6 συστήματα που πρέπει να έχει το καινούριο μας αυτοκίνητο

Gazzetta team
6 συστήματα που πρέπει να έχει το καινούριο μας αυτοκίνητο
Yπάρχουν ορισμένα αξεσουάρ που αξίζουν και το τελευταίο ευρώ της τιμής τους, καθώς προσφέρουν ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση. Το gazzetta προτείνει ανεπιφύλακτα έξι τέτοια συστήματα και εξηγεί τους λόγους.

Κάποτε φτάνει για τους περισσότερους η ώρα να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητό τους με ένα καινούριο. Ένα από τα ζητήματα που καλείται να λύσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι αναμφίβολα ο εξοπλισμός του νέου του οχήματος, κάτι αρκετά δύσκολο με βάση την τεράστια γκάμα αξεσουάρ και συνδυαστικών πακέτων, που προσφέρουν πλέον οι περισσότερες εταιρείες για όλη τη γκάμα των μοντέλων τους. Ορισμένοι έχουν αδυναμία στο…φαίνεσθαι, γι αυτό και επενδύουν αρκετά χρήματα σε εξοπλιστικά στοιχεία με αντικείμενο την εικόνα του νέου τους αποκτήματος, όπως είναι για παράδειγμα οι ντιζαϊνάτες ζάντες αλουμινίου ή διάφορα κιτ οπτικής αναβάθμισης.

Το gazzetta έχει ωστόσο την άποψη, ότι πρώτα πρέπει να επενδύσεις σε συστήματα και αξεσουάρ που είναι αρκετές φορές προαιρετικά, αλλά κάνουν ασφαλέστερη και πιο άνετη τη συμβίωσή μας με το καινούριο μας αυτοκίνητο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προτείνει έξι τέτοια χρήσιμα αξεσουάρ, τα οποία αποτελούν όχι μόνον μία ορθολική επιλογή αλλά προσδίδουν και υψηλότερη αξία μεταπώλησης για το μέλλον.

Προσαρμοζόμενο Cruise Control

Προσαρμοζόμενο Cruise Control

Κάμερα 360 μοιρών

Κάμερα 360 μοιρών

Προειδοποίηση νεκρής γωνίας

Προειδοποίηση νεκρής γωνίας

Ηead – up – Display

Ηead – up – Display

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Προβολείς Matrix – LED

Προβολείς Matrix – LED

Φροντίζει να διατηρεί αυτομάτως τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος των συνεχών επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων και αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνθήκες κυκλοφορίας Stop and Go. Εξαιρετικά ευχάριστο και σε ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο, όπου επιλέγεις την ταχύτητα κίνησης και αυτό αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Κάποτε παρκάραμε με την όπισθεν χρησιμοποιώντας απλά τους εξωτερικούς καθρέπτες. Σήμερα έχουν δυσκολέψει οι επιτόπιοι ελιγμοί, καθώς και τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλές κρυφές γωνίες λόγω του σχεδιασμού τους, αλλά και η κυκλοφορία έχει πυκνώσει πολύ και πρέπει να έχεις τα μάτια σου δεκατέσσερα, για να ελέγχεις τα πάντα. Η κλασική κάμερα οπισθοπορείας κάνει ουσιαστικά μισή δουλειά, ενώ μία μοντέρνα κάμερα 360 μοιρών σαρώνει όλον τον περιβάλλοντα χώρο και αποτρέπει ζημιές, όπως π.χ. γρατσουνίσματα και χτυπήματα πάνω σε «αόρατα» κολονάκια δίπλα στο αυτοκίνητο, κλπ.

Αποτελεί κατά την άποψή μας ένα από τα must του εξοπλισμού ενός καινούριου αυτοκινήτου, επειδή διευκολύνει αφάνταστα τον οδηγό στις αλλαγές λωρίδας και στις προσπεράσεις προειδοποιώντας τον αν βρίσκονται άλλα οχήματα στη νεκρή του γωνία. Αυτό συμβαίνει πλέον ολοένα συχνότερα, επειδή τα σημερινά μοντέλα διαθέτουν φαρδύτερα και ενισχυμένα κολονάκια, αλλά και αεροδυναμικότερες γραμμές με μικρότερους εξωτερικούς καθρέπτες, οπότε προσφέρουν πιο περιορισμένη περιμετρική ορατότητα σε σχέση με πολλούς προγόνους τους.

Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων. Αν επικεντρώνεσαι ωστόσο αποκλειστικά στην κυκλοφορία, κινδυνεύεις να αγνοήσεις σημαντικές πληροφορίες όπως π.χ. ότι κινείσαι πάνω από το όριο ταχύτητας και να εισπράξεις κάποιο πρόστιμο. Με την προβολή όλων αυτών των πληροφοριών στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό λύνεται το πρόβλημα και έχεις τα πάντα υπό έλεγχο, χωρίς να χρειαστεί να πάρεις το βλέμμα σου από τον δρόμο.

Ακόμη και οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων έχουν αλλάξει γνώμη σχετικά με τη χρησιμότητα των αυτόματων σαζμάν, που αποτελούν τον εφιάλτη των…ορθοπεδικών και ανακουφίζουν τους οδηγούς ειδικότερα από κάποια ηλικία και πάνω. Ενας λόγος υπέρ των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων είναι η αμεσότητα των αλλαγών σχέσεων σε σύγκριση με το παρελθόν. Επίσης δεν είναι πλέον τόσο ζημιάρικα και χάρη στον έξυπνο προγραμματισμό τους αποδεικνύονται συχνά οικονομικότερα σε κατανάλωση σε σχέση με τα χειροκίνητα.

Δεν είναι το φτηνότερο αξεσουάρ, αξίζει όμως σίγουρα τα λεφτά του, καθώς με τη συγκεκριμένη τεχνολογία φωτίζεται εξαιρετικά ο δρόμος στο σκοτάδι. Επίσης η δέσμη του φωτός προσαρμόζεται άμεσα και ιδανικά στις εκάστοτε συνθήκες χωρίς να τυφλώνει τα οχήματα που κινούνται αντίθετα ή βρίσκονται μπροστά σου, κάτι που ισχύει δυστυχώς για πολλά συστήματα αυτόματης εναλλαγής της σκάλας των προβολέων.