Η θάλασσα καθαρίζει την ψυχή, σβήνει την ηλικία!

bet365

Η αλμύρα της θάλασσας έψησε την ψυχή του Χριστόδουλου Ξενάκη με πάθος, όρεξη και δύναμη για να ζει την κάθε του στιγμή σα να είναι παιδί. Κι όμως! Σήμερα στα 82 του χρόνια έχει ανοίξει τα πανιά της καρδιάς του και με την Ikaria Senior Regatta που εμπνεύστηκε ταξιδεύει στον χρόνο, παγώνοντας τον!

Ο Ευριπίδης είχε πει πως «η θάλασσα καθαρίζει όλα τα δεινά». Αυτήν την ψυχική κάθαρση αναζήτησαν χιλιάδες άνθρωποι και στο δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ουκ ολίγοι ήταν εκείνοι που μπήκαν σε μία βάρκα και έφυγαν προς την Ανατολή για να αναζητήσουν μία ζωή μακριά από το σημάδι κάποιου όπλου.

Τα νέα παιχνίδια της Novomatic, με εντυπωσιακά γραφικά και δυνατό ήχο, μόλις έφτασαν στην Sportingbet.gr! (21+) * Ισχύουν Οροι και Προϋποθέσεις

Δύο ξύλινα κουπιά μετέφεραν και την οικογένεια του Χριστόδουλου από την Ικαρία στην Τουρκία, από εκεί στη Συρία και μετά στην Αίγυπτο. Μαζί με τους γονείς του και τη μικρή του αδερφή, πήραν κάποια πολύ βασικά και ξεκίνησαν ένα ταξίδι προς το άγνωστο, προκειμένου να γλιτώσουν από ένα κλιμάκιο Ιταλών που πήγε να λεηλατήσει την περιουσία τους.

Με το τέλος του πολέμου, η επιστροφή στο νησί είναι μονόδρομος όπου κι ο κύριος Χριστόδουλος μένει για να βγάλει το σχολείο και στη συνέχεια φεύγει για τη Γερμανία και συγκεκριμένα το Βερολίνο για τις σπουδές του. Εκεί έμεινε 17 χρόνια και επιστρέφοντας στην Ελλάδα δημιούργησε την οικογένειά του.

«Τα χρόνια αυτά θες να τα ξεχάσεις. Δεν θυμάμαι πολλά, αλλά ένα παιδί 5 ετών το να βρεθεί μέσα σε μια βάρκα και μια τρικυμισμένη θάλασσα δεν είναι και ό,τι πιο φυσιολογικό. Τότε πολλοί άνθρωποι χάθηκαν. Άλλοι πνίγηκαν, άλλοι σφαγιάστηκαν... υπήρξε ταλαιπωρία για πολύ κόσμο. Πέρασαν τα χρόνια. Η θάλασσα του Αιγαίου μας ενώνει ξανά με την Ανατολή.

«Πριν 4 χρόνια είδα μια βάρκα παρατημένη. Την πήρα και την τοποθέτησα από την Ανατολή προς τα εδώ και άλλη μία από την Ελλάδα προς την Ανατολή. Στην τουρκική βάρκα έγραψα: "εδώ ήρθαμε κυνηγημένοι από τους βαρβάρους και στην άλλη έγραψα το παράγγελμα "Ἐλπίδα αἴνει". Κατά κάποιον τρόπο φτιάξαμε ένα μνημείο για να δείξουμε πως αυτή η θάλασσα μάς ενώνει.

Πριν από 70 χρόνια αυτοί οι άνθρωποι μας φιλοξένησαν και τώρα καλούμαστε να πράξουμε το ίδιο εμείς», εξηγεί ο Χριστόδουλος Ξενάκης στο Gazzetta Weekend Journal θέλοντας να αναδείξει πως η θάλασσα, είναι αυτή που μεταφέρει την ελπίδα, την καρδιά, την ψυχή.

Δεν μεταφέρει απλά ανθρώπους. Τα κύματά της είναι αυτά που στο τέλος σε οδηγούν στην μπουνάτσα βλέποντας την ανατολή του ήλιου να φωτίζει το μέλλον των ματιών που ήλθαν αντιμέτωπα με τη λαίλαπα του πολέμου.

Τα χρόνια πέρασαν, ο κύριος Χριστόδουλος προσπάθησε να αφήσει πίσω του όλες αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις. Ως ψυχίατρος - νευρολόγος δημιούργησε μια λαμπρή καριέρα και μια όμορφη οικογένεια. Σήμερα, στα 82 του χρόνια η θάλασσα είναι αυτή που τρέφει την όρεξη και το πάθος του για τη ζωή.

Περνώντας στην 8η δεκαετία της ζωής του αποφάσισε να διοργανώσει ράλλυ ρεγκάτα στην Ικαρία. «Η ζωή είναι ένα δώρο και οφείλεις να το χαρείς. Το ότι μεγαλώνεις στην ηλικία δεν σημαίνει πως πρέπει να κάνεις στην άκρη και να παραιτηθείς είτε αυτό είναι έρωτας, είτε το χόμπι σου. Ετσι κάναμε την ρεγκάτα, κατεβάσαμε την ηλικία για τους συμμετέχοντες στα 70 έτη και την ονομάσαμε Ikaria Senior Regatta».

Επιλέξαμε το Κύπελλο του Νέστορα ως έπαθλο για τους τρεις πρώτους. Ξεκινήσαμε πέρυσι στην πρώτη μας ρεγκάτα από την Ικαρία, μετά πήγαμε στον Μαραθόκαμπο, κάτσαμε μετά στους Φούρνους, από εκεί επιστροφή στην Ικαρία. Το ταξίδι κράτησε 4 μέρες.

Και φέτος η ρεγκάτα θα γίνει στις 18 του Σεπτέμβρη, γιατί δεν έχουμε τα μελτέμια στο Αιγαίο και δεν υπάρχει... κίνηση από τους ιστιοπλόους. Τα νερά είναι πιο ήρεμα γενικώς. Πιστεύω να γίνει θεσμός, ο οποίος θα συμβάλει και πολιτιστικά και τουριστικά αλλά κυρίως ψυχολογικά στους ανθρώπους αυτούς.

Πέρυσι ήπιαμε, χορέψαμε, μεθύσαμε... Ζήσαμε κάτι το πολύ ζωντανό. Ε, γιατί αυτό να μην γίνει παράδειγμα προς μίμηση; Βέβαια, όταν ακούστηκε αυτό μας πήραν πάρα πολλοί τηλέφωνο και φέτος έχουμε ενδιαφέρον για συμμετοχή από ανθρώπους που είναι στην Αμερική, στο Βέλγιο, στην Αγγλία, στην Ελβετία. Πέρυσι ήταν 16 σκάφη, τα δύο αποχώρησαν και έμειναν 14 αλλά φέτος θα είναι πολύ περισσότερα. Άπαντες μπορούν να ενημερωθούν μέσω του site μας. Η ρεγκάτα μας ξεκινά μετά το πανηγύρι της Αγιά Σοφιάς που είναι πανέμορφο. Θέλουμε όλοι οι συμμετέχοντες να το ζήσουν αυτό. Φέτος το ταξίδι μας θα κρατήσει μία εβδομάδα».

Πόσα χρόνια είστε στη θάλασσα;

«Εντατικά είμαι τα τελευταία 6-7 χρόνια αλλά το δέσιμο με τη θάλασσα είναι παντοτινό. Υπηρέτησα στο ναυτικό, στο Βερολίνο είχα φτιάξει μια αυτοσχέδια βάρκα και έκανα βόλτες στο Βάνζεε. Και στην Ικαρία τα καλοκαίρι, κοντά στο γυμνάσιο είχαμε φτιάξει το ναυτικό φυλλάδιο μας. Γενικότερα οι περισσότεροι γίνονται ναυτικοί.

Παιδάκια κλέβαμε βαρκάκια και κάναμε βόλτες.Η θάλασσα για μένα ήταν πάντα ένα στοιχείο. Όποτε μπορούσα και δεν την έβλεπα πήγαινα στο Αμβούργο ή στο Ρότερνταμ. Τα τελευταία 6 χρόνια έχω τα δικά μου σκάφη, το ιστιοπλοϊκό το έχω τα τελευταία 3 χρόνια. Ξέρετε προσφέρω παράλληλα και τις υπηρεσίες μου ως γιατρός».

Κάτι που σας τρόμαξε;

«Δύο φορές είχα κινδυνέψει με το σκαφάκι μου. Τη μία φορά είχα φύγει από τη Μυτιλήνη για τον Άη Στράτη. Είχα υπολογίσει ότι ο καιρός θα χαλούσε μετά το μεσημέρι και 2 μίλια πριν φτάσω στον προορισμό μου έπιασε θάλασσα. Κινδύνεψα, εκεί αποφάσισα να το πουλήσω και να πάρω ιστιοπλοϊκό για να είμαι στη θάλασσα και μέσα στον καιρό.

Όταν ξεκινάς ένα μεγάλο ταξίδι δεν λες "πάω να πνιγώ". Υπάρχει και το ρίσκο βέβαια, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα τα αφήσω. Έχω, βέβαια, την πολυτέλεια της ηλικίας και της έντονης επιθυμίας να βιώσω ακόμα ότι μπορώ να απολαύσω και δεν θα το χαρίσω σε κανέναν από την στιγμή που δεν ενοχλώ κανέναν.

Καλώ όσους είναι πάνω από 70 να έρθουν να απολαύσουν την ρεγκάτα 2018. Πέρα απ' αυτό εγώ τον Ιούνιο θα ξεκινήσω από το Λαύριο και θα πάω Κύθηρα, Αντικύθηρα, Χανιά, Σητεία, Κάσσο, Κάρπαθο, Ρόδο και σιγά σιγά θα φτάσω στην Ικαρία. Όποιοι νέοι θέλουν να ακολουθήσουν έστω και μπράτσο-μπράτσο, να έρθουν. Σας περιμένω. Το ιστιοπλοϊκό μου είναι 10 μέτρα, μπορούν να κοιμηθούν 6 άτομα και είναι έτοιμο να σας φιλοξενήσει!».

Όσοι είστε έτοιμοι να ζήσετε την εμπειρία του ιστιοπλοϊκού και της παρέας του κύριου Χριστόδουλου, μπορείτε να επικοινωνήσετε εδώ: