100 Xρόνια Mazda: Όλα ξεκίνησαν με το R360 Coupe (pics)

Gazzetta team
100 Xρόνια Mazda: Όλα ξεκίνησαν με το R360 Coupe (pics)
To μήκους μόλις τριών μέτρων λιλιπούτειο R360 Coupe παρουσιάστηκε το 1960 στην έκθεση του Τόκιο και ήταν το πρώτο επιβατηγό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Mazda, που κατασκεύαζε μέχρι τότε μόνον φορτηγά.

Mε ένα αξιαγάπητο μικρό coupe ξεκίνησε η ιστορία της Mazda στα επιβατικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για το Mazda R360 που έγινε αμέσως ένα νέο ορόσημο στην κατηγορία των επωνομαζόμενων microcars στην Ιαπωνία, ενώ καθόρισε και το DNA της μάρκας ως κατασκευαστή στιλάτων, οικονομικών και ευχάριστων στην οδήγηση αυτοκινήτων. Τα αποκαλυπτήρια του Mazda R360 έγιναν το 1960 στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο και μόλις ξεκίνησε η διάθεσή του τον Μάιο του ίδιου έτους πούλησε την πρώτη ημέρα 4.500 μονάδες.

Η πρεμιέρα του πρώτου επιβατηγού της Mazda το 1960 στην έκθεση του Τόκιο.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι έως τα τέλη του 1960 είχε κερδίσει πάνω από το 15% μερίδιο στη συνολική αγορά αυτοκινήτου της Ιαπωνίας, ενώ κατέκτησε σχεδόν τα 2/3 της ταχύτατα αναπτυσσόμενης κατηγορρίας των ''K-cars''. Ταυτόχρονα αποτέλεσε μία πολύ σημαντική καμπή στην ιστορία της Toyo Kogyo, όπως ήταν η τότε ονομασία της μετέπειτα Mazda Motor Corporation, που κατασκεύαζε μέχρι τότε μόνον φορτηγά και όχι επιβατηγά οχήματα.

Τα όπλα του

To Mazda R360 κόστιζε στην εποχή του γύρω στα 830 δολάρια.

Η μεγάλη επιτυχία του Mazda R360 οφειλόταν στη μοντέρνα του εμφάνιση, το ελαφρύ του βάρος, τη διασκεδαστική αίσθηση οδήγησης και το προσιτό του κόστος, ενώ ο τετράχρονος κινητήρας του με δύο κυλίνδρους και 360 κ.εκ. χωρητικότητα ήταν ιδιαίτερα οικονομικός. Το μοτοράκι απέδιδε μόνον 16 ίππους, όμως επέτρεπε μία ικανοποιητική τελική ταχύτητα της τάξης των 90 χλμ./ώρα χάρη και στα μόλις 380 κιλά βάρους του αμαξώματος. Εξάλλου οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του με μήκος μόλις 3 μ. και πλάτος 1,3 μ. το έκαναν πολύ ευέλικτο αλλά και προσιτό σε κόστος παραγωγής, με αποτέλεσμα να εξελιχθεί σε ένα μοντέλο για όλον τον κόσμο.

Στη...δίαιτα

Η Mazda έδωσε έναν μεγάλο αγώνα για να περιορίσει το βάρος του μοντέλου της, που έγινε έτσι το ελαφρύτερο τετραθέσιο Ι.Χ. στον κόσμο. Ετσι χρησιμοποίησαν αλουμίνιο και κράμα μαγνησίου για διάφορα μέρη του κινητήρα και του σαζμάν, ενώ για το πίσω παράθυρο χρησιμοποιήθηκε επίσης ειδικό plexiglass αντί κλασικού κρυστάλλου. Στη μείωση του βάρους συνέβαλε και το σασσί τύπου μονοκόκ, που εξασφάλιζε και υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας από τον μέσο όρο της εποχής. Χάρη στο χαμηλό βάρος, το R360 συμπεριφερόταν εξαιρετικά στον δρόμο, ενώ διέθετε και ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους τέσσερις τροχούς για περιορισμό των κραδασμών ειδικότερα σε ανώματα οδοστρώματα.

To ιαπωνικό coupe ήταν το ελαφρύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Το πρώτο Ι.Χ. της Mazda εφοδιαζόταν με μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων ή ημιαυτόματο σύστημα μετάδοσης, που το έκανε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό της εποχής με χειροκίνητα κιβώτια τριών σχέσεων. Αυτό μεταφραζόταν σε μία ευχάριστη και διασκεδαστική αίσθηση οδήγησης που αποτελούσε μοναδική εμπειρία για ένα microcar. Εξάλλου, τη διαφορά έκανε και η εμφάνιση. Ενώ λοιπόν τα περισσότερα K-cars ήταν σεντάν ή στέισον βάγκον, η Mazda επέλεξε να σχεδιάσει ένα στιλάτο coupe, όπως έκανε και αργότερα με μοντέλα όπως το Cosmo 110S ή τα Mazda RX-7 και RX-8.

Προσιτή τιμή

Παρά την καινοτόμο τεχνολογία του και τα ποιοτικά και σχετικά ακριβά υλικά κατασκευής του, το Mazda R360 προσφερόταν σε προσιτές τιμές που ξεκινούσαν στην έκδοση με το χειροκίνητο σαζμάν από περίπου 830 δολάρια χάρη στην αποδοτική διαδικασία παραγωγής του. Αυτός ήταν και ένας από τους σημαντικότερους λόγους, που κατάφερε και εξελίχθηκε από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του σε best-seller.

To Mazda R360 είχε μήκος μόλις 3 μ. και πλάτος 1,3 μ.

Το R360 αναδείχθηκε σε μοντέλο ορόσημο για τη Mazda και συνέβαλε στην εδραίωση της μοναδικής φιλοσοφίας της ως κατασκευαστή ιδιαίτερων αυτοκινήτων. Η προσοχή στην καινοτομία και η έμφαση στην ισορροπία, το περιορισμένο βάρος και την οδηγική απόλαυση συνεχίζουν να κυριαρχούν στη Mazda ακόμη και μετά από 60 χρόνια. Το ίδιο και η εμμονή της ιαπωνικής μάρκας να δίνει ψυχή στα προϊόντα της, ακόμη και αν ο πρωταρχικός τους σκοπός είναι να χρησιμεύουν απλά ως προσιτά μεταφορικά μέσα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!