F1 - 5+1 αξέχαστες στιγμές από το Grand Prix Κίνας (vid)

Γιάννης Δανιγγέλης
F1 - 5+1 αξέχαστες στιγμές από το Grand Prix Κίνας (vid)
Διαλέξαμε 6 στιγμές από τον αγώνα της Κίνας, που έχουν μείνει στην ιστορία.

Μετά την εποχή της πανδημίας, το Grand Prix Κίνας επανήλθε στο καλεντάρι της Formula 1 για πρώτη φορά μετά από την σεζόν του 2019. Για αυτόν τον λόγο γυρνάμε... τα ημερολόγια πίσω και θυμόμαστε κάποιες από τις καλύτερες στιγμές που έλαβαν χώρα στην πίστα της Σανγκάης.

2005: Η σύγκρουση Σουμάχερ-Άλμπερς πριν την εκκίνηση

Οι δύο πρώτοι αγώνες του Μίκαελ Σουμάχερ στην Κίνα δεν εξελίχθηκαν σε καμία περίπτωση όπως τους περίμενε. Ο επτάκις πρωταθλητής της F1, είχε μία αρκετά παράξενη σύγκρουση με τον οδηγό της Minardi, Κρίστιαν Άλμπερς στον αναγνωριστικό γύρο. Ο Σουμάχερ κατευθυνόταν με αργό ρυθμό προς το grid, όταν ο Άλμπερς τον χτύπησε από πίσω, καταστρέφοντας έτσι και τα δύο αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι δύο οδηγοί αναγκάστηκαν μετά το συμβάν να χρησιμοποιήσουν τα εφεδρικά τους μονοθέσια.

2006: Η τελευταία νίκη του Σουμάχερ στην Formula 1

Ο Γερμανός πρωταθλητής στον αγώνα πριν την Κίνα, στην Μόντσα, είχε ξεπεράσει τον Φερνάντο Αλόνσο σε βαθμούς και είχε ανέβει στην πρώτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο οδηγός της Ferrari ήταν αποφασισμένος να συνεχίσει δυναμικά και να «κλέψει» το πρωτάθλημα από τον Ισπανό. Στην αρχή του αγώνα όλα ήταν με το μέρος του Αλόνσο, καθώς είχε πάρει την pole position και ο Σουμάχερ είχε ξεκινήσει από την 6η θέση. Ανεβαίνοντας σταδιακά θέσεις στον αγώνα, στο τέλος ο Μίκαελ Σουμάχερ κατάφερε να τερματίσει 3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο και πανηγύρισε την 91η και τελευταία νίκη της θρυλικής του καριέρας.

2007: Όταν ο Χάμιλτον κόλλησε στην αμμοπαγίδα

Το 2007, ο Λιούις Χάμιλτον ερχόμενος στην Κίνα ήθελε να επεκτείνει το προβάδισμα του στο πρωτάθλημα, έναντι του ομόσταβλό του στη McLaren, Φερνάντο Αλόνσο αλλά και του Κίμι Ράικονεν της Ferrari. Ο Βρετανός είχε πάρει την pole και ο αγώνας του πήγαινε καλά μέχρι την στιγμή που τον κάλεσαν να μπει στα pit, για να του αλλάξουν τα φθαρμένα ελαστικά. Ο Βρετανός προσπάθησε να μπει στα pit λίγο πιο γρήγορα και έτσι έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Η McLaren του κόλλησε στην άμμο και οδήγησε τον τότε rookie Χάμιλτον σε εγκατάλειψη. Έτσι η νίκη πήγε στον Ράικονεν της Scuderia Ferrari, η οποία αποδείχθηκε κρίσιμη στην μάχη του τίτλου.

2009: Όταν η Red Bull έσπασε... το ρόδι

Το Gran Prix της Κίνας το 2009 έχει τη δική του, σημαντική, θέση στην ιστορία της Red Bull Racing. Σε εκείνον τον αγώνα η ομάδα πήρε την πρώτη από τις 99 pole position στην ιστορία της και επίσης πέτυχε την παρθενική της νίκη με 1-2. Μετά από μία σκληρή μάχη στην βροχή, με πολλές συγκρούσεις και 4 εγκαταλείψεις, ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε να τερματίσει 1ος με τον ομόσταβλο του, Μαρκ Γουέμπερ, να ακολουθεί από πίσω.

2012: Η πρώτη νίκη της Mercedes από το 1955

Το 2010 η Mercedes αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να κάνει την επιστροφή της στον κόσμο της Formula 1, έχοντας δημιουργήσει μία εξ ολοκλήρου γερμανική σύνθεση οδηγών με τους Μίκαελ Σουμάχερ και Νίκο Ρόσμπεργκ. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ήρθε η πρώτη της επιτυχία, μετά την δεκαετία του 1950. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ κατάφερε στον Grand Prix Κίνας να πάρει την pole position και μία μέρα αργότερα την νίκη για τα ασημένια βέλη. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ο πρώτος Γερμανός που πήρε νίκη με γερμανική ομάδα.

2019: Το 1000ό Grand Prix της Formula 1

Η Formula 1 γιόρτασε το 1000ό Grand Prix στην ιστορία της, στην Σανγκάη. Η Κίνα ήταν η χώρα που είχε την τύχη να φιλοξενήσει τον αγώνα ορόσημο, στον σημαντικότερο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο αγώνας τελείωσε με τις δύο Mercedes να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις με τον Λιούις Χάμιλτον στην κορυφή του βάθρου και τον Φινλανδό ομόσταβλο του Βάλτερι Μπότας στο δεύτερο σκαλί. Την τριάδα συμπλήρωσε ο τότε οδηγός της Scuderia Ferrari Σεμπάστιαν Φέτελ.

Το Grand Prix Κίνας επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο (19-21 Απριλίου), Ως ο 5ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!