Τα 7 αυτοκίνητα με τα καλύτερα χειροκίνητα κιβώτια

Gazzetta team
Τα 7 αυτοκίνητα με τα καλύτερα χειροκίνητα κιβώτια
Στην εποχή όπου τα αυτόματα κιβώτια κυριαρχούν, αξίζει να θυμηθούμε τα αυτοκίνητα με τα καλύτερα χειροκίνητα!

Η εξέλιξη της αυτοκίνησης θα βάλει σε μερικά χρόνια τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων στις προθήκες των μουσείων. Αυτό δεν είναι καλό ή κακό. Είναι απλώς απαραίτητο. Αφ' ενός διότι για τη μείωση των ρύπων τα κιβώτια πρέπει πλέον να έχουν έως και 10 σχέσεις και αφ' ετέρου διότι η τεχνολογία έχει δώσει οικονομικές και αξιόπιστες λύσεις αυτόματων κιβωτίων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μαζικά. Επιπρόσθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα επικρατήσουν στο μέλλον, δεν χρειάζονται κιβώτια.

Ήρθε λοιπόν η στιγμή να αποδώσουμε “τιμή” σε αυτά τα αυτοκίνητα, τα οποία έκαναν την αγγαρεία της αλλαγής των ταχυτήτων απόλαυση, τόσο στο παρελθόν, όσο και σήμερα. Συνειδητά μάλιστα δεν επιλέγουμε να παρουσιάσουμε supercars, αλλά τα πιο προσιτά εξ' αυτών και τα πιο διαδεδομένα και στη χώρα μας.

Honda Civic Type R

Το καλύτερο hot hatch της εποχής μας με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 320 ίππους, επιμένει στο χειροκίνητο κιβώτιο -και όχι άδικα. Με εξαιρετική κλιμάκωση, ελάχιστη διαδρομή στον επιλογέα και σπάνια ακρίβεια, αποδεικνύεται απόλυτος σύμμαχος του οδηγού.

Mazda MX-5

Ακόμα ένα αυτοκίνητο του σήμερα, το οποίο από την πρώτη του γενιά κέρδισε τους πραγματικούς οδηγούς όχι με την ισχύ του, αλλά με την ισορροπία της απόδοσής του, την πίσω κίνηση και το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο. Διατίθεται και πάλι στη χώρα μας, με βασικό κινητήρα 1.5 λίτρων 132 ίππων.

Toyota GT86

Το Toyota GT86 των 205 ίππων μπορεί να προσφέρεται και ως αυτόματο, αλλά είναι πραγματική ιεροσυλία να μην το αγοράσεις χειροκίνητο. Το κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει εντυπωσιακό κούμπωμα σχέσεων, εξαιρετικά μικρές διαδρομές του μοχλού και έναν υπέροχο συμπλέκτη. Σε συνδυασμό με την πίσω κίνηση, συνθέτει το απόλυτο αυτοκίνητο – παιχνίδι σε ένα σχετικά λογικό κόστος.

Honda S2000

To roadster της Honda στοίχειωνε, από το 1999 έως και το 2009, τα όνειρα κάθε ενθουσιώδη οδηγού. Λογικό, καθώς διέθετε έναν εκρηκτικό δίλιτρο κινητήρα 240 ίππων ο οποίος έφτανε με άνεση στις 8.300 σ.α.λ., κίνηση πίσω και ένα κιβώτιο – ποίημα, με επιλογέα που απαιτούσε μόνο την κίνηση του καρπού για τις αλλαγές των σχέσεων.

Ford Puma

To 1997 η Ford τόλμησε να προσφέρει ένα μικρό κουπέ αυτοκίνητο, το Puma, το οποίο σήμερα αναβίωσε ως crossover. Χαρακτηριστικό του πρώτου Puma ήταν η εξαιρετική οδική του συμπεριφορά και το υπέροχο κιβώτιο των μόλις 5 σχέσεων, στο οποίο όμως χαιρόσουν τις αλλαγές. Η ισχύς των κινητήρων του ξεκινούσε από τους μόλις 90 ίππους.

Peugeot 306 GTi-6

To 1996, ένα έτος πριν την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του 306 πρώτης γενιάς, η έκδοση Gti-6 με το δίλιτρο κινητήρα των 165 ίππων έγραψε ιστορία. Είχε εξαιρετικές επιδόσεις, ακραία αλλά υπέροχη οδική συμπεριφορά και ένα κιβώτιο 6 σχέσεων χάρμα λειτουργίας. Η υιοθέτηση κιβωτίου έξι σχέσεων ωστόσο, δημιουργούσε το εξής πρόβλημα: Ο κύκλος στροφής ήταν μικρότερος στη μια κατεύθυνση, καθώς το μήκος του κιβωτίου δεν επέτρεπε την ίδια ελευθερία οριζόντιας κλίσης των τροχών δεξιά και αριστερά.

Toyota RAV-4

To 1994 έκανε την εμφάνισή του το Toyota RAV4, ένα μοντέλο “σταθμός” στην ιστορία του αυτοκινήτου. Εκτός των πολλών ακόμα πλεονεκτημάτων του, υπήρξε το πρώτο SUV που κατάφερε να έχει ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων εφάμιλλης λειτουργίας με αυτή των υπόλοιπων επιβατικών αυτοκινήτων. Σε αντίθεση με τα περισσότερα 4Χ4 της εποχής, που τα κιβώτιά τους είχαν διαδρομές και αίσθηση αντίστοιχη... φορτηγών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!