Ποιος μπορεί να σταματήσει τα «Πάντσερ της Formula 1»;

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
Ποιος μπορεί να σταματήσει τα «Πάντσερ της Formula 1»;
Ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαμε στη Formula 1 ένα σερί επτά παγκόσμιων τίτλων από την ίδια ομάδα, ενώ όπως φαίνεται και το 2021 θα είναι άλλη μία χρονιά στα χρώματα της Mercedes, καθώς οι νέοι κανονισμοί πήραν αναβολή λόγω κορονοϊού και θα ισχύσουν τελικά από το 2022 και μετά!

O καλπασμός της Mercedes που ξεκίνησε το 2014 με την είσοδο της Formula 1 στην εποχή των υβριδικών κινητήρων συνεχίζεται και εφέτος ακάθεκτος. Η γερμανική ομάδα κατέκτησε ήδη το εφετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών πραγματοποιώντας ένα νέο σερί 7 συνεχόμενων τίτλων, ενώ και ο Χάμιλτον θα έχει στις 15 Νοεμβρίου την ευκαιρία να κλειδώσει και μαθηματικά στην Τουρκία τον έβδομο τίτλο του στο πρωτάθλημα των οδηγών τρεις αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν!

Ο απολογισμός των πρώην Ασημί και νυν Μαύρων Βέλων από την επάνοδό τους το 2010 στη Formula 1 είναι καταιγιστικός. Η Mercedes συμμετείχε σε αυτό το διάστημα σε 211 Γκραν Πρι και κατέκτησε 104 φορές τη νίκη, 116 φορές την Pole position και 53 φορές έκανε το 1-2!

Η επιτυχία των Γερμανών δεν οφείλεται μόνον στην τριάδα των –ομολογουμένως πολύ καλών- οδηγών, Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Μπότας- αλλά κατά κύριο λόγο στην υπεροχή των υβριδικών κινητήρων τους και βεβαίως στην καταπληκτική τους οργάνωση. Οφείλεται όμως και στην ίδια τη Renault, η οποία είχε απειλήσει με αποχώρηση από τη Formula 1 μετά την κατάκτηση οκτώ πρωταθλημάτων κατασκευαστών και οδηγών με τη Red Bull και τον Φέτελ την τετραετία 2010 – 2013. Οι Γάλλοι είχαν απαιτήσει να ακολουθήσει η Formula 1 το πράσινο, οικολογικό κύμα της νέας εποχής και η Mercedes έπιασε την ευκαιρία από τα μαλλιά με τα νέα υβριδικά μοτέρ βρίσκοντας τη Renault και τους υπόλοιπους ανταγωνιστές τους εντελώς απροετοίμαστους!

Αυτά δεν είναι μόνον περυσινά ή εφετινά ξινά σταφύλια, αλλά αφορούν πιθανότατα και το 2021, καθώς η εφαρμογή των νέων κανονισμών αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού για το 2022 και η Mercedes δείχνει φαβορί και για του χρόνου. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, η μόνη ομάδα που θα μπορούσε να κοντράρει τα «Πάντσερ της Formula 1» θα ήταν η Red Bull, αλλά με δύο προϋποθέσεις. Η μία είναι να τηρήσει η Honda την υπόσχεσή της και να παρουσιάσει έναν νέο, ανταγωνιστικό κινητήρα που δεν θα σπάει ούτε θα χαλάει με τίποτα και παρά το γεγονός ότι θα αποσυρθούν οι Ιάπωνες στα τέλη του 2021 από το άθλημα. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι να αποκτήσει η Red Bull άλλον έναν δυνατό οδηγό δίπλα στον χαρισματικό Μαξ Φερστάπεν, που θα στηρίξει τον Ολλανδό και θα τον βοηθήσει να φτάσει στην κορυφή. Όλοι προεξοφλούν ότι ο Αλμπον θα αποχωρήσει, δεν πρέπει όμως να το δέσουμε και κόμπο επειδή το 51% της Red Bull ανήκει σε Ταϊλανδούς οι οποίοι επιθυμούν έναν συμπατριώτη τους ως δεύτερο πιλότο της ομάδας.

Θα διεκδικήσει η Ferrari με αξιώσεις του χρόνου τον τίτλο; Τα πράγματα είναι μάλλον σκούρα για τη Scuderia και τους πολυπληθείς φίλους της, καθώς τη χωρίζει χάος από τους Γερμανούς και σύμφωνα με τον πρώην πιλότο της Γκέρχαρντ Μπέργκερ θα χρειαστεί μία τριετία για να επανέλθει σε κορυφαίο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η ιταλική ομάδα βρίσκεται εφέτος στην έκτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών με 103 βαθμούς και έχει –σύμφωνα με ομολογία του διευθυντή της Ματία Μπινότο- ως μόνο ρεαλιστικό στόχο να ανέβει μέχρι το τέλος μία θέση ψηλότερα.

Η Renault αναμένεται σε κάθε περίπτωση δυνατότερη και ποντάρει πολλά στον Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός παραμένει ωστόσο ένα μεγάλο ερωτηματικό και είναι αμφίβολο αν θα καταφέρει να επανέλθει μετά την απουσία του στα γνωστά στάνταρ του ένδοξου παρελθόντος του. Μάλιστα και ο ίδιος έχει παραδεχθεί, ότι χρειάζεται μία περίοδο προσαρμογής πράγμα αυτονόητο αν συνδυάσουμε την αποχή του με την ηλικία του και τις εξελίξεις των μονοθεσίων για όσο διάστημα έλειπε από το άθλημα. Ας μην ξεχνάμε, ότι στη Formula 1 υπάρχει πλέον μία πλειάδα ταλαντούχων οδηγών όπως οι Ράσελ, Νόρις, Οκόν, Γκασλί, κλπ. που διψούν για διακρίσεις και μπορούν να κοντράρουν το…κατεστημένο με ανταγωνιστικά μονοθέσια.

Αφήνουμε τελευταία τη McLaren, μία ιστορική ομάδα με 182 νίκες σε Γκραν Πρι και 12 πρωταθλήματα οδηγών στη Formula 1. Οι Άγγλοι έχουν ενισχυθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και βρίσκονται εφέτος στην τέταρτη θέση μαζί με την Racing Point έχοντας 134 βαθμούς, αν και από την ομάδα με τα ροζ μονοθέσια έχουν αφαιρεθεί 15 πόντοι λόγω της γνωστής ιστορίας αντιγραφής των περυσινών μονοθεσίων της Mercedes. Η McLaren θα παίξει του χρόνου πιθανότατα τον ρόλο του δυνατού αουτσάιντερ αφού θα διαθέτει στο δυναμικό της τον άκρως ανταγωνιστικό και φιλόδοξο Ντάνιελ Ρικιάρντο, αλλά και τα αξιόλογα μοτέρ της Mercedes. Μάλλον όμως θα στοχεύσει περισσότερο στη δεύτερη θέση παρά στην πρώτη, που φαίνεται ότι έχει καπαρώσει και για του χρόνου η Mercedes.

Y.Γ. Ο άγνωστος παράγοντας στην εξίσωση του 2021 ακούει στο όνομα Aston Martin. Μία ομάδα με χρήματα και τον Φέτελ ξανά σε ρόλο καθοδηγητή και ηγέτη. Θα ανταποκριθεί ο Γερμανός σε αυτόν ή θα βιώσουμε την αποκαθήλωσή του και από τον Στρολ όπως συμβαίνει εφέτος από τον Λεκλέρ;

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης