5 πράγματα που μας αρέσουν στα παλαιότερα αυτοκίνητα (pics)

Gazzetta team
5 πράγματα που μας αρέσουν στα παλαιότερα αυτοκίνητα (pics)
Όχι, τα μοντέλα προηγούμενων γενεών δεν ήταν καλύτερα από τα σημερινά. Ωστόσο υπερείχαν σε ορισμένα σημεία απέναντι στους σύγχρονους απογόνους τους, όπως δείχνουν και 5 χαρακτηριστικές περιπτώσεις που μας κάνουν να τα νοσταλγούμε!

Είναι φυσιολογικό να συνδέουμε τα παλαιότερα αυτοκίνητα με ευχάριστες αναμνήσεις από την παιδική ηλικία μας και όταν ήμασταν νεότεροι. Προφανώς τα σημερινά μοντέλα δεν έχουν καμία σχέση με τους προγόνους τους, που κουβαλούν κάποια χρονάκια στις πλάτες τους, αν και οι τελευταίοι εξακολουθούν να υπερέχουν σε ορισμένα σημεία. Δείτε πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που μας κάνουν να νοσταλγούμε τα αυτοκίνητα προηγούμενων γενεών.

1. Καλύτερη ορατότητα

Τα αυστηρότερα κρας τεστ και οι αναβαθμισμένες προδιαγραφές ασφαλείας έχουν ως συνέπεια να εφοδιάζονται τα σύγχρονα μοντέλα με χοντρά κολονάκια, που μειώνουν την ορατότητα και κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαραίτητες τις κάμερες ελέγχου του περιβάλλοντος χώρου, τα συστήματα εξάλειψης της νεκρής γωνίας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Αντίθετα, στο παρελθόν είχαν τα αυτοκίνητα λεπτές κολόνες και μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες, καθώς η αεροδυναμική του αμαξώματος περνούσε σε δεύτερη μοίρα. Ετσι έβλεπε ο οδηγός καλύτερα περιμετρικά του αυτοκινήτου του.

2. Φυσικός εξαερισμός

Οι παλαιότεροι θα θυμούνται σίγουρα τα μικρά τριγωνικά παραθυράκια που άνοιγαν σαν πορτάκια και ανήκαν στον βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των αυτοκινήτων προηγούμενων δεκαετιών. Όταν τα άνοιγες και στις δύο πλευρές, μπορούσες να αερίσεις το εσωτερικό εύκολα και με απολύτως φυσικό τρόπο, ενώ σήμερα δεν τολμάς να ανοίξεις το παράθυρο γιατί δημιουργούνται αμέσως έντονοι στροβιλισμοί του αέρα και αναπτύσσονται υψηλοί θόρυβοι.

3. Kανονικοί διακόπτες

Τα κόκπιτ ήταν στο παρελθόν σπαρτιάτικης λογικής με λίγους περιστροφικούς διακόπτες και κάποια μπουτόν, που μπορούσες να τα χειριστείς με δεμένα μάτια. Σήμερα μας σπάνε τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα νεύρα με διακόπτες ρύθμισης της έντασης του ήχου και με διακόπτες αφής, που σε προσκαλούν σε ραντεβού στα τυφλά και αποσπούν για κρίσιμα δευτερόλεπτα την προσοχή σου από τον δρόμο και την κυκλοφορία.

4. Φτιάξτο μόνος σου

Ακόμη και οι απλές εργασίες σε ένα σύγχρονο μοντέλο αποτελούν ταμπού, καθώς στον χώρο του κινητήρα θα έπρεπε να υπάρχουν προειδοποιητικές πλακέτες που να γράφουν «κοιτάτε, αλλά μην αγγίζετε». Και όντως δεν μπορείς να αγγίξεις ουσιαστικά τίποτα, όταν στο παρελθόν ήταν ο μέσος οδηγός σε θέση να κάνει μόνος του απλές εργασίες, όπως για παράδειγμα να αλλάξει τη λάμπα ενός προβολέα. Εννοείται, ότι κάτι τέτοιο θεωρείται σήμερα απαγορευτικό για ένα μοντέρνο σύστημα φωτισμού LEX, Xenon και προσεχώς λέιζερ!

5. Μαζεμένες διαστάσεις

Υπάρχει ένα οξύμωρο σχήμα. Οι οικογένειες γίνονται χρόνο με το χρόνο πιο ολιγομελείς, άρα χρειαζόμαστε θεωρητικά λιγότερους χώρους, όμως τα αυτοκίνητά μας αποκτούν συνέχεια μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Ετσι φτάσαμε στο σημείο να είναι ένα μοντέρνο supermini μεγαλύτερο σε διαστάσεις από ένα compact μικρομεσαίο μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το σημερινό VW Polo και το VW Golf πρώτης γενιάς. Αυτό μειώνει την ευελιξία των σύγχρονων οχημάτων, γι αυτό και μένουμε συχνά με την εντύπωση ότι έχουν στενέψει οι λωρίδες κυκλοφορίες και οι θέσεις στάθμευσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!