Ίσως υπάρχουν ενδείξεις εξωγήινης ζωής που έχουν φτάσει και στη Γη, αλλά κανείς δεν τις έχει αναγνωρίσει

Επιστήμονες αναφέρουν πως αποδεικτικά στοιχεία για τη ζωή σε άλλους πλανήτες μπορεί ήδη να υπάρχουν στη Γη, αλλά ίσως να μην το έχει συνειδητοποιήσει κανείς γιατί απλά δεν μπορεί να τα αναγνωρίσει.

Το ερώτημα αν είμαστε «μόνοι στο σύμπαν» είναι αυτό που έχει προβληματίσει επιστήμονες, συγγραφείς και φιλοσόφους για πολλά χρόνια.

Έχουν ξεκινήσει δεκάδες αποστολές για να αναζητήσουν ζωή εκτός Γης και οι συγγραφείς έχουν γράψει αμέτρητα βιβλία για το θέμα.

Ο καθηγητής επιστημονικής φιλοσοφίας, Δρ Peter Vickers, από το Πανεπιστήμιο Durham, λέει ότι οι επιστήμονες πρέπει να έχουν ανοιχτό μυαλό όταν εξετάζουν τη ζωή αλλού.

«Πολλές ανακαλύψεις συμβαίνουν τυχαία», ανέφερε ο καθηγητής της φιλοσοφίας σε άρθρο του.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, μπορεί να έχουν γίνει άπειρες συζητήσεις για την εξωγήινη ζωή, ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν όλοι να την αναγνωρίσουν αν την εντοπίσουν.

Μια από τις τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιστήμονες για να προσδιορίσουν την εξωγήινη ζωή είναι να αναζητήσουν βιογραφίες.

«Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει αλλαγές στις θεωρίες μας για το τι μετράει ως βιοσύνδεση και ποιοι πλανήτες μπορεί να είναι κατοικήσιμοι», είπε ο Δρ Vickers.

Παράλληλα τονίζει: «Αλλά το καλύτερο που μπορούμε πραγματικά να κάνουμε είναι να ερμηνεύσουμε τα δεδομένα που έχουμε με την τρέχουσα καλύτερη θεωρία μας, όχι με κάποια μελλοντική ιδέα που δεν έχουμε ακόμα».

«Είναι ζωτικής σημασίας οι ερευνητές να προσεγγίσουν κάθε μελλοντική αναζήτηση για ζωή με ανοιχτό μυαλό και να είναι προετοιμασμένοι να ανακαλύψουν το απροσδόκητο», έγραψε ο καθηγητής.

Τι αναφέρουν πρόσφατες μελέτες

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι είναι σύνηθες για μακρινούς εξωπλανήτες που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από μακρινά αστέρια να έχουν νερό στην ατμόσφαιρά τους.

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Cambridge έβλεπαν τη σύνθεση 19 πλανητών για πέντε χρόνια και διαπίστωσαν ότι εντοπίζεται συχνά νερό αλλά σε μικρές ποσότητες.

Συνολικά, 14 από αυτούς τους πλανήτες είχαν υδρατμούς, ενώ βασικά χημικά στοιχεία νατρίου και καλίου βρέθηκαν σε έξι από αυτούς.

Υπάρχουν πολύ κόσμοι στο σύμπαν, οπότε η πιθανότητα εξέλιξης εξωγήινων ειδών είναι πολύ υψηλή, λένε οι αστρονόμοι.

Σε μια από τις πιο διάσημες εικόνες του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble είναι περίπου 10.000 γαλαξίες σε μια μικρή περιοχή του ουρανού που ονομάζεται Ultra Hub Deep Field.

Σε κάθε έναν από τους γαλαξίες υπάρχουν κατά μέσο όρο περίπου 100 εκατομμύρια αστέρια και κάθε αστέρι είναι πιθανό να έχει τουλάχιστον έναν πλανήτη, σύμφωνα με τους ερευνητές των εξωπλανήτων.