Η νέα Rolls-Royce Ghost επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια

Gazzetta team
Η νέα Rolls-Royce Ghost επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια
Αλλαγή πλεύσης για τη νέα Rolls-Royce Ghost η οποία φιλοδοξεί να συνεχίσει να αποτελεί την επιτομή της χλιδής, ταυτόχρονα όμως εξελίχθηκε σε μία πλατφόρμα καινοτόμων τεχνολογιών, αν και εξακολουθεί να ποντάρει αποκλειστικά σε V12 βενζινοκινητήρες.

Η νέα Rolls-Royce Ghost ακολουθεί το πνεύμα της εποχής, αλλά με τον δικό της –ιδιαίτερο- βρετανικό τρόπο. Ετσι παραμένει η επιτομή της πολυτέλειας και ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής για ελάχιστους ζάπλουτους συμπολίτες μας, ωστόσο τώρα πλέον «φορτώθηκε» με καινοτόμες τεχνολογίες. Διόλου τυχαίο βέβαια, καθώς η Ghost νέας γενιάς βασίζεται μηχανολογικά στην τρέχουσα σειρά 7 της BMW η οποία βρίθει από τεχνολογίες αιχμής.

Σε αντίθεση ωστόσο με τη Γερμανίδα αδελφή της, διατήρησε η Rolls-Royce Ghost τον πανίσχυρο δωδεκακύλινδρο κινητήρα της, που συνδυάζεται όμως πλέον με τετρακίνηση και υπερσύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας.

Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό του αμαξώματος έγιναν με χειρουργική ακρίβεια και χάρη σε αυτή τη στοχευμένη προσέγγιση δείχνει η νέα Ghost πιο μοντέρνα, νεανικότερη και λίγο δυναμικότερη. Τα πλευρά της απέκτησαν εντονότερες γραμμές και η μάσκα αποκαλύπτει την καταγωγή της από τη μεγαλύτερη Phantom. Εδώ κυριαρχούν οι νέοι προβολείς LED με λειτουργία λέιζερ και εμβέλεια έως και 600 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο, ενώ υπάρχουν βεβαίως οι χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες με το διάσημο αγαλματάκι Spirit of Ecstasy στην κορυφή του ψυγείου.

Πιο ανάλαφρο έγινε και το πίσω μέρος της χλιδάτης λιμουζίνας, όπου προβλέπονται επίσης φωτιστικά LED τα οποία συγκλίνουν προς το κέντρο.

Η νέα Ghost μεγάλωσε εξωτερικά και έγινε σχεδόν δέκα εκατοστά μακρύτερη από την προηγούμενη με αποτέλεσμα να αγγίζει σε μήκος τα 5,55 μ. Χάρη σε αυτή την αύξηση έγινε εφικτή η τοποθέτηση του θηριώδους V12 βενζινοκινητήρα των 6,8 λίτρων και των 563 ίππων πίσω από τον μπροστινό άξονα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μία ιδανική κατανομή του βάρους 50% - 50% ανά άξονα για ακόμη μεγαλύτερη άνεση και τέλεια οδική συμπεριφορά.

Η κλασική επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα του τετρακίνητου μεγαθηρίου των 2,5 τόνων έρχεται μέσα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται από κόφτη στα 250 χλμ./ώρα. Οι εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρουν ως μέση κατανάλωση τα 15,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και κάνουν επιτακτική την προσθήκη τουλάχιστον μίας plug-in υβριδικής εκδοχής στη γκάμα της νέας Rolls-Royce Ghost σε σχετικά άμεσο χρονικό ορίζοντα.

Η βρετανική ναυαρχίδα φιλοδοξεί να θέσει νέα μέτρα και σταθμά στο κεφάλαιο της άνεσης οδήγησης. Αυτό το επιδιώκει αυξάνοντας τους διαθέσιμους χώρους για τους πίσω επιβάτες, με αεραναρτήσεις που λειτουργούν προληπτικά, αλλά και με την άφθονη χρήση μονωτικών υλικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εσωτερικό της νέας Ghost έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 100 κιλά ηχομονωτικών υλικών και ουσιαστικά αυτό που ακούγεται είναι μόνον το κατακπληκτικό ηχοσύστημα των 1.300 Watt με 18 ηχεία διάσπαρτα στο δερμάτινο σαλόνι.

Το σύστημα πλοήγησης ενημερώνει συνεχώς το αυτόματο σαζμάν οκτώ σχέσεων για να προσαρμόζεται στα δεδομένα της κυκλοφορίας και του δρόμου, ενώ οι ίδιες πληροφορίες μαζί με τα στοιχεία από δύο κάμερες δίπλα στον καθρέπτη οδηγού στέλνονται στο σύστημα ενεργών αναρτήσεων. Ετσι έχει το τελευταίο τη δυνατότητα να αυτορυθμίζεται έγκαιρα σε ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα και να προσφέρει το μάξιμουμ όσον αφορά την άνεση οδήγησης.

Το πακέτο εξοπλισμού περιλαμβάνει βεβαίως και μία πληθώρα συστημάτων υποστήριξηςτου οδηγού όπως Head-up Display και αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος. Ακόμη μεγαλύτερη χλιδή υπόσχεται η έκδοση Long με μακρύτερο μεταξόνιο, η οποία θα κυκλοφορήσει το 2022. Η νέα Rolls-Royce Ghost θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα της στα τέλη της χρονιάς και ο τιμές της θα ξεκινούν στο εξωτερικό από περίπου 230.000 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!