H λευκή πετσέτα της Honda και το αδιέξοδο της Red Bull

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
H λευκή πετσέτα της Honda και το αδιέξοδο της Red Bull
Τι κρύβεται πίσω από τη σεισμική δόνηση της αποχώρησης της Honda από τη Formula 1 και ποιες παρενέργειες θα έχει αυτή για τις ομάδες της Red Bull και της Alpha Tauri, οι οποίες καλούνται να ψάξουν για άλλον προμηθευτή κινητήρων μετά από το 2021;

Kαι τώρα τι κάνουμε; Αυτό θα αναρωτήθηκαν σίγουρα οι άνθρωποι της Red Bull, όταν θα ενημερώθηκαν –σίγουρα νωρίτερα από τους υπόλοιπους- ότι η Honda αποχωρεί από τη Formula 1 μετά το τέλος του 2021. Οι Αυστριακοί είναι υποχρεωμένοι να βρουν πλέον νέο προμηθευτή κινητήρων, όμως πρόκειται για ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα με βάση τουλάχιστον τα σημερινά δεδομένα, όπου –εκτός της Honda- οι μόνοι άλλοι κατασκευαστές μοτέρ για τη Formula 1 είναι οι Mercedes, Ferrari και Renault.

Η Red Bull αποκλείεται να επιλέξει μία από τις δύο πρώτες, αφού είναι οι άμεσοι ανταγωνιστές της για τη διεκδίκηση του τίτλου τα επόμενα χρόνια. Όσο για τη Renault, είναι ακόμη πολύ πρόσφατη η τραυματική συμβίωση μαζί της και το όχι οπωσδήποτε βελούδινο διαζύγιο μεταξύ των δύο μερών το 2018. Άρα, οι «Ταύροι» βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ένα αδιέξοδο και βέβαια η αποχώρηση των Ιαπώνων βάζει σε κίνδυνο το project «Παγκόσμιο Πρωτάθλημα» από το 2022 και μετά, οπότε τίθενται σε ισχύ οι νέες προδιαγραφές για τους κινητήρες και έλπιζαν να σπάσουν την κυριαρχία των Γερμανών.

Εμμεση ομολογία αποτυχίας

Εύλογο είναι όμως και το ερώτημα, γιατί πήρε η Honda τη συγκεκριμένη απόφαση. Στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται ως αιτιολογία ότι οι Ιάπωνες θέλουν να επικεντρωθούν στην εξέλιξη νέων «πράσινων» τεχνολογιών και ιδίως στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και των ενεργειακών κυψελών, στους οποίους θεωρούν ότι ανήκει το μέλλον.

Αυτή είναι όμως μόνον η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή αφορά στην αποτυχία της Honda να μην έχει καταφέρει να παρουσιάσει από το 2015 έως σήμερα έναν κινητήρα, ο οποίος θα μπορεί να κοντράρει στα ίσια εκείνον της Mercedes και να διεκδικήσει με αξιώσεις το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Aποτελεί κοινό μυστικό, ότι η Red Bull διαθέτει ένα κορυφαίο σασί και ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο, το οποίο υστερεί ωστόσο σε απόδοση απέναντι στα «Ασημί Βέλη» και δεν επιτρέπει στον εξωπραγματικά ταλαντούχο –και ώριμο πλέον- Μαξ Φερστάπεν να διατηρεί βλέψεις για τον τίτλο.

Καμπανάκι για τη Formula 1 συνολικά

Μέχρι στιγμή έχουν προκύψει από τη συνεργασία της Honda με τη Red Bull μόνον τέσσερις νίκες και μία απρόσμενη με τον Πιερ Γκασλί για λογαριασμό της Alpha Tauri στον χαοτικό αγώνα στη Μόντσα. Πρόκειται βεβαίως για έναν μετρίως μέτριο απολογισμό, που συνέβαλε καθοριστικά στην απόφαση της διοίκησης της Honda, η οποία χτύπησε ως κεραυνός εν αιθρία τη Formula 1.

Από την άλλη πλευρά, οι υπεύθυνοι του αθλήματος οφείλουν να αντιδράσουν στο καμπανάκι που χτύπησαν οι Ιάπωνες. Η Formula 1 αποδεικνύεται σταδιακά λιγότερο ελκυστική από το «ηλεκτροκίνητο πρωτάθλημα» της Formula E, στο οποίο διαγκωνίζονται για να συμμετάσχουν οι μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων. Την ίδια στιγμή δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον για τη Formula 1, από την οποία λείπει το νέο αίμα είτε σε επίπεδο ομάδων είτε και μόνον σε επίπεδο προμηθευτών κινητήρων, όπως επιβεβαιώνει η περίπτωση της Honda. Η μείωση των αστρονομικών προϋπολογισμών αποτελεί σίγουρα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, φαίνεται όμως εκ του αποτελέσματος ότι δεν φτάνει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης