F1 - Αλλαγή στρατηγικής στη Ferrari στο πρόγραμμα αναβαθμίσεων
Η Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν με υψηλές προσδοκίες, μετά την περσινή της επίδοση που την έφερε μόλις 14 βαθμούς πίσω από την πρωταθλήτρια της Formula 1, McLaren Racing. Ωστόσο, μετά από έξι αγώνες, η Scuderia βρίσκεται 152 βαθμούς πίσω από την κορυφή, έχοντας κατακτήσει μόνο ένα βάθρο.
Ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος μεταπήδησε από τη Mercedes, δεν έχει καταφέρει να τερματίσει ψηλότερα από την πέμπτη θέση, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες προσαρμογής στο νέο μονοθέσιο και το περιβάλλον στο ιταλικό γκαράζ. Στους Αγώνες Σπριντ τα πράγματα έχουν πάει πολύ καλύτερα για τον Βρετανό καθώς μετράει μία νίκη (Κίνα) και μία 3η θέση (Μαϊάμι).
We’re back home! 🇮🇹
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 14, 2025
Stay up to date with all our Grand Prix action across our social channels and SF App - turn your notifications on 📲
Cover art by Simone Delladio ➡️ https://t.co/ANY3Y2axNM pic.twitter.com/KFEvVIIpkG
Το νέο πλάνο αναβαθμίσεων
Μετά από ένα κακό ξεκίνημα στο 2025 έγινε ενδελεχής έρευνα για τα δομικά προβλήματα στην SF-25. Ως αποτέλεσμα, αποφασίστηκε αλλαγή στο πρόγραμμα αναβαθμίσεων και εστιάζει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, ενώ στα επόμενα Grand Prix αναμένονται μικρά κομμάτια.
Η Ferrari σχεδιάζει μια τολμηρή αναβάθμιση στην πίσω ανάρτηση του SF-25, με στόχο να αντιστρέψει την πτωτική πορεία της σεζόν 2025 και να ενισχύσει τις επιδόσεις των Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ. Η αναβάθμιση αυτή αναμένεται να παρουσιαστεί μέχρι το Grand Prix της Αυστρίας στα τέλη Ιουνίου.
Blendin’ in 🌀 pic.twitter.com/cJ8uDao0Rd
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 11, 2025
Η υπό εξέλιξη αναβάθμιση επικεντρώνεται στην πίσω ανάρτηση, με στόχο την επίτευξη των επιθυμητών μηχανικών ρυθμίσεων και τη δυνατότητα λειτουργίας του SF-25 πιο κοντά στο έδαφος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο Χάμιλτον αποκλείστηκε στο GP Κίνας λόγω υπερβολικής φθοράς στη σανίδα του δαπέδου, γεγονός που ανάγκασε την ομάδα να αυξήσει το ύψος του μονοθεσίου, επηρεάζοντας αρνητικά την αεροδυναμική απόδοση .
Η βασική διάταξη της ανάρτησης, τύπου pullrod στο εμπρός μέρος, θα διατηρηθεί, καθώς οι περιορισμοί του προϋπολογισμού δεν επιτρέπουν σημαντικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της σεζόν. Αντίθετα, η ομάδα θα επικεντρωθεί σε τροποποιήσεις στη γεωμετρία και στα σημεία σύνδεσης των βραχιόνων, χωρίς να επηρεαστεί το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων .
Getting close to the action 😮💨 pic.twitter.com/TqMpHdXBG2
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 8, 2025
Τεχνικές προκλήσεις
Παρά τις προσπάθειες, ορισμένοι ειδικοί εκφράζουν επιφυλάξεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της αναβάθμισης. Ο μηχανικός Λουίτζι Ματσόλα σημειώνει ότι η μηχανική πρόσφυση από μόνη της δεν είναι αρκετή και ότι η αεροδυναμική απόδοση, ιδιαίτερα στις αργές στροφές, είναι κρίσιμη για την επίτευξη ανταγωνιστικών επιδόσεων.
Επιπλέον, η ομάδα του Μαρανέλο αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εύρεση του ιδανικού ύψους λειτουργίας του μονοθεσίου, γεγονός που περιορίζει το εύρος ρυθμίσεων και επηρεάζει αρνητικά την αεροδυναμική απόδοση.
Φωτογραφίες: ScuderiaFerrari/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!