Mε αυτονομία 800 χλμ. το Lucid Air (pics & vid)

Gazzetta team
Mε αυτονομία 800 χλμ. το Lucid Air (pics & vid)
Κανένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν προσφέρει αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων, όπως το αμερικανικό Lucid Air το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει του χρόνου στην αγορά και φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε φόβητρο της Tesla.

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι η Formula 1 αποτελεί την πλατφόρμα καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες περνούν αργότερα και στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Τη δόξα της κορωνίδας των μηχανοκίνητων αθλημάτων ζήλεψε ωστόσο και η Formula E, στην οποία συμμετέχουν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μονοθέσια και φαίνεται ότι θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Lucid Motors η οποία κατασκευάζει από κοινού με τις McLaren και Sony τις μπαταρίες για τη Formula E. Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει τον επόμενο χρόνο στην αγορά το πρώτο δικό της ηλεκτροκίνητο μοντέλο με μπαταρίες που θα αξιοποιούν την τεχνογνωσία της από τη Formula E και θα επιτρέπουν έως 517 μίλια αυτονομία, τα οποία ισοδυναμούν με περίπου 832 χιλιόμετρα!

Δεν πρόκειται για κάποιο διαφημιστικό πυροτέχνημα ούτε για ένα ουτοπικό νούμερο, καθώς η Lucid Motors πραγματοποίησε τις μετρήσεις κατανάλωσης ενέργειας στο Όμπορν Χιλς των ΗΠΑ σε συνεργασία με το αμερικανικό παράρτημα της γερμανικής εταιρείας έρευνας για ενεργειακή τεχνολογία και κινητήρες εσωτερικής καύσης, FEV. Οι δύο εταιρείες έκαναν τις μετρήσεις με βάση τις τυποποιημένες αμερικανικές προδιαγραφές κατανάλωσης για βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα οχήματα και για την αυτονομία ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο τύπο μετρήσεων, το Tesla Model S διαθέτει για παράδειγμα αυτονομία 402 μιλίων, δηλαδή 646 χιλιομέτρων, όταν το ίδιο μοντέλο προσφέρει σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο μετρήσεων WLTP αυτονομία 610 χιλιομέτρων. Άρα, ακόμη και με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα ανέρχεται η αυτονομία του Lucid Air σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP σε περίπου 790 χιλιόμετρα!

Ένα μεγάλο μέρος αυτής της εντυπωσιακής προόδου οφείλεται σίγουρα στη μπαταρία του αυτοκινήτου, που υιοθετεί πολλά χαρακτηριστικά από τη Formula E. Επίσης η Lucid Motors χρησιμοποιεί στο μοντέλο της ηλεκτρικό κύκλωμα 900 Βολτ, όταν όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τάση 400 Βολτ με εξαίρεση την Porsche Taycan των 800 Βολτ. Αυτό προσφέρει τρία πλεονεκτήματα. Πρώτον μία γρηγορότερη φόρτιση της μπαταρίας. Δεύτερον, τα ηλεκτροφόρα καλώδια είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα, οπότε εξοικονομείται βάρος και αφήνουν περισσότερα περιθώρια σχεδιασμού και καλύτερης αεροδυναμικής. Και τρίτον, το συγκεκριμένο ηλεκτρικό κύκλωμα διαθέτει υψηλότερη απόδοση.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα Lucid Air θα μάθουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε θα κάνει η αμερικανική εταιρεία την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής της. Τότε θα πληροφορηθούμε ενδεχομένως και γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ το λανσάρισμά του, που προβλεπόταν να γίνει αρχικά το 2018, δηλαδή τρία χρόνια νωρίτερα. Εκείνη τη χρονιά ξεκίνησε πάντως η συνεργασία της Lucid Motors με τις McLaren και Sony για τη Formula E, οπότε αναθεώρησαν οι Αμερικανοί τα σχέδιά τους.

Aυτή η συνεργασία εγγυάται βεβαίως τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία του εγχειρήματος, όπως επίσης και το γεγονός ότι Διευθύνων Σύμβουλος και διευθυντής των μηχανικών της Lucid Motors είναι ο Πίτερ Ρόουλισον. Ο Ρόουλισον έχει να επιδείξει μακρά θητεία σε κορυφαία πόστα στην Tesla και διετέλεσε μεταξύ άλλων διευθυντής της ομάδας των μηχανικών για το Model S, άρα είναι απόλυτος γνώστης του θέματος!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!