Artura, το νέο υβριδικό καμάρι της McLaren (pics & vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Artura, το νέο υβριδικό καμάρι της McLaren (pics & vid)
Ένας τούρμπο, V6 βενζινοκινητήρας συνδυάζεται ιδανικά με έναν ηλεκτροκινητήρα για να δημιουργήσουν απόδοση στους 680 ίππους, χαρίζοντας ταχύτατες επιδόσεις και έντονο χαρακτήρα στο νέο supercar της McLaren.

Η υβριδική τεχνολογία έχει αρχίσει να διαδίδεται πάρα πολύ στην αυτοκίνηση, όταν όμως χρησιμοποιείται προς όφελος των επιδόσεων και της ισχύος, ίσως να μας αρέσει λίγο περισσότερο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα McLaren Artura. Το νέο μοντέλο της βρετανικής μάρκας διαθέτει έναν twin turbo V6 βενζινοκινητήρα των 3.0 λίτρων με 585 ίππους και 585 Nm ροπής μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα των 95 ίππων και των 225 Nm ροπής. Το θερμικό μοτέρ κινεί τους πίσω τροχούς και το ηλεκτρικό, τους εμπρός, ενώ συνδυαστικά αποδίδουν 680 ίππους με 720 Nm ροπής.

Η κίνηση που δίνει ο βενζινοκινητήρας στους πίσω τροχούς μεταδίδεται μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο δεν διαθέτει όπισθεν. Έχει μόνο τις οκτώ σχέσεις για εμπρόσθια κίνηση. Η όπισθεν γίνεται μέσω του ηλεκτροκινητήρα και μόνο, από τους εμπρός τροχούς. Έτσι, όταν ο οδηγός επιλέξει όπισθεν το μοτέρ βενζίνης δεν κάνει τίποτα και η ενέργεια ολοκληρώνεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα φροντίζει ώστε όσο άδεια και αν είναι η μπαταρία, θα έχει ικανό απόθεμα ισχύος για να κινήσει το όχημα με όπισθεν για αρκετά μέτρα.

Η McLaren Artura εκτός από high tech είναι και τρομερά γρήγορη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 3 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ./ώρα σε 21,5 δευτερόλεπτα και «τερματίζει» στα 330 χλμ./ώρα όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Από στάση, φτάνει στα 400 μέτρα μέσα σε 10,7 δευτερόλεπτα με ελαστικά δρόμου και στις εν κινήσει επιταχύνσεις, κάνει το 100-200 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα. Σε ο,τι αφορά το υβριδικό σύστημα έχουμε μια μπαταρία των 7,4 kWh που φορτίζει σε απλό οικιακό ρεύμα μέσα σε 2,5 ώρες μέχρι το 80%. Προσφέρει αυτονομία 30 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα και όταν χρησιμοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας, η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει η Artura είναι 130 χλμ./ώρα. Μετά αναλαμβάνει δράση ο V6.

Συνολικά ζυγίζει 1.395 κιλά χωρίς υγρά και 1.498 κιλά με υγρά και το ρεζερβουάρ γεμάτο στο 90% (χωράει 72 λίτρα). Σύμφωνα με τη McLaren το υβριδικό σύστημα επιβαρύνει την Artura με 130 κιλά, εκ των οποίων τα 88 έρχονται από την μπαταρία. Ο ηλεκτροκινητήρας ζυγίζει λιγότερα από 16 κιλά. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών στον εμπρός άξονα και των 20 ιντσών στον πίσω άξονα, ενώ φορούν ελαστικά διάστασης 235/35 και 295/35 αντίστοιχα. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους των 390 χιλιοστών εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες και 380 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες πίσω.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!