7 υπέροχα Renault Clio που τιμούν τα 30 χρόνια ιστορίας τους (pics)

Gazzetta team
7 υπέροχα Renault Clio που τιμούν τα 30 χρόνια ιστορίας τους (pics)
Το Renault Clio έχει αποδειχθεί λίρα εκατό για τους Γάλλους από το 1990, οπότε λανσαρίστηκε στην αγορά. Το gazzetta παρουσιάζει επτά ξεχωριστά Clio που συνέβαλαν καθοριστικά στην εντυπωσιακή πορεία του μοντέλου εδώ και τρεις δεκαετίες!

Το 1990 ήταν μία κομβική χρονιά για τη Renault, καθώς λανσάρισε τον διάδοχο του R5 που δεν ήταν άλλος από το Clio πρώτης γενιάς. Από τότε έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι, όμως το γαλλικό supermini παραμένει σταθερή αξία στην κατηγορία του, μάλιστα πρόσφατα εκθρόνισε και το VW Golf από τον θρόνο του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Η διαχρονική επιτυχία του Renault Clio οφείλεται –μεταξύ άλλων- και σε ορισμένα μοντέλα – σταθμούς στη διάρκεια της τριαντακοντάχρονης πορείας του και εμείς επιλέξαμε επτά από αυτά.

1990, Renault Clio πρώτης γενιάς

Το πρώτο Clio αντικατέστησε το επιτυχημένο R5, που είχε παρουσιαστεί το 1972 και συνέχισε να παράγεται ως το 1996 παράλληλα με τον διάδοχό του. Το μοντέλο πρώτης γενιάς είχε 3,71 μ. μήκος, εφοδιαζόταν με κινητήρες 48 έως 135 ίππων και σηματοδοτούσε την αλλαγή τρόπου ονομασίας των νέων Renault από απλούς αριθμούς σε κανονικά ονόματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το όνομα Clio προέρχεται από την Κλειώ, τη γνωστή Μούσα της ελληνικής μυθολογίας.

1993, Renault Clio Williams

Το 1992 κατέκτησε η Renault το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 τόσον στους οδηγούς όσον και στους κατασκευαστές, οπότε «αντάμειψε» τους πιστούς φίλους της τον επόμενο χρόνο με το Clio Williams των 147 ίππων. Ο δίλιτρος 16βάλβιδος κινητήρας εντυπωσίαζε με την εκρηκτικότητά του, ωστόσο αποδείχθηκε εξαιρετικός και σε συνθήκες καθημερινότητας. Τα συγκεκριμένα μοντέλα –και ιδιαίτερα εκείνα με το γνήσιο μπλε μεταλλικό χρώμα και τις χρυσαφί ζάντες- είναι πλέον δυσεύρετα, περιζήτητα και πωλούνται σε αρκετά υψηλές τιμές.

1998, Renault Clio δεύτερης γενιάς

Το συγκεκριμένο Clio είχε 3,77 μ. μήκος και διέθετε ως σχεδιαστικό σήμα κατατεθέν τα φωτιστικά σώματα της μάσκας που παρέπεμπαν σε γουρλωμένα μάτια, ενώ κυκλοφόρησε και ως Clio Sport με έως 169 άλογα. Στο ανανεωμένο μοντέλο του 2001 μετατοπίστηκε το χαρακτηριστικό λογότυπο σε σχήμα ρόμβου από το καπό στις γρίλιες, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα.

2001, Renault Clio V6

Τα φουσκωτά πίσω φτερά του Clio V6 δημιουργούν άμεσους συνειρμούς με το cult, αλλά και ιδιότροπο στον δρόμο, R5 Turbo. Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί για να βολευτεί ο τρίλιτρος V6 με τους 255 ίππους που διψούν για βενζίνη καθώς η κατανάλωση ξεπερνά εύκολα τα 12 λίτρα ανά 100 χλμ. Η παραγωγή του Clio V6 περιορίστηκε σε μόλις 3.000 κομμάτια τα οποία έγιναν αισθητά λιγότερα στην πορεία, πέφτοντας θύματα της απότομης συμπεριφοράς του πισωκίνητου μοντέλου στο όριο.

2005, Renault Clio τρίτης γενιάς

Το μήκος του μοντέλου τρίτης γενιάς αυξήθηκε και άγγιξε σχεδόν τα 4 μέτρα (για την ακρίβεια, 3,98 μ.). Χάρη σε αυτή την εξέλιξη μεταλλάχθηκε πλέον το Clio από ένα μοντέλο πόλης σε ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, ακόμη και ως οικογενειακό. Για πρώτη φορά εφοδιάζονται οι ντιζελοκινητήρες του γαλλικού μοντέλου με φίλτρα σωματιδίων κάπνας, ενώ το 2008 προστίθεται στη γκάμα του και στέισον βάγκον (Grandtour) αν και μέχρι τότε αποτελούσαν οι συγκεκριμένες εκδόσεις σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο των μεγαλύτερων κατηγοριών.

2012, Renault Clio τέταρτης γενιάς

Το μοντέλο τέταρτης γενιάς είναι το πρώτο Clio που υιοθετεί τη σημερινή σχεδιαστική γλώσσα της Renault με βασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό τις «κρυφές» λαβές των πίσω πορτών. Το μήκους 4,06 μ. πεντάθυρο μοντέλο εφοδιάστηκε με νέα τρικύλινδρα μοτέρ τεχνολογίας Turbo, προηγμένα αυτόματα κιβώτια τύπου διπλού συμπλέκτη και πάνω σε αυτό βασίζεται το πρωτάθλημα Clio R.S. Trophy με τις σπορ εκδόσεις των 220 ίππων. Μάλιστα είχε ανακοινωθεί και μία ακόμη δυνατότερη έκδοση 273 ίππων, η οποία ωστόσο δεν παρουσιάστηκε ποτέ.

2019, Renault Clio πέμπτης γενιάς

Το Clio πέμπτης γενιάς κυκλοφόρησε το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και είναι με μήκος 4,05 μ. για πρώτη φορά ελαφρά κοντύτερο από το απερχόμενο. Επίσης πρεμιέρα για το Clio συνιστά η υβριδική του έκδοση, ενώ σχεδιαστικά ακολούθησε τη λογική της μετεξέλιξης σε σχέση με το μοντέλο τέταρτης γενιάς. Στις αρχές του 2020, το Renault Clio εκθρόνισε μάλιστα το VW Golf από την πρώτη θέση των ταξινομήσεων στην Ευρώπη!

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!