Υπαρκτός ο κίνδυνος τρομοκράτες να «χακάρουν» αεροπλάνο

Gazzetta team
Υπαρκτός ο κίνδυνος τρομοκράτες να «χακάρουν» αεροπλάνο
Θα μπορούσαν τρομοκράτες να καταλάβουν ένα αεροσκάφος από απόσταση παίρνοντας τον έλεγχο του πιλοτηρίου, θέτοντας τη μοίρα του αεροπλάνου στα χέρια τους;

Το ερώτημα αυτό τίθεται λόγω της αποκάλυψης ότι μια ομάδα εμπειρογνωμόνων της αεροπορίας στο Τμήμα Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ εισέβαλε επιτυχώς στο σύστημα ενός εμπορικού αεροπλάνου που στάθμευσε σε αεροδρόμιο ως μέρος ενός πειράματος.

Το πρόβλημα είναι ότι κανένα μέλος της ασφάλειας του κυβερνοχώρου στον τομέα της αεροπορίας δεν είναι σίγουρος για το πόσο ευάλωτα είναι τα αεροπλάνα σε μια τέτοια επίθεση - και ορισμένοι πιστεύουν ότι η δοκιμή DHS απλά πρόσθεσε στη σύγχυση και δημιούργησε άσκοπο συναγερμό.

Ένας εκπρόσωπος της Boeing δήλωσε στη The Daily Beast: «Είδαμε τη δοκιμή και μπορούμε να πούμε με σαφήνεια ότι δεν υπήρξε χακάρισμα των συστημάτων ελέγχου πτήσης του αεροπλάνου».
Οι πληροφορίες σχετικά με την έκταση του τεστ είναι περιορισμένες και υπάρχει έντονη αίσθηση μεταξύ των εμπειρογνωμόνων ότι η πλήρης έκταση της απειλής θα παραμείνει υποτιμημένη -όπως ισχυρίζονται ότι είναι εδώ και χρόνια.

Ο Robert Hickey, από την υπηρεσία Cyber Security του DHS, δήλωσε άλλωστε σε μια συνάντηση εμπειρογνωμόνων αεροπορίας στην Βιρτζίνια ότι η ομάδα του είχε «επιτύχει μια απομακρυσμένη, μη συνεργατική διείσδυση» ενός Boeing 757 που ήταν σταθμευμένο στο αεροδρόμιο της Ατλάντικ Σίτυ.

Αν και το 757 σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1970, εκατοντάδες από αυτά τα αεροπλάνα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από Αμερικανούς αερομεταφορείς - αλλά και από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ για χρήση από διπλωμάτες και αξιωματούχους συμπεριλαμβανομένου ενός που χρησιμοποιείται από τον υπουργό Εξωτερικών - καθώς και το προσωπικό αεροσκάφος του Ντόναλντ Τραμπ που χρησιμοποίησε κατά κύριο λόγο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας.

Ο Hickey είπε ότι η δουλειά της ομάδας του είναι απόρρητη, αλλά αποκάλυψε αρκετά στη διάσκεψη κορυφής του CyberSat στο Tysons Corner της Βιρτζίνια για να καταστήσει σαφές ότι η πειρατεία του αεροπλάνου ήταν γρήγορη και σχετικά απλή και αφορούσε «τυπικά πράγματα που θα μπορούσαν να περάσουν από την ασφάλεια».

Ο Hickey είπε ότι ενώ τα αεροηλεκτρονικά της τελευταίας γενιάς των αεριωθούμενων αεροσκαφών έχουν σχεδιαστεί με προστασία από την πειρατεία, το 90% των εμπορικών αεροσκαφών που πετούν ακόμα δεν διαθέτουν αυτές τις προστασίες επειδή η ηλικία των συστημάτων τους απαγορεύει αναβαθμίσεις - για παράδειγμα, τα 757 της Air Force είναι ηλικίας 22 ετών .

Ο Scott McConnell, εκπρόσωπος του DHS, δήλωσε στη The Daily Beast: «Τα σχόλια που έγιναν κατά τη Διάσκεψη Κορυφής CyberSat του 2017 στερούνται σημαντικού πλαισίου, συμπεριλαμβανομένου ενός τεχνητού περιβάλλοντος δοκιμών και μέτρων μείωσης των κινδύνων που έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ.

Ο κλάδος των αερομεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών και των αεροπορικών εταιρειών, έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην ασφάλεια των αεροσκαφών κι έχει θέσει ισχυρές διαδικασίες δοκιμών και συντήρησης για τη διαχείριση κινδύνου».

Αυτή όμως δεν είναι η εικόνα που δίνεται από τον Hickey. Είπε ότι ούτε οι αεροπορικές εταιρείες ούτε η Πολεμική Αεροπορία είχαν συνεργεία συντήρησης ικανά να εντοπίσουν απειλές χακαρίσματος σε ένα αεροπλάνο.


Πηγή: reader.gr