6 τρελά πειραματικά μοντέλα χωρίς μέλλον (pics)

Gazzetta team
6 τρελά πειραματικά μοντέλα χωρίς μέλλον (pics)
Τα concept cars μας ανοίγουν κανονικά την όρεξη για το μέλλον της αυτοκίνησης. Υπάρχουν όμως και ορισμένα τόσο εξωφρενικά, όπως η εξάδα που επιλέξαμε, τα οποία δεν φτάνουν ποτέ σε φάση παραγωγής και για τα οποία νιώθουμε ανακούφιση που γλιτώσαμε!

Tα πειραματικά αυτοκίνητα έχουν πολλαπλές χρησιμότητες για τις εταιρείες αυτοκινήτου. Με αυτά μπορεί να προβάλλει μία μάρκα τη μελλοντική της εικόνα στην αγορά, να αποκαλύψει νέες τεχνολογίες και καινοτόμους σχεδιασμούς, να μετρήσει τις αντιδράσεις των ειδικών και του κοινού, να αποκτήσει ένα ψυχολογικό πλεονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές της επιδεικνύοντας την ανωτερότητά της σε συγκεκριμένους τομείς, να δώσει λάμψη στην εικόνα της, κλπ. Βεβαίως, πολλά από τα concept cars που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς εμφανίζονται σαν κομήτες και δεν εξελίσσονται σε μοντέλα παραγωγής. Για μερικά από αυτά, που μας άρεσαν, λυπούμαστε πραγματικά για το άδοξο τέλος τους. Για ορισμένα άλλα όμως με εξωφρενικές προδιαγραφές νιώθουμε απλά ανακούφιση. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις αποτελούν έξι τέτοια πειραματικά μοντέλα, που επιλέξαμε ως επιεικώς απαράδεκτα.

General Motors Jiao

Το 2010 είχε κάνει πάταγο η General Motors στην Παγκόσμια Εκθεση της Σαγκάης με την τριλογία των μοντέλων Jiao (περηφάνεια), Μiao (μαγεία) και Xiao (γέλιο). Επρόκειτο για τρία παρόμοια ηλεκτρικά οχήματα διαστάσεων μόλις 1,5 Χ 1,5 μ. με πρόσβαση από το μπροστινό μέρος τους που άνοιγε σαν πόρτα. Τα μοντέλα διέθεταν μόνον έναν άξονα και ευτυχώς έμειναν μόνον ως αξιοπερίεργα οχήματα χωρίς προοπτική εξέλιξης.

Νissan Pivo 2

Η Nissan είχε κάνει την έκπληξη το 2005 με το τριθέσιο Pivo πρώτης γενιάς και το 2007 αποκάλυψε το εξελιγμένο Pivo 2, ένα μίνι με δύο ηλεκτροκινητήρες που μετέδιδαν την ισχύ τους σε κάθε τροχό χωριστά. Το Pivo 2 έφερνε κάπως και σε αυτοκινητάκι από λούνα παρκ, καθώς η καμπίνα του ήταν περιστρεφόμενη κατά 360 μοίρες, όμως ήταν πραγματικά ένα εξωπραγματικά φουτουριστικό project για να προχωρήσει περισσότερο.

Peugeot Vroomster

Δύο επιβάτες σε διάταξη φάλαγγας ο ένας πίσω από τον άλλον, χωρίς πόρτες και ανοιγόμενο πίσω τμήμα οροφής αποτελούσαν τα κύρια χαρακτηριστικά του Peugeot Vroomster που προέκυψε μετά από έναν σχεδιαστικό διαγωνισμό το 2000. Στόχος του ήταν να κερδίσει τις καρδιές των νέων, γι αυτό και ισορροπούσε μεταξύ μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου, ωστόσο δεν άρεσε τελικά η συγκεκριμένη ιδέα.

Mini XXL

Από τότε που ανέλαβε η BMW τη Mini, μεγαλώνουν συνεχώς οι διαστάσεις των μοντέλων της πάλαι ποτέ βρετανικής μάρκας. Ωστόσο το πρωτότυπο Mini XXL που παρουσιάστηκε το 2004 ξεπερνούσε κάθε προηγούμενο και δικαιολογούσε απολύτως την ονομασία του χάρη στα έξι μέτρα του μήκους του. Κερασάκι στην τούρτα του τριαξονικού concept car ήταν αναμφίβολα η μικροσκοπική πισίνα στο ανοιχτό μέρος του αμαξώματος.

Jeep Treo

Το Τreo παρουσιάστηκε το 2003 και έχει ενδιαφέρον, επειδή η μάρκα που ταυτίζεται με τα μοντέλα εκτός δρόμου σκόπευε να το εξελίξει και να το λανσάρει στην τελική του μορφή το 2008 στην αγορά! Το ηλεκτρικό Jeep υιοθετούσε πολλά σχεδιαστικά στοιχεία του Wrangler, διέθετε μία σειρά πίσω αεροτομών χωρίς προφανή χρησιμότητα και προβλεπόταν να εφοδιάζεται με ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου. Τελικά το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν προχώρησε και το Treo μπήκε στα χρονοντούλαπα της ιστορίας.

Ford Nucleon

Το 1957 η Ford ονειρευόταν να φτιάξει ένα μοντέλο που θα κέρδιζε την απαιτούμενη ενέργεια για την κίνησή του από έναν μικρό πυρηνικό αντιδραστήρα, τοποθετημένο στο ανοιχτό πίσω μέρος του αμαξώματος και ανάμεσα στους δύο τροχούς. Το Νucleon θα διέθετε 8.000 χιλιόμετρα αυτονομία μετά από κάθε ανεφοδιασμό του αντιδραστήρα με το απαιτούμενο ραδιενεργό υλικό. Οι κίνδυνοι που εμπεριείχε το project έβαλαν ωστόσο τέλος στα όνειρα της Ford, καθώς στην περίπτωση ενός ατυχήματος θα είχαμε διαρροή ραδιενέργειας για δεκαετίες σε ολόκληρα αστικά κέντρα και στον τοπικό πληθυσμό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!