Έρχεται η... απογείωση της Euroleague!

To gazzetta.gr αποκαλύπτει γιατί το «στρατηγείο» της Βαρκελώνης «προσέλαβε» τον πολυεθνικό κολοσσό και πως θα αξιοποιήσει την ικανότητά του στην υπογραφή συμφωνιών, αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων. Η μοιρασιά των εσόδων και το νέο τηλεοπτικό συμβόλαιο.

Έρχεται η... απογείωση της Euroleague!

Αν κάποιος επισκεφτεί την ιστοσελίδα της IMG, δεν θα δυσκολευτεί καθόλου να διαπιστώσει ότι έχει να κάνει με μία εταιρία που έχει παραρτήματα σε 25 χώρες του κόσμου, απασχολεί περισσότερους από 3.000 υπαλλήλους και δραστηριοποιείται στην διαχείριση των δικαιωμάτων στο αθλητικό management και την τηλεόραση, διοργανώνοντας παράλληλα μεγάλα αθλητικά γεγονότα και συναυλίες κι εκπροσωπώντας αθλητές και καλλιτέχνες. Ο ιδρυτής της ήταν ο Αμερικανός δικηγόρος Μαρκ ΜακΚόρμακ, που ήταν ένας από τους πρώτους μεγάλους ατζέντηδες στον επαγγελματικό αθλητισμό και αργότερα, διετέλεσε καθηγητής του sports management στο πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης. Έναν χρόνο μετά το θάνατό του (2003), η εταιρία πουλήθηκε έναντι 750 εκατομμυρίων δολαρίων και το 2009 μόνο, τα έσοδά της άγγιξαν το 1 δις δολάρια (οπότε καταλαβαίνετε σε τι αστρονομικά νούμερα θα κυμάνθηκε ο τζίρος της). Το 2013, η μεταπώλησή της κόστισε 2,3 δις δολάρια και σύμφωνα με ασφαλείς εκτιμήσεις, η σημερινή της αξία αγγίζει τα 3 δισεκατομμύρια$!

Η εμπορική δυναμική της IMG

Τα παραπάνω στοιχεία εξηγούν σε έναν μεγάλο βαθμό τους λόγους για τους οποίους η Ευρωλίγκα, αποφάσισε να συνεταιριστεί με τον πολυεθνικό κολοσσό, που είναι απόλυτος κυρίαρχος παγκοσμίως, σε ο,τιδήποτε αφορά στα τηλεοπτικά και χορηγικά δικαιώματα γύρω από το τένις και το γκολφ! Η αδιαμφισβήτητη ικανότητα της IMG στην μόχλευση που έχει στην διαχείριση εμπορικών δικαιωμάτων και η δυναμική που την διακρίνει σε διάφορες αγορές, της δίνει τη δυνατότητα να μοιράζει μεγάλα πακέτα εμπορικών συμφωνιών σε διαφορετικά αθλητικά προϊόντα! Έτσι λοιπόν, ο «γάμος» της με την κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση του αθλήματος εκτός ΝΒΑ, θα της δώσει την ευκαιρία να εισχωρήσει για πρώτη φορά στον χώρο του μπάσκετ, το οποίο, ειδικότερα στο υψηλότερο επίπεδο της Ευρωλίγκα, αποτελεί μία αγορά που έχει προοπτικές ανέλιξης, όσον αφορά στην εμπορική εκμετάλλευση.

Από που θα προκύψουν τα 400 εκατομμύρια Ευρώ!

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι ιθύνοντες της πολυεθνικής εταιρίας έχουν διαβεβαιώσει τους ανθρώπους της Ευρωλίγκα, ότι μπορεί να εκτινάξουν την «μπάνκα» των εσόδων και γι' αυτό και ο Τζόρντι Μπερτομέου υποσχέθηκε ότι η συνεργασία με την IMG, θα αποφέρει στις ομάδες έσοδα της τάξεως των 400 εκατομμυρίων Ευρώ από τη σεζόν 2016-2017 και για τα επόμενα δέκα χρόνια. Το πλάνο της αύξησης των εσόδων, στηρίζεται κατά κύριο λόγο στον διπλασιασμό (σχεδόν) των τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε όλες τις χώρες, με δεδομένο ότι το νέο σύστημα διεξαγωγής, θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 4-5 πολύ μεγάλα παιχνίδια κάθε εβδομάδα, κάτι που σημαίνει ότι το τηλεοπτικό και εμπορικό πακέτο θα είναι πολύ πιο ελκυστικό απ' ότι ήταν μέχρι τώρα. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τμήματος πωλήσεων της IMG, αν η συμφωνία της UEFA με τα ελληνικά κανάλια για το Champions League, κοστίζει περίπου 30 εκατομμύρια Ευρώ τον χρόνο, η τηλεοπτική συμφωνία για τα δικαιώματα της νέας Ευρωλίγκα, δεν γίνεται να κοστίζει λιγότερο από 10, χωρίς σ' αυτό το ποσό να συνυπολογίζονται τα έσοδα από τις νέες χορηγικές συμφωνίες που ήδη επεξεργάζεται.

Το τηλεοπτικό τοπίο στην Ελλάδα

Τουλάχιστον για την ελληνική αγορά όμως, αυτά θα ισχύσουν από τη σεζόν 2017-2018, γιατί η Ευρωλίγκα έχει ακόμη έναν χρόνο συμβόλαιο με την NOVA και την ΕΡΤ, το οποίο της αποφέρει ένα ποσό κοντά στα 5 εκατομμύρια Ευρώ. Αν κι εφόσον η συμφωνία με την κρατική τηλεόραση και το συνδρομητικό κανάλι της Κάντζας δεν επεκταθεί (ήδη γίνονται διαπραγματεύσεις), τότε οι αγώνες της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης, δεν αποκλείεται να αλλάξουν τηλεοπτική στέγη από του χρόνου και να πάνε στον OTE TV, που σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες ασκεί ασφυκτικό pressing και είναι διατεθειμένος να φτάσει σε πολύ υψηλά νούμερα. Το “καυτό” αυτό θέμα, αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στον επόμενο μήνα και σίγουρα πριν από την διεξαγωγή του Final-Four του Βερολίνου (13-15 Μαϊου).

Τα έσοδα της πρώτης χρονιάς

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του εκτελεστικού διευθυντή της Ευρωλίγκα, τα έσοδα των ομάδων για τη νέα σεζόν, θα αυξηθούν κατά 15 εκατομμύρια Ευρώ, δηλαδή θα αγγίξουν τα 35, ενώ φέτος θα μοιραστούν συνολικά κοντά στα 20 εκατομμύρια. Αυτή η αύξηση θα προκύψει από τις νέες τηλεοπτικές συμφωνίες για τις οποίες ήδη διαπραγματεύεται η IMG (γίνονται συζητήσεις και για νέα είδη τηλεοπτικών συμφωνιών αλλά και από τα νέα χορηγικά και διαφημιστικά πακέτα που η πολυεθνική εταιρία θα εντάξει στην αγορά του ευρωπαϊκού μπάσκετ. Το συνολικό ποσό θα συγκεντρώνεται σε έναν κεντρικό “κουμπαρά” και τον ερχόμενο Μάϊο, οι ομάδες θα αποφασίσουν ποια θα είναι τα κριτήρια της τελικής μοιρασιάς των εσόδων στους 16 συμμετέχοντες της νέα σεζόν.   

Τελευταία Νέα