Οχ! Αυτούς δεν τους ξέρουμε!

Οχ! Αυτούς δεν τους ξέρουμε!

bet365

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προσθήκη του gazzetta.gr στην Google
Ο Μάνος Αντώναρος γράφει για την πανίσχυρη γενιά του Facebook που βραχυκύκλωσε το σύστημα διαθέτοντας ως όπλα ότι δεν έχει ταυτότητα, σύνθημα, χρώμα και ηλικία.

Διαβάζω διάφορα (βασικά στο Ίντερνετ) για τις συγκεντρώσεις των Αγανακτισμένων. Ο καθένας έχει μιαν άποψη. «Δεν έχει μήνυμα», «δεν είναι συσπειρωμένοι», «δεν είναι πολιτική κίνηση», «μαζεύονται νέοι, μαμάδες, μεγάλοι, κομματικοποιημένοι, σκέιτερς», «δεν έχουν φαντασία», «το κάνανε επειδή τσαντίστηκαν με τους Ισπανούς» κ.ά.

Ο καθένας έχει δίκιο.

Ή νομίζει ότι έχει δίκιο. Δικό του είναι το δίκιο, ό,τι θέλει το κάνει.

Το χειροπιαστό όμως είναι ένα:

 

Εδώ και τόσες μέρες μερικές χιλιάδες άνθρωποι ξεκινάνε αισιόδοξοι από τα σπίτια τους ή τη δουλειά τους και δίνουν ραντεβού στην Πλατεία Συντάγματος (και στις πλατείες άλλων πόλεων).

Στέκονται εκεί και περιμένουν.

Κάθε μέρα!

Ναι, τρώνε λουκάνικα, πίνουν καφέδες, φλερτάρουν, κάνουν και παρα-εμπόριο, σε άτακτα χρονικά διαστήματα ρίχνουν μούτζες προς τη μεριά της Βουλής, συχνά πυκνά κάνουν και δηλώσεις στις τηλεόρασεις, στέλνουν SMS, στέλνουν στο Twitter, πάνε ό,τι ώρα γουστάρουν, φεύγουν ό,τι ώρα γουστάρουν.

Είναι αυτό πολιτική συγκέντρωση;

ΒΕΒΑΙΑ και είναι!

Πολιτικότατη!

Δεν ήξερα ότι για να «χορτάσουμε» διεκδίκηση πρέπει να καίνε συνανθρώπους, να σπάνε αυτοκίνητα και να αλληλοδέρνονται διαδηλωτές με αστυνομικούς.

Οι άνθρωποι είναι εκεί.

Σηκώθηκαν επιτέλους από τους καναπέδες.

Ποιος βλάκας μπορεί να πει ότι αυτό από μόνο του δεν είναι τεράστια πολιτική ενέργεια;

Ναι, αλλά τους σήκωσε το facebook.

Και τι θέλατε δηλαδή να τους (ξε)σηκώσει;

Τα παραπολιτικά των εφημερίδων ή τα δελτία ειδήσεων; Ή μήπως οι κομματικές νεολαίες;

Ο «ελληνικός λαός» που τόσοι επικαλούνται δεν είναι ο συνδικαλιστής που στέκεται στο παράθυρο των ειδήσεων, δεν είναι καν ο πιτσιρικάς με την κουκούλα, δεν είναι το κομματόσκυλο ή ο μυρωδάτος τηλεπαρουσιαστής.

Αντιθέτως!

Πολύ αντιθέτως όμως! Κάργα ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ!

Ο «ελληνικός λαός» είναι η κυρία του τρίτου που δεν πίστευες ποτέ ότι θα τη δεις στο Σύνταγμα, η ξανθιά γκομενίτσα που δεν φαντάστηκες ποτέ ότι την ενδιαφέρουν κι άλλα πράγματα εκτός από τη γόβα, η μάνα με το καροτσάκι, οι εθελοντές γιατροί, οι τύποι που μαζεύτηκαν από το Twitter επ’ ευκαιρία να γνωριστούν κιόλας, η στεναχωρημένη που την εγκατέλειψε ο αραβωνιαστικός της, το νιόμυμφο ζευγάρι, ο παππούς και η γιαγιά...

Όλοι αυτοί σχηματίζουν ένα πλήθος.

Και το πλήθος είναι πάντα ο ανίκητος εχθρός της εφηρμοσμένης πολτικής.

Τα πλήθη μετριούνται με τον όγκο κι όχι με τη σύνθεσή τους.

Το σιωπηλό επίμονο πολύχρωμο πλήθος είναι ο νέος ανίκητος εχθρός της εφηρμοσμένης πολιτικής.

Διαθέτει δύο τρομερά όπλα:

Δεν έχει ταυτότητα.

Και δεν έχει σύνθημα.

Ουπς, το σύστημα βραχυκύκλωσε. Δεν το ’χε προβλέψει.

Στην αρχή αγνόησε το πλήθος.

Το επόμενο βήμα είναι να το αναλύσει.

Ναι, είναι η γενιά του Facebook.

Πού το βλέπετε το κακό;

Τι καλό είδατε από τη δική μου γενιά, του Πολυτεχνείου;

Ναι, η γενιά του Facebook είναι πανίσχυρη γιατί δεν έχει χρώμα, δεν έχει σύνθημα, δεν έχει ηλικία.

Και επειδή οι άνθρωποι που μας εκνευρίζουν (πολιτικοί, μεγαλοδημοσιογράφοι) τυφλωμένοι από την εξουσία δεν πρόσεξαν τη δύναμή του. Βασικά δεν πρόσεξαν την ύπαρξή του.

Ήταν μια γενιά που τους βγήκε από το πουθενά.

Είναι μια ιδιότυπη γενιά χωρίς ηλικιακά στάνταρ, την οποία κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει γιατί απλούστατα γεννήθηκε χθες και γεννιέται συνεχώς.

To σύστημα δεν νικιέται.

Αυτοαναπαράγεται... άρα δεν νικιέται.

Μπορείς όμως να το βραχυκυκλώσεις.

Ακριβώς σ’ αυτή τη φάση είμαστε τώρα.

Έφτυσε αίμα για να τους μαζέψει στην Ειρηνική Επανάσταση ο Γκάντι. Σήμερα χρειάζονται μερικές χιλιάδες like.

To τέλειο βραχυκύκλωμα!

Μάνος Αντώναρος


 

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta. Ακολούθησέ μας και στο Google News.

Μάνος Αντώναρος
Μάνος Αντώναρος

Ο Μάνος Αντώναρος γεννήθηκε στην Αθήνα και το πρώτο που θυμάται από τη δημοσιογραφία, ήταν όταν τον έπαιρνε από το χέρι ο πατέρας του (ο γελοιογράφος Αρχέλαος) και τον πήγαινε στα παλιά γραφεία της «Αθλητικής Ηχούς» για να παραδώσει τα σκίτσα του. Εκεί ο πιτσιρικάς Μάνος έβλεπε με ορθάνοικτα μάτια μερικά από τα ιερά τέρατα της (αθλητικής) δημοσιογραφίας να εργάζονται πυρετωδώς ακριβώς μπροστά στις λινοτυπικές μηχανές. Φυσικά του΄κανε εντύπωση και φυσικά ήθελε να γίνει ένας απ' αυτούς. Ετσι γύρω στα 20 του πήγε και είδε (μόνος του) τον μακαρίτη Κλεομένη Γεωργαλά και του είπε ότι ήθελε να δουλέψει στην «Ηχώ». Και εκείνος προφανώς θέλοντας να του κάνει πλάκα τον ρώτησε:

-Και τι θες να κάνεις;

-Να γράφω κάθε μέρα τη γνώμη μου!

Και -ω του θαύματος- ο Γεωργαλάς του απάντησε:

-ΟΚ! Αρχίζεις από σήμερα το απόγευμα.

Ετσι και έγινε. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ο Μάνος Αντώναρος έγραφε καθημερινά τη γνώμη του στην πίσω σελίδα της κραταιάς εφημερίδας.

Αργότερα δούλεψε σε πολιτικές εφημερίδες επί πολλά χρόνια, σε ραδιόφωνα και κανάλια. Κάθε φορά που εργαζόταν σε εφημερίδες έψαχνε την ευκαιρία να γράφει πού και πού στις αθλητικές σελίδες. Oι συνάδελφοι του αθλητικοί ρεπόρτερ πάντα του άνοιγαν την καλά φυλασσόμενη πόρτα τους.

Είναι ένας από τους πρώτους blogger στην Ελλάδα και υποστηρίζει φανατικά ότι το internet δεν είναι media, αλλά community.

Εδώ και δυο χρόνια εγκατέλειψε (από άποψη) τη μάχιμη δημοσιογραφία και αφιερώθηκε μαζί με τη γυναίκα του στο blog της www.eimaimama.gr

Τον τελευταίο διάστημα ανεβάζει post του στο gazzetta.

Hταν καιρός -όπως λέει ο ίδιος- να ξανανιώσει την χαρά της ελεύθερης και δημιουργικής δημοσιογραφίας.