Αλλάζει σελίδα η BMW με το ολοκαίνουργιο iX (pics & vid) 

Πέτρος Σηφαλάκης
Αλλάζει σελίδα η BMW με το ολοκαίνουργιο iX (pics & vid) 
Περισσότεροι από 500 ίπποι, κορυφαία τεχνολογία και ηλεκτροκίνηση αποτελούν το νέο iX της BMW, το νέο SAV της μάρκας με το θεμελιώδη ρόλο για το μέλλον της φίρμας.

Πριν δύο χρόνια είχαμε δει για πρώτη φορά το επαναστατικό πρωτότυπο Vision iNEXT από τη BMW, το οποίο παρουσίαζε το όραμα της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος. Σήμερα λοιπόν έφτασε η μεγάλη στιγμή που γνωρίζουμε το iX, ένα νέο SAV (Sports Activity Vehicle, SUV στη «γλώσσα» της BMW) που φιλοδοξεί να αλλάξει τη ρότα της γερμανικής φίρμας. Πρόκειται για μια τεχνολογική βιτρίνα που ενσωματώνει όλα τα νέα επιτεύγματα της BMW.

Επίδειξη τεχνολογικής δύναμης

Αυτόνομη οδήγηση, ηλεκτροκίνηση, κορυφαία συνδεσιμότητα, υψηλές επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία από τις μπαταρίες το φέρνουν στην κορυφή της κατηγορίας και από εκεί φιλοδοξούν ότι θα ξεκινήσουν την αναδιάρθρωση της στρατηγικής τους στο άμεσο μέλλον. Δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματώνονται στο νέο BMW iX, που δίνουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Συνδυαστικά αποδίδουν 504 ίππους και εκτοξεύουν το SAV στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα.

Πάνω από 600 χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση

Την ίδια στιγμή οι μπαταρίες επαρκούν για αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων ανά φόρτιση. Σύμφωνα με τη BMW αν υπάρχει φορτιστής των 200 kW μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% σε κάτι λιγότερο από 40 λεπτά. Από την άλλη, με WallBox των 11 kW που μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε σπίτι, η φόρτιση κρατάει περίπου 11 ώρες. Οι διαστάσεις του iX βρίσκονται σε παρόμοιο επίπεδο με αυτές της X5. Το αλουμινένιο πλαίσιο με τον ανθρακονημάτινο κλωβό περιορίζουν το βάρος και εκτοξεύουν την ακαμψία, ενώ σύμφωνα με τη μάρκα το κέντρο βάρους βρίσκεται πολύ χαμηλά ευνοώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως οφείλει να έχει κάθε BMW.

Με κάτι από... Σειρά 4

Αισθητικά, αμέσως παρατηρούμε τις τεράστιες γρίλιες εμπρός, στα πρότυπα της νέας Σειράς 4. Εκτείνονται μέχρι χαμηλά, στα τελειώματα του προφυλακτήρα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα φτιάχνουν μια δυναμική εικόνα. Στο πίσω μέρος θυμίζει κάτι από X7, κυρίως λόγω των φαναριών, ωστόσο κρατά μια απόλυτα διαφορετική ταυτότητα στην γκάμα της BMW και δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο.

«Διαστημόπλοιο» η καμπίνα

Στο εσωτερικό η λιτότητα έχει τον πρώτο ρόλο. Δύο οθόνες ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια του οδηγού και η κλασική κονσόλα των BMW απουσιάζει. Στο διαχωριστικό ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό συναντάμε το χειριστήριο του iDrive μαζί με μερικούς διακόπτες και το μάτι αμέσως πέφτει πάνω στο τιμόνι με το ασυνήθιστο σχήμα. Είναι προφανές ότι ο στόχος της μάρκας ήταν να φτιάξει μια εντελώς φουτουριστική ατμόσφαιρα για να ταιριάξει με το ύφος του αυτοκινήτου και να μπει απέναντι σε ένα κορυφαίο ανταγωνιστή, το Tesla Model X.

Για την ώρα η BMW δεν έχει αποκαλύψει πολλά πράγματα για τα τεχνολογικά επιτεύγματα του νέου ηλεκτροκίνητου SAV της. Δήλωσαν ότι αποτελεί το «αύριο» της μάρκας και θα διαθέτει πλήθος συστημάτων, από δυνατότητα αυτόνομης κίνησης μέχρι συνδεσιμότητα «άλλου επιπέδου» με τα smartphone, σε σχέση με αυτά που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Θα χρειαστεί να περάσει λίγος καιρός πάντως, για να δούμε τις λεπτομέρειες πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!