Izera, η πολωνική απάντηση στην Tesla (pics & vid)

Gazzetta team
Izera, η πολωνική απάντηση στην Tesla (pics & vid)
H Πολωνία ίδρυσε την Ιzera, μία νέα κρατική μάρκα αυτοκινήτων με πρότυπο την Tesla, η οποία παρουσίασε δύο πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα μοντέλα με ιταλικό σχεδιασμό που σχεδιάζεται να λανσαριστούν το 2023 στην αγορά.

Επί πολλά χρόνια κυριαρχούσαν στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου οι γνωστοί παίκτες, όπως οι Fiat, Ford, Renault, Toyota, VW, κλπ., ενώ έλειπαν τα νέα ονόματα. Αυτή η εικόνα άλλαξε ωστόσο άρδην χάρη στην ηλεκτροκίνηση και στο επιτυχημένο παράδειγμα της Tesla, οπότε μπαίνουν πλέον στο παιχνίδι και νέες μάρκες, που ιδρύθηκαν επί τούτου για να κλέψουν μερίδια από τις γνωστές. Ετσι έχουμε για παράδειγμα την κροάτικη Rimac, η οποία εξελίσσει και κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα υπεραυτοκίνητα και μάλιστα με μετοχική συμμετοχή της Porsche, ενώ στα τέλη του 2019 είχε κάνει την έκπληξη ο Τούρκος πρόεδρος, Ερντογάν, ανακοινώνοντας την κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων made in Turkey!

Τώρα πήρε σειρά η Πολωνία και μάλιστα με δύο δικά της ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, που θα κατασκευάζονται από τη νέα μάρκα Izera, θυγατρική της κρατικής επιχείρησης Electromobility Poland (EMP). Η Πολωνία αποτελεί τον μεγαλύτερο Ευρωπαίο αυτοκινητοκατασκευαστή χωρίς δική του μάρκα και αυτό σκοπεύει να αλλάξει τώρα με την Izera. Να συμπληρώσουμε επίσης, ότι η Πολωνία διαθέτει και τον μεγαλύτερο κλάδο προμηθευτών των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, δηλαδή φτιάχνει εδώ και χρόνια τα περισσότερα ανταλλακτικά και εξαρτήματα για οχήματα στη Γηραιά Ήπειρο, αν και δεν κατασκευάζει δικά της μοντέλα.

Με την Izera θα επενδύσουν πλέον οι Πολωνοί και στον κλάδο κατασκευής εξαρτημάτων για ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς η ζήτηση για εξατμίσεις, μηχανικά σαζμάν, συμπλέκτες κλπ. αναμένεται ότι θα μειώνεται χρόνο με το χρόνο. Για να μην καταρρεύσει λοιπόν η αυτοκινητοβιομηχανία που αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο βιομηχανικό κλάδο της χώρας, θα χρησιμοποιεί η νέα μάρκα Izera εγχώριους προμηθευτές για τα αυτοκίνητά της.

Για τα δύο πρωτότυπα μοντέλα, που αποκάλυψαν πριν λίγες ημέρες οι Πολωνοί, απευθύνθηκαν οι μάνατζερ της Izera στους Ιταλούς της Studio Torino Design οι οποίοι ανέλαβαν τον σχεδιασμό τους σε συνεργασία με τον ντόπιο ντιζάινερ, Τόμας Γιέλεζ, με προϊοστορία στη Jaguar. Πρόκειται για ένα SUV και ένα πεντάθυρο χάτσμπαγκ που αρέσουν με το αεροδυναμικό σχήμα τους και εντυπωσιάζουν με τα ψηφιακά τους όργανα και μία σύγχρονη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων.

Για να προλάβει να λανσάρει η Izera το 2023 τα αντίστοιχα μοντέλα παραγωγής στην αγορά, σκοπεύει να αγοράσει το πάτωμά τους από άλλον κατασκευαστή. Υποψήφια φέρεται η Volkswagen με την πλατφόρμα του ηλεκτρικού ID.3, ενώ εναλλακτικά ακούγονται οι Γάλλοι της PSA με το πάτωμα του Peugeot e-208 και οι Κορεάτες της Hyundai με του Kona Electric. Ακόμη πάντως δεν έχει ξεκαθαρίσει τίποτα και δεν αποκλείεται να δούμε τους Πολωνούς να καταλήγουν στην Toyota ή ακόμη και στην Tesla.

Τα πρώτα στοιχεία που αποκαλύπτουν τις προδιαγραφές των δύο πρώτων ηλεκτρικών Izera, δηλαδή έως 400 χλμ. αυτονομία και επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε περίπου οκτώ δευτερόλεπτα, δείχνουν πάντως περισσότερο προς την πλευρά της VW ή της Peugeot και σαφώς λιγότερο προς την Tesla.

Η νέα μάρκα ανέφερε επίσης, ότι τα δύο μοντέλα της θα διατίθενται με δύο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας και ότι θα περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό τους σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, όπως αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, εξάλειψης της νεκρής γωνίας, διατήρησης εντός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόματης πέδησης εμπρός από εμπόδια.

Οι Πολωνοί άφησαν το κερασάκι της τούρτας για το τέλος, υποστηρίζοντας ότι χάρη σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα χρηματοδότησης που ετοιμάζουν, θα κοστίζουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους όσο ένα ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο παρόμοιων προδιαγραφών!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!