Νέα Mercedes EQS: Η ηλεκτρική αναγέννηση της εμβληματικής S-Class (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Νέα Mercedes EQS: Η ηλεκτρική αναγέννηση της εμβληματικής S-Class (pics)
Η απόλυτη ηλεκτρική λιμουζίνα έχει σήμα το αστέρι, διαθέτει στη φαρέτρα της όλα τα σύγχρονα όπλα της Mercedes και δείχνει το μέλλον στους υπόλοιπους. Δεν μας αρέσουν τα κλισέ, αλλά ο Έλον Μασκ θα δυσκολευτεί να κοιμηθεί απόψε.

Δεν χρειάζεσαι πτυχίο διατριβής στην αγορά αυτοκινήτου για να γνωρίζεις ότι η Mercedes πρωταγωνιστεί σε όλες τις κατηγορίες πολυτελών μοντέλων. Ωστόσο υπάρχει μια συγκεκριμένη κατηγορία στην οποία δεν πρωταγωνιστεί απλώς, αλλά την... ορίζει. Η S-Class ανέκαθεν ήταν το μοντέλο που έφερνε τις τάσεις στις λιμουζίνες κύρους, ενώ πολλές τεχνολογίες που σήμερα θεωρούμε δεδομένες στα αυτοκίνητά μας, πρωτοεμφανίστηκαν σε μια S.

Φτάνοντας στο 2021, ακόμη και η S-Class χρειάζεται... βοήθεια. Η ηλεκτρική τεχνολογία συνεχώς «καπελώνει» τα μοντέλα με θερμικά μοτέρ και η Mercedes για να τονίσει τη διαφορετικότητα των ηλεκτρικών της, αλλά και για αρκετούς ακόμη λόγους που εξυπηρετούν marketing στρατηγικές, έχει φτιάξει την γκάμα EQ. Μέσα από την τελευταία, βγαίνουν τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, ενώ στην οικογένεια EQ εντάσσονται και τα υβριδικά της.

Μια S-Class της ηλεκτρικής εποχής

Αρκετά όμως με τη θεωρία, ας περάσουμε στην πράξη. Η ημέρα είναι μεγάλη για τη Mercedes, αλλά και τα μοντέλα EQ αφού κατέφτασε η ναυαρχίδα, η νέα EQS που παίρνει αντίστοιχο ρόλο με την S-Class στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της φίρμας. Πρόκειται για μια τετράθυρη λιμουζίνα που θα σταθεί απέναντι στο Tesla Model S, την Porsche Taycan και το Audi e-tron GT.

Η Καλιφόρνια, το Τσουφενχάουζεν και το Ίνγκολσταντ αντίστοιχα, θα περάσουν... ανήσυχα βράδια αφού η νέα πρόταση από τη Στουτγκάρδη έχει να επιδείξει ισχυρά όπλα και τη σοβαρή, τεχνολογικά προηγμένη και ποιοτική προσωπικότητα που χαρακτηρίζει κάθε Mercedes.

Στο εξωτερικό κομμάτι η EQS δεν μοιάζει με καμία άλλη Mercedes. Η εμπρός μάσκα ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα, η μεγάλη καμπύλη της οροφής της δίνει ένα πιο «στρογγυλό» σχήμα και στο πίσω μέρος, μια κόκκινη φωτεινή λωρίδα διατρέχει την πόρτα του πορτμπαγκάζ συνδέοντας τα δύο φωτιστικά σώματα. Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, όμως ο αγοραστής μέσα από τη λίστα των έξτρα μπορεί να επιλέξει τροχούς με διάσταση ζάντας έως και τις 22 ίντσες.

Εσωτερικό που ρίχνει σαγόνια

Το... σοκ όμως, δεν έρχεται από την εξωτερική εμφάνιση, αλλά από την εσωτερική. Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που μας εντυπωσίασε τόσο μια καμπίνα αυτοκινήτου. Η νέα EQS δεν ακολουθεί την πεπατημένη σε κανέναν τομέα και τραβάει το δικό της δρόμο που αναμφίβολα, δημιουργεί ένα high tech περιβάλλον που μας κάνει να ανυπομονούμε για το μέλλον που έρχεται.

Η κεντρική κονσόλα, φιλοξενεί κανονικά δύο οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων. Θα προτιμήσουμε όμως να σταθούμε στο προαιρετικό Hyperscreen που κυριολεκτικά αλλάζει όλα όσα ξέραμε για το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου.

Ένα τεράστιο, ενιαίο γυάλινο κομμάτι καλύπτει τρεις οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Ο οδηγός έχει μπροστά στα μάτια του μια των 12 ιντσών, στο κέντρο υπάρχει μια τεράστια οθόνη αφής των 18 ιντσών και ο συνοδηγός, για να μην μείνει παραπονεμένος, έχει μια επίσης 12άρα οθόνη μπροστά του.

Το λογισμικό που τρέχουν οι τρεις αυτές οθόνες είναι το νεότερο της Mercedes, υποστηρίζει όλες τις πλατφόρμες σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο, φυσικά ασύρματα, ενώ υπάρχει και δυνατότητα Mirroring. Το MΒUX δίνει το «παρών», υποστηρίζει φωνητικές εντολές, ενσωματώνει την ψηφιακή βοηθό της Mercedes που ενεργοποιείται με τη φωνητική εντολή "Hey Mercedes" και καταλαβαίνει 27 γλώσσες. Μπορεί ακόμη και να αποθηκεύσει συγκεκριμένες εντολές που θα τις αντιλαμβάνεται μέσα από τον τόνο της φωνής του χειριστή.

Η Mercedes τοποθέτησε και ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου. Βλέπει κατευθείαν ποιος οδηγεί την EQS και «φορτώνει» τις προσωπικές του ρυθμίσεις. Από τις επιλογές στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, τους επιλεγμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, τη θέση του καθίσματος και των καθρεπτών, τις μουσικές λίστες και άλλα πολλά. Φυσικά η EQS μπορεί να εξοπλιστεί και με δύο ακόμη οθόνες των 12 ιντσών για τους πίσω επιβάτες ώστε κανείς να μην μείνει τελικά παραπονεμένος.

Σας φροντίζει ακόμη και στον ύπνο

Νομίζατε ότι η νέα EQS δεν έχει να επιδείξει κανένα άλλο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό; Προφανώς και όχι, σίγουρα ξέρατε ότι έχουμε κι άλλα να σας πούμε. Η νέα λειτουργία Nap Mode για παράδειγμα. Όταν ενεργοποιηθεί δημιουργεί το ιδανικό περιβάλλον ξεκούρασης για τον οδηγό ώστε να γεμίσει τις μπαταρίες του κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού. Φέρνει το κάθισμα σε ανάκλιση, κλείνει το σκίαστρο της ηλιοροφής, προβάλλει έναν νυχτερινό ουρανό με αστέρια στις τρεις οθόνες και παίζει χαλαρωτικούς ήχους.

Εννοείται ότι ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και η θερμοκρασία από τον κλιματισμό ρυθμίζονται στο ιδανικό επίπεδο. Στην ώρα που έχει επιλέξει ο οδηγός, το κάθισμα του κάνει μασάζ για να ξυπνήσει γλυκά, στην καμπίνα ψεκάζονται αναζωογονητικά αρώματα και το κάθισμα σταδιακά επανέρχεται στη θέση οδήγησης. Όχι, δεν κάνουμε καμία πλάκα.

Δύο οι εκδόσεις, ακολουθεί η AMG

Για αρχή θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις της νέας EQS. Η βασική χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει 333 ίππους. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η ισχυρότερη EQS 580 4Matic διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και συνολική απόδοση στους 523 ίππους.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται αρκετά πιο σύντομα, στα 4,4 δευτερόλεπτα, ενώ αργότερα φήμες λένε ότι θα δούμε και μια EQS με την υπογραφή της AMG, σπορ στήσιμο και περίπου 760 άλογα για να κάτσει απέναντι στα κορυφαία Tesla Model S και την Porsche Taycan Turbo S.

Ευέλικτη, έξυπνη και... μαγικό χαλί

Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, ότι η EQS θα χρησιμοποιεί και τετραδιεύθυνση. Στις χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί θα στρίβουν σε αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός, βελτιώνοντας την ευελιξία και μειώνοντας τον κύκλο στροφής. Πρόκειται για μια αποτελεσματική τεχνική ώστε να «κρύψεις» ένα μέρος των διαστάσεων ενός μεγάλου αυτοκινήτου όπως η EQS.

Στις υψηλότερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, βελτιώνοντας τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίψουν έως τις 10 μοίρες, όμως για να πάρει ο αγοραστής το μέγιστο από το σύστημα θα πρέπει να πληρώσει. Αλλιώς, περιορίζεται έως τις 4,5 μοίρες που είναι η βασική ρύθμιση. Η Mercedes λέει ότι στην επιλογή των 10 μοιρών «κόβεται» ένα μέτρο από τον κύκλο στροφής της. Εντυπωσιακό.

Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και η αερανάρτηση που αυτόματα προσαρμόζει το αυτοκίνητο στις συνθήκες. Ανάλογα με την οδήγηση ή το δρόμο, γίνεται πιο σκληρή ή πιο μαλακή. Επίσης έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει στο GPS τους κακοτράχαλους δρόμους ή μια απότομη ράμπα γκαράζ για να σηκώνει αυτόματα το αυτοκίνητο μερικούς πόντους και να μην κινδυνεύει η EQS από μια επαφή με το οδόστρωμα.

Έως 770 χλμ με μια φόρτιση

Για αρχή η Mercedes EQS θα διατίθεται με μπαταρία των 108 kWh. Σύμφωνα με τη μάρκα, εξασφαλίζει 770 χιλιόμετρα αυτονομίας και υποστηρίζει φόρτιση έως 200 kW, που προσθέτει 300 χλμ αυτονομία ανά 15 λεπτά στην πρίζα. Με τον οικιακό φορτιστή η διαδικασία κρατάει 10 ώρες, ενώ με Wallbox των 22 kW, 5 ώρες. Αργότερα θα προστεθεί και μια φθηνότερη επιλογή με μπαταρία των 90 kWh που θα έχει αυτονομία περίπου 650 χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!