφο πόσταρε το εκάστοτε αντίπαλό του μέσα στην καρδιά της ρακέτας και κάτω από το καλάθι, πως θα μπορούσαν οι Γερμανοί να τον σταματήσουν;

Ο Παναθηναϊκός στερείται... Γενικώς... Δημιουργίας, φάσεων, ρυθμού... Στερείται. Αυτό μπορεί όμως, αυτό παίζει. Κι αυτή η τακτική κάπου θα τον βγάλει. Που; Θα δείξει!

Υ.Γ. Η Μάλαγα πέταξε στα σκουπίδια τη νίκη επί της ΤΣΣΚΑ στη Μόσχα και πλέον ο Παναθηναϊκός κάθεται γερά στην πρώτη τετράδα. Θεωρώ όμως ότι με τη νίκη των Τούρκων στην Ισπανία, οι πράσινοι δεν μπορούν να διεκδικήσουν τίποτα περισσότερο από την 4η θέση.

ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΣ

Στον... πόλεμο δεν πας έτσι

Η αντίδραση του Δημήτρη Διαμαντίδη αμέσως μετά τη λήξη του αγώνα ήταν μάλλον όλα τα λεφτά. Ο Παναθηναϊκός νίκησε την Μπάμπεργκ, αλλά του βγήκε η... ψυχή. Πήρε το αποτέλεσμα που ήθελε, αλλά δεν το ευχαριστήθηκε.

Η ουσία, βεβαια, είναι ότι οι πράσινοι πήραν τη νίκη και παραμένουν για τα καλά σε τροχιά πρόκρισης. Μάλλον μπήκε και ταβάνι στους στόχους τους, είναι η 4η θέση στον όμιλο. Η Εφές με το διπλό στην Ισπανία ξέφυγε. Απλά η ήττα της Μάλαγα, βοηθάει ως προς την επίτευξη του στόχου της πρόκρισης. Εστω και με μειονέκτημα έδρας.

Αν έχανε, πάντως, ο Παναθηναϊκός θα βρίσκονταν με την πλάτη στον τείχο. Τώρα κρατάει την τύχη στα χέρια του, έστω κι αν ξέρει πως πολλά θα εξαρτηθούν από το ματς στο Κάουνας. Ισως και στη Μάλαγα. Εκεί θα κριθούν πολλά. Με μία προϋπόθεση φυσικά. Να βρει τρόπο να παίξει καλό μπάσκετ ο Παναθηναϊκός. Να μην κερδίζει με τα χίλια ζόρια τον πιο αδύναμο κρίκο του ομίλου. Μέχρι τώρα τουλάχιστον.

Η Μπάμπεργκ διάβασε καλά τους γηπεδούχους και τους άφησε να σουτάρουν τρίποντα. Ο Παναθηναϊκός πέτυχε 7, αλλά αστόχησε σε 17. Κάτω από 30% το ποσοστό του, λίγο πολύ στα ίδια επίπεδα με το ματς κόντρα στη Ρεάλ. Εντός έδρας και τα δύο παιχνίδια αυτά, με τους πράσινους να έχουν συνολικά 13 στα 50. Και μιλάμε για σουτ με καλές προϋποθέσεις. Και τούτη η αστοχία προκάλεσε διστακτικότητα και λάθος αποφάσεις, γεγονός που επέτρεψε στην Μπάμπεργκ να μείνει ως το τέλος στη διεκδίκηση της νίκης.

Ποιος έκανε τη διαφορά; Ο Διαμαντίδης. Οχι γιατί ήταν εύστοχος. Δύο τρίποντα, δύο δίποντα και δύο βολές επιχείρησε. Ξεκάθαρα δεν είναι καλά σωματικά, αλλά σε τέτοια παιχνίδια είναι ικανός με το μυαλό του να διαβάσει σωστά τις φάσεις. Στο καθοριστικό σημείο μοίρασε την μπάλα, έβαλε κι ένα σημαντικό καλάθι. Οι 9 ασίστ που έκανε έγειραν και την πλάστιγγα. Ο Μπράμος έδωσε λύσεις, ο Λάσμε βοήθησε μέσα στη ρακέτα, ο Μπανκς έβαλε τις βολές. Μέχρι εκεί, όμως. Ο Παναθηναϊκός δεν είχε ούτε ενέργεια, δεν είχε ούτε δημιουργία. Η Μπάμπεργκ τον διάβασε και έμεινε ζωντανή.

Βέβαια αυτό το ματς πέρασε στην ιστορία και ο Παναθηναϊκός είναι υποχρεωμένος να κοιτάξει μπροστά. Εννοείται πως με τέτοια ομαδική λειτουργία δεν μπορεί να ελπίζει σε κάτι καλό, όχι μόνο στα δύο παιχνίδια με τον Ολυμπιακό, αλλά και στα ματς που θα κρίνουν την πρόκριση στα προημιτελικά. Το κατάλαβε προφανώς και ο Διαμαντίδης όταν ολοκλήρωθηκε ο αγώνας και αντέδρασε δείχνοντας τον εκνευρισμό του.

Φυσικά τα ντέρμπι των "αιωνίων¨είναι διαφορετικά, η φόρμα και το προηγούμενο ματς δεν μετρούν, εκεί παίζει ρόλο - όπως είπε και ο ουδέτερος πλέον Μάικ Μπατίστ - το ποιος το θέλει περισσότερο. Το γνωρίζει καλά ο Ολυμπιακός, που δεν πρόκειται να μπει στη διαδικασία να χαλαρώσει, βλέποντας την εικόνα του Παναθηναϊκού απέναντι στην Μπάμπεργκ. Οπως είπε και ο Μάρκους Μπανκς στις δηλώσεις του μετά το ματς έψαξε στο google και βρήκε ότι το ζευγάρι Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός είναι κάτι σαν πόλεμος. Σε αθλητικό πλαίσιο... Αλλά στον πόλεμο, δεν πας έτσι...

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Ασπρούλιας - Καβαλιεράτος
Ασπρούλιας - Καβαλιεράτος

Εντελώς τυχαία η γνωριμία τους ξεκίνησε μέσα από τις διαχωριστικές γραμμές που τους επέβαλλαν το πράσινο και το κόκκινο χρώμα. Ο ένας ως αθλητής των τμημάτων του Παναθηναϊκού κι ο άλλος ως σούπερ σταρ της ερυθρόλευκης και ταπεινής Δραπετσώνας... Τους ένωναν οι διόπτρες που φορούσαν αμφότεροι, τους χωρίζουν πολλά και κυρίως το μείζον αναπάντητο ερώτημα: Ποια ήταν καλύτερη ομάδα, το παιδικό του Παναθηναϊκού, ή της Δραπετσώνας... Ο ένας ακόμα έχει να λέει για τη νίκη μέσα στον Τάφο του Ινδού και τις διαδοχικές 30άρες που σκόραρε με το αριστερό χέρι του... Ο άλλος, αντιπαραθέτει τις πολλαπλές συμμετοχές του Παναθηναϊκού σε τελικές φάσεις πανελληνίων πρωταθλημάτων Παίδων κι Εφήβων.

Εξυπηρετούν το μοντέλο μίας σχέσης την οποία αντιπροσωπεύει το "Μαζί δεν κάνουν και χώρια δεν μπορούν"... Ο ζερβοχέρης ξεκίνησε τη δημοσιογραφική καριέρα του, πολύ πριν τον ψηλό διοπτροφόρο, στο "ΦΙΛΑΘΛΟ", εκεί όπου βρήκε το λιμάνι του (δεν υπάρχουν ταμπού στις λέξεις παρακαλώ) ο Ασπρούλιας, μετά την αποχώρησή του από την Sport.gr ή αλλιώς Sportline. Εκεί όπου ο ζερβοχέρης συνάντησε και συνεργάστηκε με τον ψηλό μετά τον "ΦΙΛΑΘΛΟ". Καταλάβατε τίποτα; Αν όχι, μην ανησυχείτε. Ούτε ο Καβαλιεράτος κατάλαβε πως το έκανε... Η συνύπαρξη συνεχίστηκε στο GOAL (σαν είπαμε μαζί δεν κάνουν και χώρια δεν μπορούν) κι αφού ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για την αποχώρηση του ...ζερβού με προορισμό την Sportday, αποφάσισαν και ίδρυσαν από κοινού το Superbasket.gr. Στο μεταξύ, ο Καβαλιεράτος ενστερνιζόμενος την άποψη που αναφέρει ότι "Οταν δεν μπορείς να νικήσεις τον εχθρό σου, κάντον φίλο σου" μετά την απώλεια της ανόδου του Εθνικού από την ΑΕΚΤ στο ιστορικό παιχνίδι του Παπαστράτειου διήγαγε κοινή αθλητική πορεία στην ομάδα του Εθνικού, όπου ο Ασπρούλιας έκατσε πάνω στα εκατομμύρια του συμβολαίου των Πειραιωτών, με αποτέλεσμα η άνοδος στην Γ'Εθνική να μην περάσει ούτε έξω από το Παπαστράτειο.

Στις απόψεις τους, στην κοσμοθεωρία, την αντιμετώπιση των πραγμάτων, τους χωρίζουν πολλά. Τα περισσότερα... Τους ενώνουν όμως ακόμα περισσότερα και ίσως πιο σημαντικά... Το έτος γέννησης (74άρηδες και οι δύο), η απύθμενη αγάπη για το μπάσκετ, η αιώνια (παρά τις διαφορές) φιλία και κυρίως ο σεβασμός του ενός για τον άλλον. Ηρθε η ώρα να κονταροχτυπηθούν! Εκκινώντας, ο μεν Καβαλιεράτος από τη θέση του ως εις εκ των κορυφαίων (αν όχι ο κορυφαίος) ρεπόρτερ Ολυμπιακού, ο δε Ασπρούλιας ως ένας άνθρωπος που ζει (σ)τον Παναθηναϊκό από μικρό παιδί. Σε αυτή τη γωνιά, δε θα κάνουν τίποτα περισσότερο από αυτό που συμβαίνει όταν πίνουν τον καφέ τους: Θα διαφωνούν... Ως συνήθως! Με φόντο τους δύο αιώνιους, αλλά με βάση και αφετηρία την αρχή της αξιοπρέπειας, όπως και οι δύο την ορίζουν. Οχι μιλώντας, αλλά γράφοντας... Και βάζοντας στο παιχνίδι όλους εσάς!