Πέντε coupe που έκαναν θραύση στα 80s (pics)

Gazzetta team
Πέντε coupe που έκαναν θραύση στα 80s (pics)
Στα 80s έδιναν τον ρυθμό οι ντισκοτέκ, αγοράζαμε τα αυτοκίνητα με μετρητά, οι 100 ίπποι ήταν…σούπερ και τα «τίμια» coupe της μόδας. Ανάμεσά τους και η πεντάδα που επέλεξε η gazzetta για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι!

Τη δεκαετία του 80 έγιναν της μόδας τα προσιτά coupe, που τα λάτρεψε η νεολαία της εποχής. Όποιος ήταν σε θέση να αγοράσει, cash ή με…γραμμάτια, ένα από αυτά ήταν προνομιούχος, καθώς είχε εξασφαλισμένη την προσοχή του γυναικείου πληθυσμού και τον φθόνο του ανδρικού. Το gazzetta παρουσιάζει μία τέτοια χαρακτηριστική πεντάδα μοντέλων, η οποία είναι βεβαίως απλά αντιπροσωπευτική της δεκαετίας, όπου διασκεδάζαμε στις ντισκοτέκ και οποιαδήποτε ιπποδύναμη κινητήρα αυτοκινήτου ξεπερνούσε το μαγικό όριο των 100 αλόγων θεωρούταν σχεδόν εξωπραγματική!

Αlfa Romeo Alfetta GT και GTV

Alfa Romeo GTV

Aρχικά ονομαζόταν το μαζικό Coupe της ιταλικής φίρμας Alfetta GT και αργότερα μόνον GT σε αντιδιαστολή με τις σαφώς ακριβότερες και δυνατότερες GTV και GTV 6 με εξακύλινδρο μοτέρ 158 ίππων. Ωστόσο, η ονομασία GTV πέρασε από το 1974 έως το 1986 και στις υπόλοιπες εκδόσεις με τις προσιτότερες τιμές, κάτι που έδωσε μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του πισωκίνητου coupe, το οποίο φρεσκαρίστηκε αισθητικά το 1980. Η διάδοχος GTV του 1994 δεν κατάφερε να καλύψει ποτέ το κενό που άφησε το προηγούμενο μοντέλο.

Ford Capri III

Ford Capri τρίτης γενιάς.

Η ιστορία του Capri ξεκίνησε το 1968 με το μοντέλο πρώτης γενιάς, που πήρε το παρατσούκλι «Baby-Mustang» και έβαλε τη σφραγίδα του στην κατηγορία των coupe εκείνης της εποχής. Το Capri II λανσαρίστηκε το 1974 και απογοήτευσε τους φανατικούς φίλους του με το μάλλον άχρωμο ντιζάιν του. Η Ford αντιλήφθηκε έγκαιρα το ατόπημά της και το 1978 παρουσίασε το ανανεωμένο Capri III με δυναμικότερες γραμμές και πιο σπορτίφ DNA. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατασκευαζόταν έως το 1986 με κινητήρες 70 έως 188 ίππων και εξελίχθηκε σε χαρά των βελτιωτών, που προσέφεραν στην αγορά έναν ατέλειωτο αριθμό διαφορετικών αεροτομών για την οπτική αναβάθμιση του αμαξώματος.

Ηοnda Civic CRX

To Honda Civic CRX πρώτης γενιάς.

To CRX έφερε φρέσκο άνεμο στην κατηγορία των μικρών σπορ μοντέλων με σύγχρονα στοιχεία, όπως το κιβώτιο πέντε ταχυτήτων και το ψηφιακό ρολόι στο κόκπιτ. Η πιο καθαρόαιμη εκδοχή του Civic ξεχώριζε από τα περισσότερα coupe της εποχής, όντας ένας αυτοκίνητο με εξαιρετική σβελτάδα και ειδικότητα την καταβρόχθιση των στροφών. Το μοντελάκι πρώτης γενιάς με μήκος μόλις 3,75 μ. και τους 100 ίππους ισχύ κυριάρχησε στους δρόμους από το 1983 έως το 1987 και ζύγιζε μόνον 825 κιλά!

Τοyota Celica και Celica Supra

Πισωκίνητη Toyota Celica.

Η Toyota κέρδισε έναν μεγάλο αριθμό φίλων του αυτοκινήτου με τη Celica. Ιδιαίτερα δημοφιλής ήταν μάλιστα η τελευταία πισωκίνητη Celica κατασκευής 1982 έως 1985, ενώ κορυφαία έκδοση ήταν Celica Supra με ξεχωριστό ντιζάιν και 170 ίππους όταν οι απλές εκδοχές του ιαπωνικού coupe ξεκινούσαν από μόλις 68 άλογα. Ακολούθησαν οι νέες εμπροσθοκίνητες γενιές και η Supra εξελίχθηκε σε διαφορετικό μοντέλο με ακόμη πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, αλλά και ακριβότερες τιμές.

VW Scirocco II

To VW Scirocco δεύτερης γενιάς.

Το Scirocco ξεκίνησε καλά τη δεκαετία του 70, όμως το μοντέλο δεύτερης γενιάς που λανσαρίστηκε το 1981 άρχισε να νιώθει ήδη τα πρώτα σημάδια κόπωσης του αγοραστικού κοινού αλλά και της απόφασης της εταιρείας να του ανεβάσει αισθητά την τιμή του σε σχέση με το προηγούμενο. Πέρασε στην ιστορία, επειδή τα πίσω φωτιστικά του λειτούργησαν για την Aston Martin ως σχεδιαστικό πρότυπο για τα αντίστοιχα φώτα της Virage. Το 2008 παρουσίασε η Volkswagen το Scirocco τρίτης γενιάς, που δεν κατάφερε ωστόσο να κερδίσει τη συμπάθεια του αγοραστικού κοινού και είχε άδοξο τέλος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!