Test Drive Ducati Multistrada V4 S από τον Βασίλη Ορφανό

Βασίλης Ορφανός
Test Drive Ducati Multistrada V4 S από τον Βασίλη Ορφανό
Για πρώτη φορά με κινητήρα V4, το «βαρύ πυροβολικό» της Ducati, η Multistrada, είναι δυνατότερη αλλά και πιο ομοιογενής από ποτέ.

Πριν από 18 χρόνια, το 2003 η Ducati παρουσίασε την πρώτη Multistrada. Ήταν μια μοτοσυκλέτα που τάραξε τα νερά και έθεσε νέα δεδομένα στο χώρο, με την ξεχωριστή της σχεδίαση, εμφάνιση και πολύ χρηστικότητα της. Σε πολλούς δεν άρεσε εξαιτίας αυτής της διαφορετικότητας της, στους υπόλοιπους αντίθετα όχι μόνο άρεσε, αλλά κατάφερε να ανοίξει το δρόμο και σε άλλους κατασκευαστές που ακολούθησαν αργότερα με παρόμοια μοντέλα. Έφτιαξε με αυτό το τρόπο μια κατηγορία που όχι μόνο άντεξε στο χρόνο, αλλά απέκτησε φανατικό κοινό.

Νέα εποχή Ducati Multistrada

Στο σήμερα με τη νέα σχεδίαση της V4 S η Ducati έκανε την απόλυτη υπέρβαση. Με βάση τον νέο αλλά δοκιμασμένο κινητήρα διάταξης V των τεσσάρων κυλίνδρων, που χρησιμοποιεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας και συγκεκριμένα στην κορυφαία κατηγορία στο MotoGP, έκανε την κίνηση ματ τοποθετώντας τον στην καινούργια της Multidtrada V4 S.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Με αυτό τον τρόπο πέτυχε δύο πράγματα μαζί. Να κατασκευάσει το πιο δυνατό και το πιο ομοιογενές Οn-Οff Ducati που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή, γεγονός που το κατάφερε χωρίς να χρησιμοποιεί το σύστημα Desmo που την καθιέρωσε με τους V2 κινητήρες της εδώ και πάρα πολλά χρόνια για την κίνηση των βαλβίδων και χωρίς τους αντίστοιχους ιμάντες χρονισμού.

Για αυτό στον νέο V4 κινητήρα της, χρησιμοποιεί καδένες για την κίνηση των εκκεντροφόρων των βαλβίδων, μεγαλώνοντας το διάστημα των service ανά 60.000 χλμ. και με τις αλλαγές λιπαντικού πλέον στις 15.000 χλμ. Με αυτή την καινοτόμο για Ducati αλλαγή οι μηχανικοί της κατάφεραν να μειώσουν σε μεγάλο βαθμό το κόστος και το χρόνο συντήρησης.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Αυτή η μεγάλη και ουσιαστική διαφορά με τον νέο V4 κινητήρα που τον συναντάμε να φοριέται και σε άλλα μοντέλα της Ducati όπως το V4 Panigale και Street fighter είναι η απάντηση της ιταλικής φίρμας στη νέα εποχή που στοχεύει να κατακτήσει, με νέο κοινό και νέους αναβάτες.

Δοκιμασμένη αισθητική για τη νέα Multistrada

Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας της δοκιμής μας παραμένει ίδια σε γενικές γραμμές παραπέμποντας άμεσα σε Multistrada, αλλά πρόκειται ουσιαστικά για μια νέα σε σχεδίαση με αναβαθμισμένη εργονομία . Αλλαγές εκτός του κινητήρα παρατηρούμε και στο ψαλίδι που δεν είναι πλέον μονού μπράτσου αλλά διπλού και στους τροχούς που μπορεί ο μελλοντικός αγοραστής να επιλέξει με ακτίνες. Με αυτές τις νέες προδιαγραφές η συγκεκριμένη Multistrada κλείνει το μάτι και σε αναβάτες με χωμάτινες ανησυχίες που θέλουν να κινηθούν και σε άλλου είδους εδάφη για νέες περιπέτειες και εξορμήσεις.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται V4 κινητήρας σε μοτοσυκλέτα μικτής χρήσης με ιπποδύναμη 170 ίππων στις 10.500 σ.α.λ. και ροπή στρέψης στα 12,7 Kg /8.750 σ.α.λ. (τo Panigale V4 ανακοινώνεται με 215 ίππους) για να κινήσει 215 κιλά βάρους στο σύνολο της. Το πλαίσιο της είναι αλουμινένιο τύπου Monocogue, με ενεργό τον κινητήρα σαν δομικό κομμάτι του συνόλου της.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Για κάποιους αναβάτες αυτή η ιπποδύναμη μπορεί να ακούγεται και να είναι απαγορευτική για κίνηση όχι μόνο σε χωμάτινη επιφάνεια, αλλά ακόμη και στην άσφαλτο. Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνουν τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά της συστήματα, ένα ηλεκτρονικό οπλοστάσιο θα έλεγα καλύτερα, που είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της μοτοσυκλέτας, σε πάρα πολλούς τομείς που θα αναλύσουμε πως λειτουργούν στη συνέχεια. Αυτό που αλλάζει άμεσα με πολλές ρυθμίσεις είναι τα τέσσερα βασικά της προγράμματα riding modes (Touring, Sport, Enduro, Urban) κυρίως σε ηλεκτρονικό εγκέφαλο και αναρτήσεις.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Είναι η πρώτη πολυχρηστική μοτοσυκλέτα εφοδιασμένη με τέτοιου είδους riding modes και ηλεκτρονικά συστήματα, γεγονός που το καταλαβαίνεις πριν ακόμη τη θέσεις σε λειτουργία. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από το Keyless κεντρικό της διακόπτη που δεσπόζει στο επάνω μέρος της δεξαμενής καυσίμου των 22 λίτρων, επάνω από την τάπα πλήρωσης καυσίμου. Μόνο εκεί υπάρχει και χρησιμοποιείται το ενσωματωμένο κλειδί για να ανοίξεις και κλείσεις την συγκεκριμένη τάπα βενζίνης. Όλα τα άλλα γίνονται ηλεκτρονικά. Με το που πατάς το μπουτόν του κεντρικού διακόπτη, το πρώτο πράγμα που ακούς είναι η αντλία βενζίνης που κάνει πλήρωση σε καύσιμο στα σώματα ψεκασμού και ταυτόχρονα ενεργοποιείται η μεγάλη έγχρωμη ηλεκτρονική κεντρική οθόνη TFT των 6,5 inch με όλες τις ενδείξεις που χρειάζεται ο αναβάτης της. Ενδεικτικά αναφέρουμε : Στροφόμετρο, ενδείξεις ταχύτητας κιβωτίου, ταχύμετρο, θερμοκρασία κινητήρα-περιβάλλοντος, Μ.Ω.Τ., κατανάλωσης καυσίμου, χρονόμετρο, πρόγραμμα Wheelie control, Cornering ABS, Traction Control, Radar αναγνώρισης αν υπάρχουν άλλα οχήματα εμπρός ή πίσω, Cruise Control κ.α.

Στο δρόμο με τη νέα Ducati Multistrada

Με το που ενεργοποιείς τον διακόπτη της μίζας, άμεσα ο V4 GRANTURISMO κινητήρας της ξυπνάει και έρχεται εν ζωή. Αμέσως ο ήχος του πλημμυρίζει τα αυτιά σου και οι αισθήσεις σου σε κάνουν να θέλουν να την οδηγήσεις. Έχει σχεδιαστεί και κατασκευασθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε οδική πρόκληση με απόλυτη σιγουριά και ασφάλεια από τον τυχερό αναβάτη της.

Μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας της, με το πάτημα του αριστερού αντίχειρα του χεριού στο ειδικό joystick μετά το γκριπ αριστερά στο τιμόνι, ενεργοποιούνται και εμφανίζονται στην οθόνη της τα όλα τα προαναφερθέντα 4 προγράμματα οδήγησης. Αρκεί να επιλέξεις αυτό της αρεσκείας σου. Αυτό που εσύ επιθυμείς και χρειάζεσαι για τις συνθήκες του δρόμου ή του εδάφους που θέλεις να κινηθείς είτε σόλο, είτε με συνεπιβάτη, είτε με τις μπαγκαζιέρες ταξιδιού ή χωρίς αυτές.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις έχουν πολλούς συνδυασμούς και η μοτοσυκλέτα ανταποκρίνεται σε αυτές με μαγικό τρόπο, που τον καταλαβαίνεις ακόμη και από στάση, αφού αυξομειώνεται το ύψος και η σκληρότητα με την αντίστοιχη προ φόρτιση των αναρτήσεων της. Σε αυτό βοηθάει το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου DSS Ducati Skyhook Suspension, ενώ το αμορτισέρ πίσω προέρχεται από την ιταλική Marzocchi. Με διαδρομές εμπρός 170 χιλ. και 180 χιλ. αντίστοιχα και με απόσταση από το έδαφος στα 220 χιλ. την βοηθούν να κινείται σε κάθε έδαφος αποσβένοντας κάθε ανωμαλία του εδάφους που θα συναντήσει.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Εν κινήσει τώρα, με το πάτημα του υδραυλικού συμπλέκτη, το κούμπωμα της πρώτης ταχύτητας στο κιβώτιο και την επαναφορά του συμπλέκτη στην αρχική του θέση, αρχίζει ένας μαγικός κόσμος διανύοντας τα πρώτα μέτρα. Πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς την ποιότητα κατασκευής όλου του συνόλου και την άνεσή του στην κύλιση. Ο κινητήρας ξεχειλίζει από ροπή, είναι γραμμικός, βελούδινος θα έλεγα στις χαμηλές στροφές. Μόλις όμως δώσεις εντολή για άνοιγμα του δεξιού γκριπ του γκαζιού, τότε όλα αλλάζουν. Από απαλός γίνεται εκρηκτικός. Οι στροφές του ανεβαίνουν ακαριαία μέχρι τα κόκκινα που αρχίζουν στις 10.000 σ.α.λ. με ένα εντυπωσιακό ήχο από το τελικό της Acrapovich με τα 98 db.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Η Multistrada V4 μεταμορφώνεται κυριολεκτικά σε όπλο με ροπή και δύναμη που ξεχειλίζουν. Αν βρίσκεσαι και κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο χωρίς κίνηση και αλλάξεις γρήγορα τις ταχύτητες στο κιβώτιο της, τότε εύκολα θα συνειδητοποιήσεις ότι... διακτινίζεσαι. Αυτό επιβεβαιώνεται κοιτάζοντας το ταχύμετρο της που γράφει 250 χ.α.ω. με το στροφόμετρο να αγγίζει τις 10.000 σ.α.λ. πριν μπει στο κόκκινο. Εκεί καταλαβαίνεις ότι χρειάζεται ακόμη δύο σχέσεις τουλάχιστον στο κιβώτιο.

Για όσους κοιτούν τα απόλυτα νούμερα η νέα Ducati με τους 170 ίππους είναι η δυνατότερη στην κατηγορία των 1.158 κ.εκ. στα On-Off. Με αυτές τις ταχύτητες βέβαια η κατανάλωση καυσίμου εκτοξεύεται με γεωμετρική πρόοδο, κάνοντας τα 22 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ να εξαϋλώνονται χωρίς έλεος. Φαινόμενο απόλυτα φυσιολογικό για τέτοιες ιπποδυνάμεις και ταχύτητες.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Μετά την άσφαλτο, κινηθήκαμε και στο χώμα. Η συγκεκριμένη Multistrada διαθέτει πρόγραμμα Enduro. Κανένα πρόβλημα, αλλάξαμε ρυθμίσεις σε αναρτήσεις και οδηγήσαμε όπου θέλαμε. Ο όγκος της σε προδιαθέτει για ανοιχτά κομμάτια. Θα περάσει από όπου της ζητήσεις χωρίς δισταγμό, αλλά ειδικά στο χώμα προτιμά την όρθια στάση του σώματος μόλις ανέβουν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Οι αναρτήσεις της με το νέο σετάρισμα βοηθούν να περνάς ατσαλάκωτος από παντού, τηρουμένων των αναλογιών. Ο κινητήρας αποδίδει πιο ήπια και με πολύ ροπή. Αν χρειαστείς να οδηγήσεις σε καθιστή θέση, το σώμα σου βρίσκεται μέσα στη μοτοσυκλέτα και γίνεσαι ένα ενιαίο σύνολο μαζί της, γεγονός πολύ χρήσιμο.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Στο πίσω μέρος της που είναι πιο στενή, βοηθάει πολύ στην κίνηση στο χώμα. Είναι πιο εύκολη στην οδήγηση της από το παλιότερο μοντέλο, αρκετά πιο ευέλικτη ακόμη και σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης μέσα στην πόλη, και με των 19 ιντσών εμπρός τροχό, και των 17 ιντσών πίσω, αλλάζει εύκολα κατεύθυνση, χωρίς να χάνει σε σταθερότητα. Τα φρένα της είναι από τα κορυφαία της αγοράς με ακτινικές δαγκάνες της Brembo Stylema τοποθετημένα στους διπλούς δίσκους των 330 χιλιοστών. Μόνη παραφωνία είχαμε στο πίσω φρένο, όπου τα πίσω τακάκια δεν είχαν πολύ υλικό, γεγονός που το παρατηρήσαμε στην αντιπροσωπεία κατά την παραλαβή της μοτοσυκλέτας και έχρηζαν αλλαγής. Δεν την έκαναν, με αποτέλεσμα το πίσω φρένο να κρίνεται πολύ κατώτερο των περιστάσεων ειδικά στο χώμα.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Κάτω από το ρύγχος και μπροστά από τον κινητήρα υπάρχει ένα μεγάλων διαστάσεων ψυγείο λαδιού, για την καλύτερη ψύξη του λιπαντικού του κινητήρα. Αριστερά και δεξιά στο πλάι του ρεζερβουάρ, διακρίνονται εντελώς κάθετα προς τον άξονα της μοτοσυκλέτας, τα ψυγεία ψύξης του ψυκτικού υγρού με τα ειδικά διαμορφωμένα αεροδυναμικά βοηθήματα. Τα τελευταία βοηθούν στο έπακρο, ώστε να μην έρχεται καθόλου ζεστός αέρας από την ψύξη των ψυγείων καθώς και στην αεροδυναμική ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες. Αυτά που βλέπαμε στο MotoGP, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να τα δούμε σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Τα πλούσια ελέη της Ducati Multistrada

Εκτός από το στάνταρτ εξοπλισμό της V4, στη συγκεκριμένη έκδοση που οδηγήσαμε υπάρχουν ακόμη : εμπρός φτερό από ανθρακονήματα, τελικό εξάτμισης Acrapovich, θερμαινόμενα γκριπ, θερμαινόμενες σέλλες αναβάτη (με δύο θέσεις οδήγησης) και συνεπιβάτη, κεντρικό σταντ, πλαϊνές βαλίτσες ταξιδιού , ραντάρ κίνησης και ελέγχου, θήκη για κινητό με είσοδο USB σε συνδυασμό με εφαρμογή της Ducati. Χάρη σε αυτή, μπορείς να βλέπεις στην οθόνη ποιος σε καλεί, χάρτες, GPS. Τέλος υπήρχε quick shifter για αλλαγές ταχυτήτων με τέρμα γκάζι.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Εν κατακλείδι η δοκιμή μας αν και έγινε μέσα στο χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες και με βροχερό καιρό, η νέα Multistrada V4S πέρασε με επιτυχία όλα τα οδηγικά τεστ που της θέσαμε τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα. Με θερμοκρασία περιβάλλοντος κοντά στους 0 βαθμούς Κελσίου, όλα τα ηλεκτρονικά της λειτούργησαν άψογα για την ασφάλεια μας. Ειδικά οι προειδοποιήσεις για τον πάγο στο οδόστρωμα, ήταν κάτι παραπάνω από χρήσιμες.

Που απευθύνεται η Ducati Multistrada;

Συζητώντας με φανατικούς Ducatisti για τη νέα V4S οι απόψεις διίστανται. Για αυτούς τους αναβάτες δεν υφίσταται Ducati χωρίς Desmo και V2 κινητήρα. Προσωπικά πιστεύω ότι η Ducati κέρδισε το στοίχημα. Και ποιο είναι αυτό; Είναι η στροφή σε ένα καινούργιο κοινό αναβατών ακόμα και μέσα από τον σκληρό ανταγωνισμό των άλλων εταιρειών. Και αυτό το πετυχαίνει με τρόπο απόλυτο, αφού σου δίνει κορυφαία νούμερα ιπποδύναμης, παρέχοντας ταυτόχρονα, κορυφαία οδική ασφάλεια μέσω των πιο εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

DUCATI MULTISTRADA V4 S

Με τιμή στα 28.400 ευρώ αποκτάς μια από της κορυφαίες αν όχι την κορυφαία μοτοσυκλέτα παραγωγής για χρήση εντός και εκτός δρόμου. Αρκεί να βάλεις το σημάδι σου στο χάρτη και αυτή θα σε ταξιδέψει όπου θέλεις με τις καλύτερες συνθήκες, κυρίως όμως με τη μέγιστη ασφάλεια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!