Ο Πιάστρι παρέδωσε σεμινάριο και ο Φερστάπεν «ξανακύλησε» στις παλιές συνήθειες

Ο Πιάστρι παρέδωσε σεμινάριο και ο Φερστάπεν «ξανακύλησε» στις παλιές συνήθειες
Το Grand Prix Ισπανίας επανεπιβεβαίωσε τη διεκδίκηση του τίτλου από τον Πιάστρι την ώρα που επέστρεψε η «κόκκινη ομίχλη» του Φερστάπεν.

Όταν η Formula 1 ταξιδεύει στη Βαρκελώνη, αφήνει πίσω της τα πειράματα και τις υποθέσεις. Το Grand Prix Ισπανίας είναι πάντα το πρώτο αληθινό τεστ του πρωταθλήματος: μια πίστα που «απογυμνώνει» τα μονοθέσια και αποκαλύπτει τους οδηγούς. Δεν υπάρχει χώρος για τυχαία αποτελέσματα στη Μοντμελό.

Κάτω από τον καυτό ισπανικό ήλιο του 2025, δύο εικόνες κυριάρχησαν. Από τη μία, ένας νεαρός Αυστραλός που οδηγεί σαν παλιός δάσκαλος και σταθερά εγκαθίσταται στον θρόνο του νέου διεκδικητή του τίτλου. Από την άλλη, ένας τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που, μπροστά στην πίεση, ξανακυλάει σε παλιές, οικείες συνήθειες που ρίχνουν σκιά στο ταλέντο του.

Το Grand Prix Ισπανίας δεν ήταν απλώς ένας ακόμα αγώνας: ήταν ένα καλειδοσκόπιο τάσεων, εξελίξεων και -ίσως- οιωνών για το ποιος θα γράψει την επόμενη μεγάλη ιστορία του φετινού πρωταθλήματος.

 

Η McLaren στο ρόλο της υπερδύναμης

Ο Όσκαρ Πιάστρι κέρδισε σεμιναριακά. Εξασφάλισε την pole position με έναν εντυπωσιακό γύρο το Σάββατο και παρέδωσε μια αψεγάδιαστη εμφάνιση την Κυριακή. Με ακρίβεια, αυτοσυγκράτηση και ρυθμό που δεν άφηνε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, ο νεαρός Αυστραλός ολοκλήρωσε αυτό που στην ουσία ήταν μια επίδειξη υπεροχής.

Η σταθερότητα του Πιάστρι δεν είναι πια απλώς εντυπωσιακή για την ηλικία του - είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί τους μεγάλους οδηγούς από τους απλώς ταλαντούχους. Με πέντε νίκες σε εννέα αγώνες, οδηγεί την McLaren σε μια πορεία που θυμίζει τις χρυσές εποχές της ομάδας. Και μαζί με τον Λάντο Νόρις, που συμπλήρωσε το ιδανικό 1-2, δείχνουν πως το φετινό πρωτάθλημα έχει πάρει πορτοκαλί χρώμα.

Η επιστροφή της «κόκκινης ομίχλης» του Φερστάπεν

Το Grand Prix της Ισπανίας, ωστόσο, δεν ήταν μόνο επίδειξη ισχύος. Ήταν και επιστροφή παλιών δαιμόνων - με τον Μαξ Φερστάπεν να δείχνει μια εικόνα που θύμισε άλλες, όχι τόσο λαμπρές, εποχές της καριέρας του.

Στον 64ο γύρο, σε μια μάχη με τον Τζορτζ Ράσελ, ο Φερστάπεν υπερέβαλε. Το γεγονός ότι είχε ήδη λάβει οδηγία να επιστρέψει θέση στον Ράσελ δεν τον αποθάρρυνε από το να επιλέξει μια ιδιαίτερα επιθετική γραμμή, που οδήγησε σε επαφή. Το αποτέλεσμα; Ποινή 10 δευτερολέπτων που τον έριξε στη 10η θέση.

Το πιο ανησυχητικό στοιχείο δεν ήταν η σύγκρουση αυτή καθεαυτή – αν και το εσκεμμένο της υπόθεσης είναι από μόνο του προβληματικό. Ήταν η αίσθηση ότι ο Φερστάπεν επέστρεψε σε εκείνο το παρορμητικό, παροξυσμικό μοτίβο που όλοι πίστευαν ότι είχε αφήσει πίσω του. Η «κόκκινη ομίχλη» της οργής θόλωσε την κρίση του και κόστισε πολύτιμους βαθμούς.

Η «ειρωνία» είναι ότι μέχρι εκείνο το σημείο, ο Φερστάπεν είχε κάνει πολύ καλό αγώνα. Εκτέλεσε άψογα την «ακραία» στρατηγική της Red Bull με τα τρία pit stop και είχε καταφέρει να ασκήσει κάποια πίεση στις ανώτερες McLaren. Ήταν άτυχος, καθώς όταν βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η ομάδα δεν έχει άλλα ελαστικά να του βάλει, πέρα από την ακατάλληλη σκληρή γόμα. Εκεί άρχισε ο εκνευρισμός του, που στη συνέχεια κλιμακώθηκε στο επεισόδιο που είδαμε.

Με 11 βαθμούς ποινής, ο Ολλανδός βρίσκεται πλέον οριακά κοντά σε αποκλεισμό από έναν αγώνα και κουβαλάει μια σκιά που ενδέχεται να τον στοιχειώσει στους επόμενους γύρους του πρωταθλήματος.

Ferrari: Στασιμότητα με όριο

Η Ferrari έδειξε στη Βαρκελώνη ό,τι έχει δείξει όλη τη χρονιά: σταθερότητα χωρίς εκρηκτικότητα. Ο Σαρλ Λεκλέρκ έφερε ακόμα ένα βάθρο, σε έναν αγώνα όπου δεν είχε το ρυθμό να παλέψει στα ίσια ούτε με τις McLaren ούτε με τον Φερστάπεν. Η στρατηγική της ομάδας ήταν σωστή, η διαχείριση καλή, αλλά το υλικό τους -όπως και πέρυσι- αποδεικνύεται ανεπαρκές.

Πέρα από τον Λεκλέρκ, ο Λιούις Χάμιλτον έκλεισε τον αγώνα στην έκτη θέση, σε ένα αποτέλεσμα που σίγουρα δεν ταιριάζει με το στάτους του και τα όνειρά του με τη Scuderia. Η Ferrari, όσο φιλότιμη και αν είναι, δεν δείχνει να του δίνει τα όπλα που χρειάζεται – ούτε μπορεί να βρει τη στρατηγική που θα εκμεταλλευτεί καλύτερα.

Η Mercedes κατάφερε να μαζέψει αξιοπρεπείς βαθμούς μέσω του Ράσελ, αλλά είναι προφανές ότι συνεχίζει να υπολείπεται στη μάχη των κορυφαίων. Η Sauber με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ έδωσε μια τονωτική ένεση στην ελβετική ομάδα, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοσή της εδώ και χρόνια με μια πέμπτη θέση.

H McLaren πρωταθλήτρια;

Η McLaren φαντάζει πλέον ακλόνητο φαβορί για τα πρωταθλήματα. Το κατασκευαστών μοιάζει να είναι ήδη στο «τσεπάκι» της και το οδηγών όλα δείχνουν ότι θα είναι «εσωτερική» υπόθεση. Με τον Πιάστρι και τον Νόρις να παίζουν σε επίπεδο πρωταθλητή και με μια ομάδα που μοιάζει οργανωμένη σε κάθε τομέα, οι πιθανότητες είναι σαφώς με το μέρος της.

» Οι Βαθμολογίες της F1 μετά το GP Ισπανίας

Το γεγονός ότι McLaren έχει δύο ισχυρούς οδηγούς σε μάχη για τον τίτλο μπορεί να αποδειχθεί πλεονέκτημα ή παγίδα. Η ιστορία της F1 έχει δείξει ότι όταν δύο οδηγοί της ίδιας ομάδας διεκδικούν το ίδιο τρόπαιο, τα πράγματα μπορεί να γίνουν περίπλοκα. Προς το παρόν, όμως, η McLaren απολαμβάνει το καλύτερο σενάριο: απόλυτη κυριαρχία, χωρίς εσωτερικές τριβές.

Άνοδος, πτώση και μια νέα ισορροπία

Το Grand Prix της Ισπανίας ήταν ένας καθρέφτης των ευρύτερων τάσεων της σεζόν του 2025: η McLaren δυναμώνει διαρκώς, ο Φερστάπεν παλεύει με τους δαίμονές του και η Ferrari αναζητά τον χαμένο βηματισμό της. Με τη σεζόν να περνά στη δεύτερη φάση της, το ερώτημα είναι ποιος θα έχει τη δύναμη να αντέξει και ποιος θα καταρρεύσει.

Όλα τα βλέμματα στρέφονται τώρα στο Καναδικό Grand Prix (13-15 Ιουνίου). Για κάποιους, είναι μια νέα ευκαιρία. Για άλλους, μια τελευταία προειδοποίηση.

Φωτογραφίες: McLaren

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.