Όσο η καλύτερη στρατηγική της Ferrari είναι οι αυτοσχεδιασμοί των οδηγών της, δεν θα δει χαΐρι

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Όσο η καλύτερη στρατηγική της Ferrari είναι οι αυτοσχεδιασμοί των οδηγών της, δεν θα δει χαΐρι
Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει μία σταθερή Αχίλλειο πτέρνα της Scuderia, που επιβεβαιώθηκε στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι.

Η Scuderia Ferrari έχασε τη μάχη για τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές για το 2023. Όσο κι αν λένε πως ο δεύτερος είναι ο… πρώτος χαμένος, θα ήταν τουλάχιστον αφελές να πιστεύει κανείς πως δεν θα έκαναν τα πάντα για να την κατακτήσουν. Όχι για τα 10 εκατομμύρια και κάτι ψιλά που θα έπαιρναν επιπλέον – για το γόητρο.

Ο Κάρλος Σάινθ στο Άμπου Ντάμπι

Για τους εγωισμούς που για μία ακόμα χρονιά είναι πληγωμένοι. Με την πληγή βαθιά, από μαχαίρι που επί 15 χρόνια το στριφογυρνά ο ανταγωνισμός. Όταν είσαι η Ferrari λοιπόν και είσαι 15 χρόνια δίχως τίτλο, κάθε μικρή νίκη έχει τη σημασία της. Ακόμα κι αν ήταν στη μάχη με τα αυτοκόλλητα που έδινε όλη τη σεζόν με τη Red Bull Racing.

Οι Ιταλοί ήθελαν λοιπόν διακαώς να κάνουν τη ρελάνς στην τελευταία στάση της σεζόν όμως από την Παρασκευή φάνηκε πως δεν ήταν γραφτό να επιβληθούν της Mercedes. Ο Κάρλος Σάινθ είχε ίσως το χειρότερο του τριήμερο: κατέληξε στον τοίχο νωρίς στο FP2, έμειναν με λειψά δεδομένα ενόψει των επίσημων μαχών, αποκλείστηκε στο Q1 στις κατατακτήριες. Αναγκάστηκε να εκκινήσει μόλις δέκατος-έκτος.

Ο Κάρλος Σάινθ στο Άμπου Ντάμπι

Από την άλλη, ο Σαρλ Λεκλέρ πήγε στους… κόφτες. Μία ανάσα από την pole position, προσπάθησε με κάθε τρόπο να περάσει τον Μαξ Φερστάπεν στο ξεκίνημα του αγώνα, τον ακολούθησε στα τελικά αποτελέσματα. Και το κυριότερο: είχε τη διαύγεια να σκεφτεί κάτι που θα έπρεπε να έχει σκεφτεί η ομάδα στρατηγικής των «κόκκινων».

Στην περίπτωση του Σάινθ, ίσως ήμουν λίγο αυστηρός στην τηλεοπτική μετάδοση του αγώνα αναφερόμενος στο λεγόμενο «σύστημα του Σταυρού». Αυτό που κάνεις το σταυρό σου κι εύχεσαι να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας. Η αλήθεια είναι πως η αναποδιά είχε συνεχιστεί για τον Μαδριλένο. Εξηγεί: «Εκκίνησα με τη σκληρή γόμα, περιμένοντας πως το μονοθέσιο θα μου επιτρέψει να κάνω μόνο ένα pit stop. Όμως όπως έχει συμβεί ξανά, όποτε εκκινούμε με τη σκληρή, δυσκολευόμαστε. Εκκινώντας από τη 16η θέση, δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε. Κι όταν είδαμε πως δεν είχαμε ελπίδες να βαθμολογηθούμε, έμεινα έξω περιμένοντας ένα αυτοκίνητο ασφαλείας».

Φέτος όμως δεν είχαμε SC στη Γιας Μαρίνα. Δεν είχαμε εγκαταλείψεις, απρόοπτα, τίποτα. Και με την SF-23 να αδυνατεί να αναρριχηθεί από μόνη της στην κατάταξη, η καλύτερη δυνατή στρατηγική ήταν να… συνεχίσουν δίχως στρατηγική. Σε ό,τι αφορά λοιπόν στον Σάινθ, όλα είχαν χαθεί 24 ώρες νωρίτερα, δεν έφταιξε η ομάδα στρατηγικής στην οποία ο Ραβίν Ζαϊν να παίρνει τις αποφάσεις στο pit wall και ο Ινάκι Ρουέντα συνεπικουρεί με τη δική του ομάδα πίσω στο Μαρανέλο.

Όπως ξεκάθαρα είπε ο επικεφαλής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ: «Το πρόβλημα δεν ήταν η στρατηγική, ήταν η ταχύτητά μας. Δεν είχαμε την απαιτούμενη ταχύτητα και σε αυτή την περίπτωση, όλες οι στρατηγικές δείχνουν κακές».

Ο Φρεντ Βασέρ στο pit wall της Ferrari

Μαζί σου Φρεντ, όμως το τμήμα στρατηγικής υστέρησε στην περίπτωση του Λεκλέρ. Και στο πλαίσιο που θα θέσω, δεν ήταν η πρώτη φορά. Θυμάστε το κόλπο που σκέφτηκε ο Σάινθ στη Σιγκαπούρη; Όταν έκοψε ρυθμό ώστε να τον πλησιάσει η McLaren του Λάντο Νόρις για να πάρει DRS το φιλαράκι του κι έτσι να αμυνθεί έναντι των Mercedes που έρχονταν με φόρα; Τότε ο μηχανικός του, Ρικάρντο Άνταμι είχε σπεύσει πανικόβλητος στο team radio να τον «αφυπνίσει» επειδή νόμιζε πως είχε αρχίσει να χάνει έδαφος έναντι του οδηγού της McLaren. Για να πάρει την επική απάντηση: «Το ξέρω, επίτηδες το κάνω».

Τότε ο Ισπανός είχε σκεφτεί κάτι πανέξυπνο, ο Νόρις που καλούνταν να πηγαίνει με 300 υπό το φως των προβολέων και με τον τοίχο μία ανάσα μακριά, είχε αντιληφθεί από πολύ νωρίς το «σχέδιο» αλλά στο pit wall και το γκαράζ της Scuderia κοιμούνταν κάτω από το φεγγαρόφως.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο Άμπου Ντάμπι

Κάτι παρόμοιο έγινε και τώρα. Με τη Ferrari εγκλωβισμένη σε έναν αγώνα που την καθήλωνε στην 3η θέση των κατασκευαστών, έπρεπε να προσπαθήσουν να κάνουν μόνοι τους την τύχη τους. Να σκεφτούν έξω από το κουτί, να ρισκάρουν. Διάολε, υποτίθεται πως σε αυτούς τους ρόλους έχουν τα πιο λαμπρά μυαλά. Κι όχι ένα και δύο, οι μεγάλες ομάδες έχουν ακόμα και πέντε άτομα στο τμήμα στρατηγικής.

Δεν γίνεται ο Λεκλέρ, την ώρα της «μάχης», να έχει τη διαύγεια να εξετάσει διαφορές, να θυμάται βαθμολογίες και να σκεφτεί εκείνος να κόψει ρυθμό και να αφήσει τον Σέρχιο Πέρεζ να τον περάσει. Με το σχέδιο να θέλει τον Μεξικανό να ανοίγει διαφορά άνω των 5 δευτερολέπτων έναντι του τέταρτου Τζορτζ Ράσελ ώστε με την αντίστοιχη ποινή που θα έπαιρνε στον τελικό του χρόνο, να πλασαριστεί πάνω από τον οδηγό της Mercedes. Και ταυτόχρονα, όχι πάνω από τον Λεκλέρ.

Το σχέδιο δεν έπιασε για 1 δευτερόλεπτο και κάτι, όμως αυτό δεν αναιρεί πως ήταν πανούργο. Ο Μονεγάσκος πιστοποίησε πως εκτός από καντάρια οδηγικού ταλέντου, έχει και υψηλό IQ – τόσο υψηλό που το απόγευμα της Κυριακής εξέθεσε την ομάδα στρατηγικής των «κόκκινων».

Αυτή θα έπρεπε να είναι μία ιδέα που θα άκουγε στα αυτιά του και θα προσπαθούσε να υλοποιήσει. Όχι μία ιδέα για την οποία ενημέρωσε εκείνος μέσω team radio τα «μυαλά» της ιταλικής ομάδας.

Η οποία, όσο βασίζει τις ελπίδες της στους αυτοσχεδιασμούς των οδηγών της, δεν θα έχει τύχη - ανεξάρτητα από το πόσο βελτιωμένη ενδεχομένως να είναι η διάδοχος της SF-23.

Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari Press Office

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.